معنای هاوینگ سه گانه برای اتریوم چیست؟

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

ادغام اتریوم هر روز که می گذرد نزدیک تر و انتظارات در بازار قابل لمس تر می شود. چندین مزیت همراه با ادغام وجود دارد که همه آنها عواملی هستند که در بهبود اخیر قیمت ETH نقش دارند. با این حال به نظر نمی رسد که مزایا، و بهبود بعدی، به اینجا ختم شود، زیرا […]

اتریوم

ادغام اتریوم هر روز که می گذرد نزدیک تر و انتظارات در بازار قابل لمس تر می شود. چندین مزیت همراه با ادغام وجود دارد که همه آنها عواملی هستند که در بهبود اخیر قیمت ETH نقش دارند. با این حال به نظر نمی رسد که مزایا، و بهبود بعدی، به اینجا ختم شود، زیرا پس از تکمیل ادغام بحث برای ارزش ETH  حتی بیشتر می شود.

هاوینگ سه گانه اتریوم

موضوعی در توییتر از بنیانگذار Sprise; مونتانا وانگ، نشان می‌دهد که ادغام آینده چگونه به نفع اتریوم و دارندگان آن است. هاوینگ سه‌گانه، به قول خودش، مجموعه‌ای از اتفاقاتی است که برای شبکه رخ می‌دهد و عرضه را به شدت کاهش می‌دهد. هاوینگ اساساً به رویدادی اشاره دارد که میزان عرضه را در بازار کاهش می‌دهد. برای بیت کوین، این اتفاق هر چهار سال یکبار با کاهش پاداش بلاک ها به نصف می افتد. برای اتریوم، این تنها با ارتقاهای مهمی مانند ادغام امکان پذیر است.

اول

اولین رویداد هاوینگ که وونگ به آن اشاره می‌کند، انتقال از اثبات کار به اثبات سهام است. اثبات کار به قدرت محاسباتی و همچنین انرژی الکتریکی زیادی برای استخراج تراکنش ها نیاز دارد. ماینرها با دریافت پاداش های بلوک برای انجام این کار تشویق می شوند. با این حال، با حرکت به سمت اثبات سهام، شبکه دیگر نیازی به ماینرها ندارد. بلکه به اعتبارسنج هایی نیاز دارد که بیش از 99.9 درصد انرژی کمتری برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها نیاز دارند. از آنجایی که به انرژی کمتری نیاز دارد، پاداش های کمتری به اعتبارسنجی ها پرداخت می شود. این باعث کاهش سالانه انتشار ETH از 4.3٪ به 0.4٪ می شود.

دوم

بخش دوم از هاوینگ ذکر شده چیزی است که در حال حاضر در حال اجرا است; اما مستقیماً با هزینه های کاهش یافته ای که به اعتبارسنج ها پرداخت می شود، مرتبط است. EIP-1559 یک ارتقای اتریوم بود که یک سوم کارمزد تراکنش ها را از گردش حذف کرد. بنابراین، اساساً، هزینه‌های کاهش‌یافته را روی هم جمع می‌کند. با 10 برابر کاهش کارمزد پس از ادغام، 33 درصد دیگر از چرخه خارج می شود و عرضه ETH را بیشتر کاهش می دهد.

سوم

مورد آخر جایی است که دوره “قفل شدن” وارد عمل می شود. در حال حاضر، قبل از ادغام، اتری که استیک (stake) می شود، قابل برداشت نیست. استیکر ها برای انجام این کار با حدود 4٪ بازده درصدی سالانه پاداش دریافت می کنند. اکنون، انتظار می‌رود که این ETH استیک شده برای برداشت پس از ادغام در دسترس باشد; و بازار را با اتریوم پر کند، اما اینطور نیست. یک واقعیت ناشناخته این است که برداشت‌ها در ارتقای «ادغام» اعمال نمی‌شوند. توسعه‌دهندگان در واقع از انجام این کار خودداری کرده بودند. بنابراین می‌توانستند روی ادغام تمرکز کنند و سپس بعداً قابلیت برداشت را ایجاد کنند. این بدان معنی است که حتی پس از ارتقاء، استیکر ها نمی توانند توکن های خود را برداشت کنند.

انتظار می‌رود عملکرد برداشت حدود یک سال پس از ارتقا اضافه شود، و بصورت یک صف خواهد بود. به این معنی که تنها مقدار خاصی از ETH را می‌توان بصورت روزانه از مبلغ استیک شده برداشت کرد. علت هم این است که در مدت زمان کوتاهی هجوم ETH به بازار وجود نداشته باشد.

در نتیجه، هاوینگ سه گانه منجر به کاهش قابل توجهی از عرضه اتریوم خواهد شد و کمبود را به بازار تحمیل می کند. انتظار می‌رود این کمبود به دلیل کاهش عرضه و افزایش تقاضا، قیمت ETH را پس از ادغام افزایش دهد. اگر این تحلیل درست باشد، ادغام اتریوم ممکن است محرکی برای رالی گاوی بعدی باشد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx