خطر اصلاح قیمت بازار به دلیل نسبت اهرم بیت کوین

خطر اصلاح قیمت بازار به دلیل نسبت اهرم بیت کوین
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1022 نفر

خطر اصلاح قیمت بازار به دلیل نسبت اهرم بیت کوین

داده‌های درون شبکه نشان می‌دهد که نسبت اهرم بیت کوین یک رکورد تاریخی به ثبت رسانده است. این بدان معناست که یک اصلاح قیمت به زودی می‌تواند اتفاق بیفتد.

با توجه به پست کریپتوکوانت، نسبت اهرم بیت کوین یک رکورد تاریخی جدید به ثبت رسانده است. همین امر احتمال ریزش قریب الوقوع به منظور تخلیه تمام اهرم‌های اضافی را هشدار می‌دهد.

“نسبت اهرم تخمین زده شده تمام صرافی‌ها” یک اندیکاتور است که نشان میدهد چه مقدار اهرم توسط معامله گران و سرمایه گذاران بیت کوین در صرافی‌های مشتقه به طور متوسط مورد استفاده قرار گرفته است.

تعریف معیار نسبت اهرم بیت‌ کوین

این اندیکاتور از دو معیار دیگر تشکیل شده است. اول “Open interest” است. این معیار تعداد کل قراردادهای آتی را که اخیرا در بازار وجود دارد را نشان می‌دهد. و معیار بعدی “ذخیره صرافی‌ها” است. این معیار نیز به ما نشان می‌دهد که چه مقدار BTC در کیف پول‌های صرافی‌های مشتقه ذخیره شده است.

مقدار نسبت اهرم از تقسیم Open Interest به ذخیره صرافی به دست می‌آید. با استفاده از این معیار، می‌توان به این مهم پی برد که در حال حاضر سرمایه گذاران خطر کمتر یا بیشتری را اتخاذ کرده‌اند.

زمانی که مقدار این معیار افزایش می‌یابد به آن معناست که سرمایه گذاران از اهرم بیشتری استفاده کرده‌اند. مقدار بسیار بالای این معیار نشان دهنده آن است که بازار در شرایط فرا اهرمی (Over-leverage) قرار گرفته است، که می‌تواند منجر به نوسانات بیشتری در بازار بیت کوین شود.

از طرف دیگر، مقادیر پایین این معیار نشان دهنده آن است که در حال حاضر در بازار اهرم زیادی وجود ندارد. در ادامه، شما نموداری از تغییرات این معیار در بیت کوین در مدت زمان چند ماه اخیر مشاهده می‌کنید.

نسبت اهرم بیت کوین

 

همانطور که مشاهده می‌کنید، نسبت اهرم بیت کوین اخیرا در حال افزایش است. به تازگی نیز این معیار به یک رکود تاریخی دست یافت.

کوانت معتقد است که مقادیر بالای این معیار، یک اصلاح قیمتی را در آینده نزدیک هشدار می‌دهد تا اهرم‌های اضافی را از بین ببرد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx