دلیل افزایش نرخ هش بیت کوین چیست؟

نرخ هش بیت کوین
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 454 نفر

استخراج‌کنندگان بیت کوین همچنان از کاهش قیمت‌ پردازنده‌های گرافیکی برای ارتقای تجهیزات استخراج خود استفاده می‌کنند زیرا هدف آن‌ها حفظ جایگاه در بازار رقابتی شدید است. نرخ هش ۱۰.۸ درصد افزایش یافت و رکوردهای جدیدی را به صورت روزانه ثبت کرد. در حالی که افزایش نرخ هش امنیت بیشتری را برای شبکه بیت‌کوین تضمین می‌کند، عوامل متعددی در این معیار نقش دارند.

نرخ هش بیت کوین

کاهش قیمت پردازنده گرافیکی

نرخ هش به قدرت محاسباتی مورد نیاز استخراج کنندگان بیت کوین برای استخراج یک بلوک مربوط می شود. در نتیجه، نرخ هش بالاتر نیازمند ریگ های استخراج قوی تری است که می تواند به استخراج کنندگان یک بلوک و کسب پاداش های استخراج کمک کند.

همانطور که بازارهای جهانی از کمبود پردازنده در سال ۲۰۲۲ نجات یافتند، قیمت واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) – یکی از اجزای اصلی دستگاه های ماینینگ – به مقدار معقولی کاهش یافت. قیمت‌های پایین‌تر GPU در ابتدا به استخراج‌کنندگان کمک کرد تا هزینه‌های عملیاتی خود را در میان بازار نزولی مستمر جبران کنند. استخراج کنندگان بیت کوین همچنان از کاهش قیمت‌های پردازنده گرافیکی برای ارتقای تجهیزات استخراج خود استفاده می‌کنند زیرا هدف آن‌ها حفظ خود در رقابت شدید است. علاوه بر این، شرکت‌های بزرگ رمزارز مانند Grayscale نیز برنامه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در سخت‌افزار استخراج بیت‌کوین فاش کرده‌اند.

افزایش حوزه های قضایی دوستدار کریپتو

از زمانی که چین ممنوعیت کلی تجارت و ماینینگ کریپتو را اعمال کرد، کشورهای دیگر تصمیم گرفتند با ایجاد یک پناهگاه امن در حوزه های قضایی خود، به ماینرهای چینی بی جا کمک کنند. کشورهایی از جمله قزاقستان، کانادا و آلمان از جمله اولین انتخاب‌های استخراج‌کنندگان بیت‌کوین برای جابجایی عملیات استخراج بیت‌کوین بودند. در نتیجه، استخراج بیت کوین غیرمتمرکزتر شد زیرا کمتر به چین وابسته است.

نرخ هش بیت کوین

با این حال، داده‌های مرکز تامین مالی جایگزین کمبریج نشان می‌دهد که چین تنها ۳ ماه پس از اعمال این ممنوعیت، عملیات استخراج خود را از سر گرفت و این امر به افزایش نرخ هش بیت‌کوین کمک کرد.

نرخ هش بیت کوین

ایالات متحده در حال حاضر بیشترین سهم را در نرخ هش بیت کوین دارد و جورجیا با ۳۰.۸ درصد، تگزاس (۱۱.۲ درصد)، کنتاکی (۱۰.۹ درصد) و نیویورک (۹.۸ درصد) در رتبه های بعدی قرار دارند.

اخیراً اتریوم پس از ارتقای “ادغام”، از یک مکانیسم اثبات کار (PoW) به یک مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) منتقل شده است. در نتیجه، دیگر از GPU برای عملیات استخراج پشتیبانی نمی کند. تغییر ناگهانی مکانیسم استخراج به طور طبیعی ماینرهای اتریوم را مجبور کرد که تجهیزات خود را برای استخراج بیت کوین بفروشند یا تغییر کاربری دهند. علیرغم افزایش امنیت شبکه، افزایش نرخ هش می تواند دلیلی برای نگرانی باشد زیرا درآمد استخراج از نظر دلار در حال تلاش برای بازیابی در میان بازار نزولی مداوم است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx