ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX) چیست و چگونه کار می کند؟

آموزش ارز دیجیتال سینتتیکس
  • زمان مطالعه: 19دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 467 نفر

وقتی صحبت از پروژه‌های مالی غیرمتمرکز می‌شود، سینتتیکس (Synthetix) واقعاً یکی از جالب‌ترین و منحصربه‌فردترین پروژه‌های موجود است. این عمدتا به دلیل این واقعیت است که یک پروتکل بیمه دارایی توزیع شده در بلاک چین است. سینتتیکس (SNX) بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است و این پروژه کاربران را قادر می سازد تا دارایی های غیرمتمرکز مصنوعی را صادر و معامله کنند. SNX که قبلاً با نام Havven قبل از تغییر نام تجاری به سینتتیکس شناخته می شد، امکان ایجاد دارایی های مصنوعی روی زنجیره (معروف به”Synths”) را فراهم می کند که ارزش دارایی ها را در دنیای واقعی ردیابی می کند.

سینتتیکس

سینتتیکس نتورک توکن چیست؟

سینتتیکس یک پروتکل بیمه دارایی غیرمتمرکز است و به کاربران اجازه می دهد تا طیف گسترده ای از مشتقات از جمله کالاها، ارزهای فیات و حتی سهام را ضرب، نگهداری و معامله کنند. آنها همچنین می توانند این کار را برای ارزهای دیجیتال خاصی نیز انجام دهند که محبوب ترین آنها بیت کوین است. دارایی‌های مصنوعی این پروتکل، Synths، از طریق رمز شبکه سیتتیکس (SNX) وثیقه می‌شوند. ارزش و نقدینگی را به دارایی‌های زیربنایی هدایت می‌کنند و در عین حال سطح دسترسی بیشتری به دارایی‌های مالی سنتی و استراتژی‌های تجاری جدید ارائه می‌دهند. به خاطر داشته باشید که گزینه های باینری نیز وجود دارد، به عنوان راهی برای خرید یک موقعیت در یک نتیجه بله یا خیر در یک بازه زمانی از پیش تعریف شده. اکوسیستم سینتتیکس حتی می تواند با ارائه سرمایه به معامله گران برای اجزای مختلف اکوسیستم سینتتیکس به آنها پاداش دهد. سینتتیکس در ابتدا توسط بنیاد سینتتیکس اداره می شد که یک بنیاد غیرانتفاعی بود که در استرالیا ایجاد شد. با این حال، با گذشت زمان، کنترل به سه سازمان مستقل غیرمتمرکز (یا DAO) در سال ۲۰۲۰ منتقل شد.

ProtocolDAO: بودجه برای ارتقاء پروتکل و تغییرات در قراردادهای هوشمند سینتتیکس را کنترل می کند.

GrantsDAO: بودجه پیشنهادی جامعه برای کالاهای عمومی در سینتتیکس را کنترل می کند

SynthetixDAO: بودجه را برای نهادهایی که توسعه شبکه را پیش می برند کنترل می کند

سینتتیکس با روشی غیرمتمرکز، بدون نیاز به مجوز و مقاوم در برابر سانسور از طیف وسیعی از دارایی‌های کریپتویی و غیرکریپتویی پشتیبانی می‌کند.

توکن شبکه سینتتیکس چگونه کار می کند؟

برای شروع تجارت Synths، می توانید از چندین روش استفاده کنید. اولین مورد این است که اتریوم را در یک صرافی خریداری کنید، آن را با sUSD در Kwenta (یک dApp که اجازه تجارت در شبکه Synthetix را می دهد) مبادله کنید و سپس با Synths های دیگر مانند sBTC معامله کنید. روش دوم این است که توکن های SNX را در یک صرافی به دست آورید، آنها را در Mintr قرار دهید و همزمان با شروع معامله آنها درKwenta،synths  ایجاد کنید. در سینتتیکس، همه Synthsها که از طریق توکن‌های SNX ایجاد می‌شوند، دارای ۷۵۰% نسبت وثیقه هستند که توسط حاکمیت جامعه تعیین می‌شود (و ممکن است در معرض تغییر باشند). سهامداران باید به صورت دستی نسبت خود را در Mintr از طریق ضرب کردن sUSD در صورت بالا بودن آن یا سوزاندن sUSD اگر در نهایت بسیار کم است، مدیریت کنند.

از طریق قرار دادن SNX و ضرب کردن sUSD، کاربران اساساً بدهی می گیرند که نشان دهنده مقدار sUSD است که باید سوزانده شود تا SNX خود را از بین ببرند. این به نوبه خود نشان دهنده بخشی از کل بدهی در سینتتیکس است و بر حسب sUSDT است و این بدهی مطابق با عرضه Synths و همچنین نرخ مبادله آنها افزایش یا کاهش می یابد.

بنیانگذاران توکن شبکه سینتتیکس چه کسانی هستند؟

کین وارویک بنیانگذار سینتتیکس، یک پروتکل نقدینگی مشتقات در اتریوم است و در حال حاضر این تیم را برای توسعه آینده آن رهبری می کند. او تجربه قبلی در ساخت پلتفرم های پرداخت ارزهای دیجیتال در استرالیا دارد که بزرگترین آنها Blueshyft است. مهمتر از آن، او مدیر اجرایی آنجا بود. پیش از آن، وارویک همچنین یکی از اعضای شورای مشورتی در بلاک چین استرالیا و همچنین عضو هیئت مشاوران در The  Burger Collective بود. همانطور که قبلاً ذکر شد، این پروژه در ابتدا با نام Havven تأسیس شد و در اوایل سال ۲۰۱۸ حدود ۳۰ میلیون دلار از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) و فروش توکن بومی SNX آنها از صندوق های ارزهای دیجیتال بزرگ به دست آورد. دو عضو برجسته دیگر از تیم اصلی سینتتیکس جاستین موزس و کلینتون انیس هستند.

ارز دیجیتال سینتتیکس

جاستین موزس مدیر فنی در پروژه سینتتیکس است و از ابتدا با این پروژه بوده است. موزس قبل از پیوستن به سینتتیکس مدیر مهندسی MongoDB بود. او تجربه زیادی با سیستم های مقیاس بزرگ دارد که در طراحی و استقرار تخصص دارد. کلینت انیس، معمار ارشد سینتتیکس، بیش از ۱۸ سال تجربه در زمینه مهندسی نرم افزار دارد. انیس به عنوان یک معمار  در شرکت جی پی مورگان کار می‌کرد.

چه چیزی توکن شبکه سیتتیکس را منحصر به فرد می کند؟

چیزهای خاصی وجود دارد که شبکه سینتتیکس را واقعاً منحصر به فرد می کند. قابل توجه ترین توانایی هر کسی برای تبدیل Synths  بدون نیاز به طرف مقابل است. هر Synth را می توان با هر Synth دیگری در Synthetix Exchange معامله کرد و عملکردی که دارد سطح تقریبا بی نهایت نقدینگی را فراهم می کند. نوآوری دیگری که شبکه سینتتیکس ارائه می دهد، معاملات همتا به قرارداد (P2C) است، که در آن معاملات خود به سرعت و به راحتی بدون هیچ دفترچه سفارش انجام می شوند. یک مجموعه توزیع شده از دارندگان توکن مسئول ارائه این وثیقه در پلتفرم و همچنین حفظ ثبات کل مبادله است. Synth ها می توانند به هر شکلی باشند و با پیشوند “s” مشخص می شوند، مانند sEUR، sUSD . کاربران نیازی به معامله در همان نوع Synth ندارند که در ابتدا ساخته شده است. تا زمانی که Synth که برای پرداخت استفاده می شود دارای ارزش بازار یکسانی باشد، توسط سیستم پذیرفته می شود.

چه چیزی ارزش توکن شبکه سینتتیکس را مشخص می‌کند؟

هنگامی که یک کاربر Synths را ضرب می کند، آنها بخشی از استخر بدهی پلتفرم می شوند. مقدار کل استخر بدهی برابر با ارزش کل تمام Synths در شبکه است. بدهی ها بدون توجه به ارزش اصلی Synths ضرب شده می توانند افزایش یا کاهش پیدا کنند و کاربران در معرض خطر از دست دادن ارزش به دلیل نوسانات یا نوسانات قیمت هستند. سیستم سینتتیکس نیاز به وثیقه دارد، با نرخ ۷۵۰درصدی. بنابراین اگر کاربری بخواهد ۱۰۰۰ sUSD پول کند، باید ۷۵۰۰ دلار واریز کند.

چند توکن شبکه سینتتیکس (SNX) در گردش است؟

حداکثر عرضه SNX 212,424,133 توکن است. در حال حاضر  ۳۱۴,۹۱۲,۱۷۴ توکن SNX در گردش وجود دارد. سینتتیکس از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) بیش از ۶۰ میلیون توکن فروخت و ۳۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد. از ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ توکن فروخته شده درICO، ۲۰ ردصد بین تیم و مشاوران توزیع شد، ۳ درصد به جوایز و مشوق های بازاریابی، ۵ درصد به مشارکت و ۱۲ درصد به بنیاد سینتتیکس برای تأمین بودجه توسعه بیشتر اختصاص یافت.

سایر اطلاعات فنی

Synths از اوراکل‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کند که پروتکل‌های کشف قیمت مبتنی بر قرارداد هوشمند هستند که می‌توانند قیمت دارایی‌های ارائه‌شده را ردیابی کنند و به کاربران این امکان را می‌دهند که Synths را نگهداری و مبادله کنند، حتی زمانی که شما مالک دارایی‌های اساسی نیستید. از این طریق،Synths  می‌تواند در معرض دارایی‌هایی قرار بگیرد که معمولاً برای سرمایه‌گذاران معمولی کریپتو غیرقابل دسترس هستند، مانند طلا یا نقره، در حالی که به آنها اجازه می‌دهد به سرعت و به طور موثر معامله کنند. با توجه به اینکه Synths مبتنی بر اتریوم است، کاربران می توانند آنها را به سایر پلتفرم های دیفای شرکت کننده مانند یونی سواپ و Curve سپرده گذاری کنند و از آنها برای تامین نقدینگی و کسب سود استفاده کنند. Synths و مشتقات هنگام ایجاد بازارهایی که به تعادل می رسند مهم هستند و این از طریق تسهیل کشف قیمت و همچنین کمک به محافظت در برابر نوسانات انجام می شود.

یکی دیگر از بخش جدایی ناپذیر شبکه Synthetix Kwenta است، یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) که امکان معامله Synths را فراهم می کند. برخلاف سایرDEX ها،  Kwenta دفترچه سفارش ندارد و از معاملات همتا به قرارداد (P2C) استفاده می کند، به این معنی که تمام معاملات بر اساس یک قرارداد هوشمند انجام می شود که می تواند نقدینگی بی نهایت ارائه دهد. کاربران کوئنتا توانایی خرید و همچنین معامله ۱۳ ارز دیجیتال مختلف و ارزهای دیجیتال معکوس، طلا و نقره مصنوعی و همچنین ارزهای فیات مصنوعی را دارند.

نحوه استفاده از شبکه سینتتیکس

هدف اصلی پلتفرم سینتتیکس و دلیل ایجاد آن، اجازه دادن به کاربران برای تجارت Synths بود. دارندگان Synths می‌توانند برای مدت طولانی روی یک دارایی کار کنند و شرط ببندند که قیمت افزایش می‌یابد، یا روی یک دارایی را موقعیت فروش (شرت) باز کنند. از طریق استیک SNX، دارندگان می توانند Synth های جدید ایجاد کنند، جوایز جمع آوری کنند و در نتیجه رشد دارایی خود را رقم بزنند.

نحوه انتخاب کیف پول سینتتیکس نتورک توکن

برای استفاده از  سینتتیکس نتورک توکن، باید توکن های SNX را در یک کیف پول سازگار با ERC-20 نگه دارید و سپس آن کیف پول را به Synthetic Exchange متصل کنید. اگر می‌خواهید توکن‌های SNX یا Mint Synth خود را برای اهدافی استیک کنید، با قفل کردن SNX به عنوان وثیقه در کیف پول خود شروع می‌کنید. کاربران باید الزامات وثیقه ۷۵۰ درصدی را برآورده کنند، در حالی که تمام Synth ضرب شده نسبت به این نیاز وثیقه و ارزش SNX قفل شده در کیف پول است. هنگام انتخاب کیف پول برای ذخیره و تجارت SNX، گزینه های زیادی وجود دارد.

کیف پول ارز دیجیتال سینتتیکس

کیف پول های سخت افزاری (معروف به کیف پول های سرد) مانند لجر یا ترزور امن ترین گزینه را با ذخیره سازی و پشتیبان گیری آفلاین ارائه می دهند. با این حال، آنها معمولاً گران‌تر و درک آن دشوار است، بنابراین احتمالاً برای کاربران با تجربه‌ای که مقادیر زیادی توکن SNX برای ذخیره دارند، مناسب‌تر هستند. یک گزینه ساده تر و معمولا رایگان، کیف پول های نرم افزاری است. این ها را می توان در تلفن هوشمند یا رایانه شما دانلود کرد و ممکن است حضانتی یا غیر حضانتی باشد. اینها برای انجام تراکنش‌ها راحت‌تر هستند اما نسبت به همتایان سخت‌افزاری خود امنیت کمتری دارند، به این معنی که برای کاربران بی‌تجربه با مقادیر کمتری از توکن‌های SNX مناسب‌تر هستند.

در نهایت، کیف پول ها یا صرافی های آنلاین وجود دارند که به عنوان کیف پول گرم شناخته می شوند که با مرورگر وب قابل دسترسی هستند. اینها نسبت به گزینه‌های جایگزین، امنیت کمتری دارند و از کاربران می‌خواهند که برای مدیریت توکن‌های SNX خود به پلتفرمی اعتماد کنند. اینها برای کاربرانی که مقادیر کمی توکن SNX دارند یا معاملات مکرر انجام می دهند، بهترین گزینه هستند. فقط مطمئن شوید که یک سرویس با اقدامات امنیتی قوی و شهرت خوب را انتخاب کنید.

استیک سینتتیکس

توکن‌های SNX کل اکوسیستم سینتتیکس را تامین می‌کنند و به عنوان وثیقه برای مینت Synths استفاده می‌شوند. کسانی که توکن‌های SNX  دارند می‌توانند آن‌ها را استیک کنند و بخشی از هزینه‌هایی را که با مبادله این Synth‌ها ایجاد می‌شود، دریافت کنند.

نتیجه گیری

سینتتیکس در خط مقدم جنبش دیفای قرار دارد و دارایی های مصنوعی را به کاربران در سراسر جهان ارائه می دهد و در نتیجه این امر دسترسی به استراتژی های معاملاتی تخصصی را فراهم می کند. با در نظر گرفتن اندازه بازارهای مالی سنتی، پتانسیل ایجاد یک بازار توکن شده عظیم از دارایی های دنیای واقعی دیجیتالی در بلاک چین اتریوم را دارد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx