استیبل گینز (Stablegains) به دلیل گمراه کردن سرمایه گذاران مورد شکایت قرار گرفت

استیبل گینز
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 359 نفر

عده‌ای از پلتفرم غیرمتمرکز دیفای استیبل گینز (Stablegains) به دلیل گمراه کردن سرمایه گذاران و عدم رعایت قوانین اوراق بهادار در دادگاهی در کالیفرنیا شکایت کرده‌اند.

در ۱۸ فوریه، شاکیان الک و آرتین اوهانیان شکایتی را به دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه مرکزی کالیفرنیا ارائه کردند. در این شکایت آنها ادعا کردند که استیبل گینز، یک پلتفرم دیفای که در آگوست ۲۰۲۱ راه اندازی شد، تمام سرمایه مشتری خود را بدون اطلاع یا رضایت آنها به انکر پروتکل (Anchor Protocol) هدایت کرده است.

انکر پروتکل بازدهی تا ۲۰ درصد را در استیبل کوین الگوریتمی ترافرم لبز، Terra USD (UST) ارائه می‌دهد. استیبل گینز به عنوان یکی از حامیان و سرمایه گذاران اولیه ترافرم لبز، از نزدیک با UST و لونا آشناست. در واقع، استیبل گینز، به دروغ UST را به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن تبلیغ کرده است. این پلتفرم دیفای ۱۵ درصد سود را برای مشتریان خود به ارمغان آورد و تفاوت بازدهی ارائه شده توسط انکر پروتکل را به جیب زد.

شاکیان همچنین ادعا می کنند که استیبل گینز قوانین اوراق بهادار فدرال را زیر پا گذاشته و ادعا می کنند که UST یک اوراق بهادار است:

«Stablegains آشکارا با قوانین اوراق بهادار فدرال و ایالتی مطابقت نداشت. استیبل گینز فاش نکرد که UST در واقع یک اوراق بهادار است.»

این شکایت اضافه کرد که این شرکت نتوانسته در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به عنوان کارگزار بورس اوراق بهادار یا به عنوان دلال معامله ثبت شود.

شاکیان اظهار داشتند که “پیامدهای فاجعه باری برای مشتریان Stablegains” به دنبال فروپاشی اکوسیستم لونا در ماه می ۲۰۲۲ رخ داد. UST اتصال خود به دلار آمریکا را از دست داد و باعث شد تا بازارهای دیفای و ارزهای دیجیتال در ماه می فعالیت گسترده تری داشته باشند و در نهایت حدوداً ۱۸ میلیارد دلار در اکوسیستم لونا از دست بدهند. پس از سقوط لونا، ظاهراً استیبل گینز وب‌سایت و مطالب تبلیغاتی خود را تغییر داد که در آن UST را «ایمن» و «دارای پشتیبانی فیات» معرفی می‌کرد و عملاً پذیرفت که UST هیچ‌کدام از این موارد نیست.

به جای انحلال دارایی ها و بازگرداندن وجوه به مشتریان، استیبل گینز “اکثر دارایی هایی که ارزش آن‌ها نیز از کاهش یافته بود را حفظ کرد و بجای بازپرداخت آن‌ها به مشتریان به طور یکجانبه آنها را به Terra 2.0 هدایت کرد.”
در ۲۲ می، استیبل گینز خدمات، برنامه‌ها و پشتیبانی خود از انکر پروتکل را متوقف کرد و از کاربران درخواست کرد وجوه خود را برداشت کنند. همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، Stablegains در آن زمان با شکایت مشابهی مواجه شد.

در ۱۶ فوریه، SEC شکایتی علیه ترافرم لبز و بنیانگذار آن، دو کوان، به اتهام «سازمان دادن به یک کلاهبرداری چند میلیارد دلاری در اوراق بهادار دارایی‌های رمزنگاری شده» تنظیم کرد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx