شیبا اینو چیست و چگونه کار می کند؟

شیبا چیست
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 613 نفر

شیبا اینو یکی از انواع ارز دیجیتال است. قیمت آن در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و چندین برابر شد، اما همچنان قیمت آن کسری از سنت است. طبق گفته CoinMarketCap، این رمزارز یکی از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده در جهان است.

شیبا اینو چیست

شیبا اینو که در آگوست ۲۰۲۰ توسط بنیان‌گذارش به نام ریوشی ساخته شد; نام خود را از سگی به همین نام گرفته است. آن را با Dogecoin با تم سگ مشابه اشتباه نگیرید. در عوض، شیبا اینو خود را “قاتل دوج کوین” می نامد.

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، شیبا اینو بر روی یک شبکه کامپیوتری غیرمتمرکز کار می کند که پایگاه داده ای به نام بلاکچین را اجرا می کند. این پایگاه داده بلاکچین، کوین کریپتو را ردیابی و مدیریت می کند; تراکنش ها را تأیید می کند و هر تراکنشی را که در آن اتفاق می افتد ثبت می کند. بنابراین پایگاه داده به یک رکورد طولانی مدت از حرکت ارز دیجیتال تبدیل می شود. به طور خاص، Shiba Inu بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود و ایمنی و عملکرد آن پلتفرم را ارائه می دهد.

شیبا اینو حدود کسری از یک پنی معامله می شود. در نوامبر ۲۰۲۱، هر توکن کمتر از ۰.۰۰۰۰۵ دلار معامله شد، بنابراین حدود ۲۰۰ عدد از آنها برابر با یک سنت بود. به گفته کوین مارکت کپ، علیرغم قیمت ناچیز; ارزش تمام سکه های شیبا اینو بیش از ۲۶ میلیارد دلار است که به دلیل عرضه تقریباً ۵۴۹ تریلیون از آن ها در گردش بود. نزدیک به ۱ کوادریلیون سکه مجاز دارد. با این حال، حدود ۴۰ درصد از این سکه ها توسط ویتالیک بوترین; یکی از بنیانگذاران اتریوم، به طور غیرقابل برگشتی سوزانده شدند. به این معنی که آنها به طور موثر نابود شده اند و نمی توان دوباره از آنها استفاده کرد.

شیبا اینو چه کاری انجام می دهد؟

Shiba Inu به چندین توکن تقسیم می شود که به عملکرد کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال کمک می کند:

  • SHIB – این ارز اصلی شیبا اینو است که می تواند معامله شود و به عنوان وسیله مبادله استفاده شود.
  • LEASH – این توکن به ۱۰۷۶۴۶ واحد محدود شده است; که آن را محدودترین سکه مربوط به شیبا اینو می کند. بعنوان جایزه برای کسانی که تراکنش‌های این ارز دیجیتال را تایید می‌کنند، در نظر گرفته شده است.
  • BONE – این توکن دارای ۲۵۰ میلیون واحد است. به افرادی که از Shiba Inu استفاده می کنند اجازه می دهد تا در مورد پیشنهادات مختلف رای بدهند.

Shiba Inu همچنین دارای جنبه های دیگری از یک جامعه است. از جمله ShibaSwap، پلتفرم غیرمتمرکز خود برای معامله ارزها; و Shiboshis، نوعی توکن غیرقابل تعویض (NFT).

آیا شیبا اینو سرمایه گذاری خوبی است؟

Shiba Inu در طول عمر کوتاه خود رشد قابل توجهی داشته است. اما این به تنهایی آن را به سرمایه گذاری خوبی تبدیل نمی کند. به جای نگاه کردن به افزایش قیمت و ترس از از دست دادن آن، بسیار مهم است که بدانید چه چیزی می‌خرید و چرا ممکن است ارزش آن افزایش پیدا کند یا نکند. اکثر ارزهای رمزنگاری شده توسط دارایی ها یا جریان نقدی یک تجارت اساسی پشتیبانی نمی شوند.

پشتوانه دارایی ها و جریان نقدی چیزی است که سرمایه گذاری سنتی را از یک ارز دیجیتال متمایز می کند. با خرید سهام سنتی، شما در آینده آن کسب‌وکار سرمایه‌گذاری می‌کنید، بنابراین اگر آن کسب و کار خوب پیش برود، سرمایه‌گذاری شما به مرور زمان بهتر خواهد شد. همچنین شما یک ادعای حقوقی در مورد آن تجارت دارید.

از سوی دیگر، با ارزهای رمزنگاری شده مانند شیبا اینو، سرمایه‌گذاری شما به هیچ وجه توسط هیچ دارایی یا جریان نقدی پشتیبانی نمی‌شود. تنها راه کسب درآمد این است که فردی بیاید و حاضر باشد برای سکه های شما پول بیشتری به شما بپردازد. بنابراین محرک کلیدی در ارزهای دیجیتال، خوش بینی و حدس و گمان است.

در نهایت، مسئله قیمت شیبا اینو وجود دارد که بسیار کوچک است. برخی از معامله گران آن را نوعی بلیط قرعه کشی کریپتویی می دانند، زیرا می توانند به عنوان مثال، ۱ میلیون از این سکه ها (با هزینه ۵۰ دلار) را خریداری کنند. آنها فکر می کنند که اگر قیمت فقط به یک سنت برسد، پول زیادی به دست خواهند آورد.

سخن پایانی

شیبا اینو یکی از جدیدترین موج های رمزارز ها است که علاقه زیادی به دارایی های دیجیتال دارد. اگر به دنبال معامله هر ارز دیجیتالی هستید، مهم است بدانید که در چه چیزی سرمایه‌گذاری می‌کنید و خطرات احتمالی آن چیست. کریپتو بی ثبات است و معمولاً توسط هیچ دارایی پشتیبانی نمی شود. بنابراین از شرط بندی پولی که نمی توانید از دست دادن آن را تحمل کنید، خودداری کنید.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx