سلطه چین در استخراج بیت کوین (BTC) درحال ضعیف شدن است!

سلطه چین در استخراج بیت کوین (BTC) درحال ضعیف شدن است!
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2292 نفر

سلطه چین در استخراج بیت کوین (BTC) درحال ضعیف شدن است!

مرکز استخراج بیت کوین (BTC) به تدریج در حال مهاجرت از چین به کشورهای خارجی مانند شمال اروپا، آمریکای شمالی و آسیای میانه است. در سال ۲۰۲۰، انتقال بی سر و صدا مرکز استخراج بیت کوین از چین به کشورهای خارجی به پدیده ای تبدیل شده که گویا کاملا نادیده گرفته شده است.

کاهش ۱۰ درصدی تسلط چین

طبق نقشه استخراج بیت کوین که توسط مرکز مالی جایگزین کمبریج طراحی شده است، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، صنعت ماینینگ قزاقستان حدود ۶.۱۷٪ از میانگین هش ریت ماهانه بیت کوین را به خود اختصاص داده است. این کشور با فاصله کمی از روسیه (۶.۹٪) و ایالات متحده ( ۷.۲۴٪) قرار گرفته است. و کشور چین نیز همچنان با در اختیار داشتن در حدود ۶۵٪ هش ریت رتبه اول را از آن خود کرده است. در سپتامبر سال ۲۰۱۹، چین ۷۵.۶۲٪ از صنعت جهانی استخراج بیت کوین را به خود اختصاص داده بود.

اعداد و ارقام نشان می دهند که در طی کمتر از یک سال، سهم استخراج چین ۱۰ درصد کاهش یافته است. مناطقی مانند آمریکای شمالی، اروپای شمالی، آسیای میانه، آسیای جنوب شرقی، ایران، روسیه و سایر مکان های ذکر شده فوق از جمله مناطقی هستند که باعث کاهش سهم ماینینگ چین شده اند.

سوئد و نروژ، مقصد ماینرها

در استخراج بیت کوین و به طور کل ارزهای دیجیتال، هزینه برق تعیین کننده اصلی در بازدهی این صنعت بوده است. هرچه هزینه برق کمتر باشد، بازدهی نیز بیشتر خواهد بود. اخیراً، فیلیپ سالتر (Philip Salter)، مدیر عملیات ماینینگ در شرکت جنسیس اعلام کرد که ماینرها در حال انتقال از چین به کشورهای شمال اروپا، بخصوص سوئد و نروژ هستند زیرا “این کشورها امن تر و با ثبات تر هستند.”

اگر هزینه ها و مالیات را در نظر نگیرید، هزینه برق در اینجا کمترین میزان در جهان است و تقریباً بدون کربن است. و عمدتا از انرژی آب، انرژی هسته ای و انرژی باد تشکیل شده است.

وی در این خصوص گفت که سودآوری مرکز داده Boden این شرکت در سوئد به دلیل مرطوب بودن هوا و افزایش قیمت بیت کوین بیش از سه برابر شده است. طبق مقاله منتشر شده توسط بلومبرگ، در ماه نوامبر سال جاری، هولدینگ Bitfury، که یک شرکت بلاکچین هلندی است، اعلام کرد که برای توسعه مزرعه ماینینگ خود در نروژ قصد دارد ۳۵ میلیون دلار سرمایه گذاری کند. علاوه بر شمال اروپا، قزاقستان نیز به مرکز جدید استخراج بیت کوین تبدیل شده است.

در ماه ژوئن، باگدات موسین (Bagdat Mussin)، وزیر توسعه دیجیتال قزاقستان، اعلام کرد که این وزارتخانه در نظر دارد ۷۳۸ میلیون دلار سرمایه را تا سال ۲۰۲۳ برای فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتال جذب کند. تاکنون ۱۴ پروژه استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارد که در حدود ۲۰۱.۷ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. گفته می شود که قزاقستان ۴۰۰۰ مگاوات برق مازاد دارد.

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx