دولت چین به دنبال تضعیف سلطه غول های پرداختی علی پی و وی چت پی است!

دولت چین به دنبال تضعیف سلطه غول های پرداختی علی پی و وی چت است!
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1143 نفر

دولت چین به دنبال تضعیف سلطه غول های پرداختی علی پی و وی چت پی است!

بانک های بزرگ چینی در حال ترویج استفاده از یوان دیجیتال نسبت به علی پی و وی چت پی برای یک جشنواره آتی خرید در چین هستند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط رویترز در تاریخ ۲۶ آوریل،‌ برخی از بزرگترین بانک های چین به طور فعال در حال تبلیغ استفاده از یوان دیجیتال یا همان CBDC چین به عنوان جایگزینی برای خدمات ارائه شده توسط دو شرکت پیشرو ارائه دهنده خدمات پرداختی در این کشور یعنی علی پی (Alipay) و وی چت پی (WeChat Pay) هستند.

این بانک ها از فروشگاه های خرده فروشی و مصرف کنندگان درخواست کرده که کیف پول دیجیتال این CBDC یا e-CNY را دانلود کرده و خریدهای خود را با استفاده از این ارز دیجیتال انجام بدهند. این روش پرداختی جایگزینی برای شرکت های انت گروپ (Ant Group) و تنست (Tencent) خواهد بود که در حال حاضر میلیون ها کاربر دارند.

در این گزارش ذکر شده که یک مقام بانکی مسئول عرضه CBDC در شهر شانگهای، این ارز دیجیتال را به طور قطع برتر از علی پی و وی چت پی توصیف کرده است:

مردم متوجه خواهند شد که پرداخت با استفاده از یوان دیجیتال آنقدر راحت است که دیگر نیازی به استفاده از علی پی و وی چت پی نیست.

سلطه شرکت های علی پی و وی چت پی

مو چانگچون (Mu Changchun)، رئیس انستیتوی تحقیقات ارز دیجیتال چین، در اواخر ماه مارس در یک میزگرد آنلاین با اعلام اینکه دو سرویس پرداختی علی پی و وی چت پی ۹۸٪ از پرداخت های تلفن همراه را به خود اختصاص داده اند، گفت هر گونه اخلال در این سرویس ها، تهدیدی برای سیستم مالی داخلی خواهد بود.

چانگچون خاطرنشان کرد که بانک مرکزی چین قصد رقابت مستقیم با این دو شرکت را ندارد، بلکه به عنوان یک پشتیبان برای تضمین ثبات مالی در صورت بروز مشکلات برای آنها عمل می کند.

جریمه هنگفت علی بابا

با این حال، دولت چین همچنین تلاش های خود را برای کاهش تسلط غول های فناوری و کاهش رفتارهای انحصار طلبی این شرکت ها در حوزه اینترنت افزایش داده است. طبق گزارش CNN در اوایل ماه آوریل، دولت چین شرکت علی بابا را به دلیل اقدامات انحصارطلبانه با مبلغ بی سابقه ۲.۸ میلیارد دلار جریمه کرد.

انتظار میرود که با عرضه یوان دیجیتال، کنترل دولت مرکزی چین بر حجم عظیمی از داده های مالی که توسط ارائه دهندگان خدمات مالی این کشور منتقل می شوند، افزایش یابد.

یکی دیگر از مقامات بانکی که وظیفه ترویج CBDC را بر عهده دارد به رویترز گفت:

داده های عظیم ثروت هستند. هر کس که داده داشته باشد، رشد می کند. هم اکنون شرکت های علی پی و وی چت پی دارای اقیانوسی از داده هستند.

مارتین چورزمپا (Martin Chorzempa) در کنفرانسی در ماه مه سال ۲۰۲۰ اظهار داشت که برای رگولاتورهای مالی چین مجاب شرکت های برتر پرداختی این کشور برای تحویل داده های جمع آوری شده مشتریان به دولت امر دشواری است. وی در این خصوص گفت:

CBDC چین می تواند به طور بالقوه به بانک مرکزی اجازه بدهد که دسترسی بسیار بیشتری به داده های پرداخت داشته باشد و بخشی از کنترل را از شرکت ها پس بگیرد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx