درآمد دارک نت ها از ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ رکورد شکست!

درآمد دارک نت ها از ارزهای دیجیتال در سال 2020 رکورد شکست!
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1865 نفر

درآمد دارک نت ها از ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ رکورد شکست!

بر اساس گزارش منتشر شده توسط Chainalysis، در طی سال ۲۰۲۰، درآمد دارک نت ها از ارزهای دیجیتال در مجموع در حدود ۱.۷ میلیارد دلار بوده است و یک پلتفرم به تنهایی ۷۵٪ از این رقم را به خود اختصاص داده است.

داده ها نشان می دهند که تعداد خریدها در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش داشته اما ارزش معاملات تغییری نکرده است.

پلتفرم هایدرا

این گزارش نشان می دهد که پلتفرم هایدرا (Hydra) نه تنها ۷۵٪ از درآمدها را به خود اختصاص داده بلکه درآمد خود را فقط از کشورهای روس زبان کسب کرده است. درحال حاضر هایدرا بزرگترین پلتفرم دارک نت محسوب می شود.

بخشی از متن این گزارش به شرح ذیل است:

هایدرا محرک بزرگی در چشم انداز جرم های مرتکب شده در بازار ارزهای دیجیتال در شرق اروپا است. اروپای شرقی یکی از بالاترین میزان حجم معاملات را در فعالیت های مجرمانه دارد و به لطف هایدرا، به یکی از بزرگترین مناطق جرم خیز در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

درآمد دارک نت ها

درآمد دارک نت ها

با در نظر گرفتن موفقیت این پلتفرم،‌ کاملا طبیعی است که هایدرا بخواهد خدمات خود را به کشورهای انگلیسی زبان نیز گسترش بدهد. در همین راستا، هایدرا اعلام کرده است که از طریق عرضه اولیه قصد دارد که سرمایه مورد نیاز برای تاسیس دارک نت دیگری را به نام اترنوس (Eternos) برای ارائه خدمات به سایر مناطق تاسیس کند.

اما هنگامی که هایدرا خدمات خود را به ایالات متحده و اروپا گسترش بدهد، سیستم اوبر (Uber) مانند این پلتفرم برای تحویل مواد مخدر به پیک های ناشناس، دردسرهای جدیدی را برای مجریان قانون ایجاد خواهد کرد.

پیک ها بسته های خود را در مکان های عمومی پنهان و دور از دسترس رها می کنند. به این ترتیب، هیچگونه مبادله فیزیکی انجام نمی شود و برخلاف بازارهای سنتی دارک نت، فروشندگان نیازی به استفاده از سیستم پستی ندارند.

کلاهبرداری محبوب تر از مواد مخدر

به غیر از هایدرا و سایر بازارهایی که به مناطق خاصی خدمات ارائه می دهند، میزان فعالیت در دارک نت ها به خصوص مواد مخدر در کشورهای انگلیسی زبان در سال ۲۰۲۰ کمتر بوده است. به ویژه، برخی از این پلتفرم های بزرگ در حوزه کلاهبرداری فعالیت می کنند و اطلاعات شخصی سرقت شده و کارت های اعتباری را به کلاهبرداران و هکرها می فروشند.

بر اساس این گزارش، تقریباً همه ارزهای دیجیتال این پلتفرم ها از طریق صرافی های متمرکز، نظیر به نظیر و پرخطر وارد دارک نت ها شده اند. قابل ذکر است ، سهم صرافی ها در این پروسه طی سال ۲۰۲۰ در حدود ۴۶٪ افزایش یافته که حاکی از افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال توسط مشتریان این پلتفرم ها است.

از نظر جغرافیایی، کاربران کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی بیشترین استفاده را از دارک نت ها در سال ۲۰۲۰ داشته اند. در مجموع کشورهای امریکا، روسیه، اوکراین و چین از نظر ارزش ارسال شده و دریافت شده در دارک نت ها پیشتاز هستند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx