بانک مرکزی فرانسه با موفقیت ارز دیجیتال خود را آزمایش کرد

بانک مرکزی فرانسه با موفقیت ارز دیجیتال خود را آزمایش کرد
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1332 نفر

بانک مرکزی فرانسه با موفقیت ارز دیجیتال خود را آزمایش کرد

بانک مرکزی فرانسه (Banque de France) به طور فعال به بررسی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ادامه می دهد. این بانک اعلام کرده آزمایش بخش قابل توجهی از طرح آزمایشی ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین خود را تکمیل کرده است.

براساس گزارش فایننشال تایمز، بیش از ۵۰۰ موسسه در این طرح آزمایشی ۱۰ ماهه که توسط بانک مرکزی فرانسه برای معاملات اوراق قرضه دولتی انجام شده است، شرکت کرده اند.

این طرح آزمایشی CBDC توسط شرکت بلژیکی خدمات مالی یوروکلیر (Euroclear) انجام شده است. گفته می شود که در این طرح از یک سیستم پیشرفته که توسط غول فناوری آمریکایی IBM توسعه یافته، استفاده شده است.

این طرح همچنین شامل دفتر بدهی عمومی فرانسه همراه با بانک مرکزی این کشور و کنسرسیومی از شرکت های بزرگ مالی فعال این کشور انجام شده است.

در بخشی از این آزمایش، شرکت کنندگان اوراق قرضه دولتی و توکن های بهادار را مبادله کردند و تسویه حساب ها را با استفاده از CBDC که توسط بانک مرکزی ارائه شده، انجام دادند.

در این پروژه کاربردهای مختلف CBDC در طیف های وسیعی از جمله انتشار اوراق قرضه جدید، استفاده از آنها در قراردادهای بازخرید، و همچنین پرداخت کوپن و بازخرید معاملات مورد آزمایش قرار گرفت.

ایزابل دلورم (Isabelle Delorme)، مدیر اجرایی یوروکلیر در این خصوص گفت:

ما با موفقیت مزایای ذاتی این فناوری را بررسی کردیم و نتیجه گرفتیم که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می توانند پول بانک مرکزی را به صورت امن و مطمئن تسویه کنند.

به گفته سورن مورتنسن (Soren Mortensen)، مدیر جهانی بازارهای مالی شرکت IBM، این پروژه بسیار فراتر از ابتکارات قبلی در حوزه بلاک چین بود؛ و اکثر فرآیندهای سپرده گذاری اوراق بهادار و فرآیندهای بانک مرکزی با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx