با انجام این راهکارهای ساده امنیت دارایی های دیجیتال خود را حفظ کنید!

با انجام این راهکارهای ساده امنیت دارایی های دیجیتال خود را حفظ کنید!
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2484 نفر

با انجام این راهکارهای ساده امنیت دارایی های دیجیتال خود را حفظ کنید!

با رشد ارزش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) و توجه روز افزون مردم و رایج شدن استفاده از رمزارزها و همچنین با در نظر گرفتن تهدیدات و حملات سایبری، نگه داری از دارایی های دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است. با چند راهکار بسیار ساده می توان از امن بودن دارایی های دیجیتال خود اطمینان حاصل کرد.

برای امن نگه داشتن سرمایه دیجیتال خود همراه ما باشید.

استفاده از کیف پول های کاغذی و سخت افزاری

کیف پول ها انواع مختلفی دارد، مانند: نرم افزاری، سخت افزاری و کاغذی که هر کدام ملاحظات امنیتی خاص خود را دارند.

همانطور که از نام آنها پیداست، کیف پول های نرم افزاری مبتنی بر نرم افزار هستند. کاربران با نصب برنامه های این کیف پول ها در گوشی هوشمند یا رایانه خود می توانند به دارایی های دیجیتال خود دسترسی پیدا کنند. به این صورت، کیف پول های نرم افزاری در انواع مختلفی مانند کیف پول مبتنی بر وب، دسکتاپ و موبایل وجود دارند.

با اینکه کیف پول های نرم افزاری اغلب رایگان هستند و به راحتی می توان از آنها استفاده کرد، اما کاملاً امن نیستند زیرا اکثر این دسته از کیف پول ها به نوعی به اینترنت متصل هستند و همین امر باعث می شود که در برابر حملات سایبری و هکرها آسیب پذیر باشند. بنابراین آپدیت کردن و به روز نگه داشتن این نوع از کیف ها برای امن بودن در مقابل هکرها اهمیت بسزایی دارد.

کیف پول کاغذی بیت کوین

کیف پول های کاغذی اساسا قطعه ای از کاغذ هستند که حاوی آدرس کیف پول و کلید خصوصی در قالب کدهای QR هستند که از طریق وب سایت های کیف پول کاغذی ایجاد می شوند. کاربران برای انجام تراکنش های خود می توانند این کدها را اسکن کنند. بنابراین کیف پول های کاغذی در برابر حملات هکرها بسیار امن هستند و اغلب به عنوان جایگزینی برای کیف پول سخت افزاری در نظر گرفته می شوند.

کیف پول سخت افزاری Ledger

کیف پول های سخت افزاری شیوه دیگری برای ذخیره دارایی های دیجیتال هستند. این نوع از کیف پول ها، کلیدهای خصوصی کاربر را به صورت جداگانه و آفلاین در یک دستگاه متصل به USB نگهداری می کنند. این کیف ها از سطح امنیتی بالایی برخوردار هستند چون کلیدهای خصوصی کاربران به صورت کاملاً آفلاین نگهداری می شوند. از کیف پول های  Trezor و Ledger می توان به عنوان محبوب ترین ارائه دهندگان کیف پول های سخت افزاری یاد کرد.

فعال سازی تایید هویت دو مرحله ای (۲FA)

حتما از فعال بودن تایید هویت دو مرحله ای کیف پول های خود اطمینان حاصل کنید. تایید هویت دو مرحله ای می تواند با فراهم کردن یک لایه امنیتی دیگر، کیف پول شما را امن تر کند. زمانی که شما وارد کیف پول خود می شوید، ۲FA با ارسال پیامی به تلفن یا ایمیل شما درخواست رمز عبور میکند. با فعال سازی ۲FA هکرها امکان دسترسی سریع به کیف پول شما را نخواهند داشت، چون در این صورت هکرها به دسترسی فیزیکی به تلفن یا ایمیل شما احتیاج خواهند داشت.

کلیدهای خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید

هرگز کلید خصوصی یا عبارت امنیتی خود را به دیگران ندهید. چون با انجام این کار شما عملا مجوز دسترسی دیگران به کیف پول خود را صادر می کنید. به یاد داشته باشید که شرکت های معتبر ارایه دهنده خدمات ارز دیجیتال، هیچ وقت از شما درخواست کلید خصوصی حتی وقتی که شما با مشکلی روبه رو شده اید نمی کنند، پس فریب افراد سودجو و کلاهبرداران را نخورید.

از صحیح بودن آدرس کیف پول گیرنده اطمینان حاصل کنید

همیشه قبل از شروع معامله آدرس گیرنده را بررسی کنید. یک اشتباه ساده یک حرفی در آدرس کیف پول می تواند معامله شما را به سمت کیف پول دیگری سوق دهد. این موضوع را به یاد داشته باشید که برخلاف برخی از خدمات مالی سنتی، بیشتر معاملات ارز دیجیتال برگشت ناپذیر هستند. همچنین برخی از بدافزارها می توانند مقصد معامله شما را تغییر دهند، بنابراین بررسی مجدد جزئیات تراکنش بسیار مهم است.

فریب جوایز و هدایا را نخورید

هیچ وقت گول وعده هایی مانند “برای ما بیت کوین بفرستید و دو برابر بیت کوین از ما پس بگیرید” را نخورید. این نوع کلاهبرداری ها در توئیتر کاملا رایج هستند. در این نوع از کلاهبرداری ها، افراد سودجو که خود را به جای سلبریتی ها، سیاست مداران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال معرفی می کنند، قول دو برابر کردن سرمایه شما را می دهند.

استفاده از تراکنش های با مبلغ پایین و صرافی های مختلف

زمانی که قصد خرید یا فروش ارزی را دارید، تمام دارایی خود را در یک تراکنش انتقال ندهید. درصورتی که قصد جابجایی مبلغ بالایی را دارید، بهتر است که این کار را در چندین تراکنش با مبالغ کوچک تر انجام بدهید. چون در این صورت می توانید از عملکرد درست صرافی مد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

 

همراه ما باشید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx