بیتکوین کش (BCH) چیست؟

بیتکوین کش
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4763 نفر

بیتکوین کش چیست

بیتکوین کش (BCH) یک ارز دیجیتال است که بسیاری از ویژگی‌های مشابه بیت‌کوین (BTC) را دارد. در عین حال تعدادی از تغییرات و ویژگی‌هایی را داراست که آن را متمایز می‌کند. بیتکوین کش یک “فورک” بیت کوین در نظر گرفته می شود. اگرچه طرفداران آن استدلال می کنند که بیت کوین کش بیشتر به چشم انداز اصلی ایجاد یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا که در وایت پیپر سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو ارائه شده است، پایبند است.

ویژگی های اصلی بیتکوین کش

بیتکوین کش یک سیستم نقدی الکترونیکی غیرمتمرکز همتا به همتا است که به هیچ مرجع مرکزی مانند دولت یا موسسه مالی متکی نیست. به این ترتیب، بازطراحی اساسی ماهیت پول را نشان می دهد. ویژگی های اصلی بیت کوین کش عبارتند از:

  • برای همه باز است

هیچکس بیتکوین کش را کنترل نمیکند و برای استفاده از آن نیازی به درخواست مجوز ندارید.

  • هویت به معاملات مرتبط نیست

این کمک می کند تا بیت کوین کش برای استفاده توسط هر کسی، بدون سانسور باقی بماند.

  • شفاف است

همه تراکنش ها در یک دفتر کل عمومی جهانی به نام بلاکچین ثبت می شوند. این به هر کسی اجازه می دهد تا به راحتی تاریخچه کامل مالکیت را ببیند و به حذف احتمال تقلب کمک می کند.

  • توزیع شده است

دفتر کل عمومی (بلاکچین) به طور داوطلبانه توسط شبکه ای از شرکت کنندگان به نام “گره” ثبت می شود. این به اطمینان از ماندگاری اطلاعات کمک می کند.

  • مبتنی بر قوانین است

گره ها از مجموعه ای از قوانین (یک پروتکل) برای دستیابی به اجماع در مورد وضعیت دفتر کل پیروی می کنند. این اجماع چیزی است که «حقیقت» را در مورد اینکه مالک چه کسی است، تشکیل می‌دهد. با این حال، پروتکل می‌تواند با تقاضای شرکت‌کنندگان تکامل یابد. اگرچه برای ایجاد تغییرات، اکثریت باید آن را بپذیرند. این امر بیتکوین کش را به یک سیستم شبه سیاسی تبدیل می کند که; شرکت کنندگان نوعی قرارداد اجتماعی را تشکیل می دهند.

  • تغییرناپذیر است

فناوری به کار رفته به این صورت است که پس از ثبت در بلاکچین; تراکنش ها به طور موثر قابل تغییر نیستند.

  • امن است

از طریق فرآیندی که به عنوان اثبات کار (PoW) شناخته می‌شود، «ماینر ها» برای اضافه کردن بلوک‌های جدید به بلاکچین رقابت می‌کنند. هزینه‌های سخت‌افزار و انرژی مرتبط با استخراج PoW به امنیت شبکه کمک می‌کند، به طوری که حمله به شبکه هم بسیار گران است و هم تضمین می‌کند که مهاجم نمی‌تواند مستقیماً سود ببرد.

  • عرضه ثابت است

تنها ۲۱ میلیون سکه ایجاد خواهد شد. این امر بیتکوین کش را به یک دارایی سخت مانند زمین یا طلا تبدیل می‌کند و فرصتی را برای افراد فراهم می‌کند تا ارزش خود را در حوزه دیجیتال در مدت زمان طولانی ذخیره کنند.

  • کارمزد کم

بیت کوین کش تراکنش های قابل اعتماد، سریع و مقرون به صرفه را با هر ارزشی و صرف نظر از مکان امکان پذیر می کند.

تفاوت بیتکوین و بیتکوین کش چیست؟

از زمان فورکینگ در سال ۲۰۱۷، چندین تیم مستقل از توسعه دهندگان که روی پروتکل بیتکوین کش کار می کنند; تعدادی نوآوری را با هدف بهبود قابلیت استفاده بیتکوین کش به عنوان یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا که از آزادی اقتصادی پشتیبانی می کند، به ارمغان آورده اند. این نوآوری‌ها که آن را از بیت‌کوین متمایز می‌کند، در زیر خلاصه می‌شوند:

حداکثر اندازه بلوک

بیتکوین کش دارای حداکثر اندازه بلوک ۳۲ مگابایتی است.این مقدار در بیت کوین ۱ مگابایت می باشد. اندازه بلوک بزرگتر حجم تراکنش هایی را که شبکه بیتکوین کش می تواند در زنجیره پردازش کند افزایش می دهد. در حالی که بیت کوین معمولا بین ۳ تا ۷ تراکنش در ثانیه پردازش می کند، بیتکوین کش ظرفیت پردازش ۲۰۰ تراکنش در ثانیه را دارد. این به کاهش هزینه هر تراکنش و افزایش سرعت و قابلیت اطمینان تراکنش کمک می کند. کارمزد تراکنش بیتکوین کش معمولا کمتر از یک پنی است. در مقایسه، میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین (BTC) در سال ۲۰۲۰ بین ۱ تا ۱۵ دلار بوده است.

پشتیبانی قرارداد هوشمند

توسعه‌دهندگان بیت‌کوین کش می‌توانند از زبان‌های قرارداد هوشمند مانند Cashscript برای فعال کردن عملکردهای پیچیده‌تر از تراکنش‌های اساسی که در بیت‌کوین امکان‌پذیر است، استفاده کنند. این قابلیت امکان ایجاد برنامه های «مالی غیرمتمرکز» و «توکن های غیر مثلی» را فراهم می کند.

امضا های Schnorr

این یک طرح امضای دیجیتال است که امکان امضای پیچیده تری را فراهم می کند. تراکنش‌هایی که امضای Schnorr را انجام می‌دهند فضای کمتری را مصرف می‌کنند و هزینه کمتری دارند. اگرچه در حال حاضر توسط پروتکل بیتکوین کش پشتیبانی می شود، امضاهای Schnorr هنوز به طور گسترده توسط ارائه دهندگان کیف پول مورد استفاده قرار نگرفته اند. هنگامی که پذیرش امضاهای Schnorr گسترده شود، این پتانسیل را دارد که حریم خصوصی شبکه را با بهبود قابلیت تعویض توکن ها افزایش دهد.(به طور موثر باعث می شود همه تراکنش ها به نظر ناظران شخص ثالث شبیه تر به یکدیگر باشند).

الگوریتم تنظیم سختی

بیت‌کوین کش یک الگوریتم “تنظیم سختی هدف متحرک نمایی” به نام “aserti3-2d” را به کار می‌گیرد. برای هر ۲ روزی که بلوک‌ها از برنامه عقب می‌مانند، سختی به نصف کاهش می‌یابد. در حالی که برای هر ۲ روزی که بلوک‌ها جلوتر از برنامه هستند، سختی دو برابر می‌شود. این الگوریتم تنظیم سختی کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که بلوک‌های جدید با نرخ پایدار (هر ۱۰ دقیقه) تولید می‌شوند، حتی اگر نوسان قیمت بالا و کشش قدرت هش وجود داشته باشد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx