همکاری غول فناوری اطلاعات هند با یک شرکت بلاکچینی برای حل مشکلات واکسیناسیون کرونا

همکاری غول فناوری اطلاعات هند با یک شرکت بلاکچینی برای حل مشکلات واکسیناسیون کرونا
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1264 نفر

همکاری غول فناوری اطلاعات هند با یک شرکت بلاکچینی برای حل مشکلات واکسیناسیون کرونا

از آنجایی که واکسیناسیون گسترده علیه همه گیری ویروس کرونا به طور فزاینده ای در استراتژی های بسیاری از دولت ها در مدیریت این بحران به موضوع بسیار مهمی تبدیل شده است، شرکت های بلاکچین برای ارایه راهکارهایی برای حل برخی از موانع لجستیکی موجود در این زمینه وارد عمل شده اند.

شرکت بلاکچین استاتویگ (StaTwig) که در سال ۲۰۱۹ راهکار مبتنی بر بلاکچین خود به نام واکسین لجر (Vaccine Ledger) را در هند و ایالات متحده آغاز کرده بود حالا با غول فناوری اطلاعات هند، شرکت تک ماهیندرا (Tech Mahindra)، به منظور ارائه راهکار خود در سطح جهان وارد همکاری شده است.

راهکار واکسین لجر

راهکار Vaccine Ledger بر بهبود شفافیت زنجیره های تأمین واکسن در سطح ویال متمرکز شده و هدف آن پیش بینی و پیشگیری از مشکلات و مسایلی همچون انقضاء تاریخ مصرف، جعل، کنترل کیفیت و دسترسی است. به عنوان مثال، با نهایی نشدن توافق معاوضه واکسن بین اسرائیل و انگلیس، که منجر به هدر رفت قریب الوقوع ۱ میلیون دوز واکسن فایزر می شود، نیاز به چنین راهکاری بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

شرکت استاتویگ در راهکار جدید خود برای شناسایی محصولاتی که تاریخ انقضای آنها نزدیک است و همچنین برای حصول اطمینان از کنترل دما واحدهای حساس از فناوری قراردادهای هوشمند و اینترنت اشیا استفاده می کند. استاتویگ با مشارکت با تک ماهیندرا، قصد دارد از تخصص این شرکت در زمینه مقیاس پذیری منابع و یکپارچه سازی سیستم ها برای اجرای این راهکار در سراسر جهان بهره مند شود.

علاوه بر این، هر دو شرکت به صورت مشترک چندین ماژول امنیتی برای برنامه تلفن همراه و وب راهکار خود برای پاسخگویی به نیازهای مختلف تولید کنندگان و دولت ها در حوزه های مختلف قضایی طراحی کرده اند.

چالش های پیش رو در کشورهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، در ایالات متحده، میلیون ها دوز واکسن کرونا در حال حاضر در معرض خطر انقضاء قرار دارد. بیشتر کشورهای جنوبی با یک مشکل مهم تر روبرو هستند و آن مشکل کمبود واکسن است. در حالی که ۸۵٪ از کل تزریق های انجام شده تا کنون در کشورهای شمالی صورت گرفته است. در حال حاضر، در کشورهای فقیر تنها ۰.۳٪ از مجموع تزریق ها انجام شده است. بنابراین انتظار می رود که با اتخاذ چنین راهکارهایی و استفاده از فناوری نوظهور بلاکچین مشکل همه گیری ویروس به زودی حل شود.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx