ونزوئلا قصد دارد به کشاورزان خود در قالب رمزارزها وام اعطا کند

ونزوئلا قصد دارد به کشاورزان خود در قالب رمزارزها وام اعطا کند
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1293 نفر

ونزوئلا قصد دارد به کشاورزان خود در قالب رمزارزها وام اعطا کند

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، اخیرا اظهار داشت که این کشور علاوه بر ارائه وام های سنتی در قالب ارزهای فیات، می تواند به بخش کشاورزی وام های مبتنی بر ارزهای دیجیتال ارائه دهد.

مادورو در جلسه کابینه دولت در روز پنجشنبه، به امکان اعطای وام در قالب ارزهای دیجیتال به صنعت کشاورزی این کشور اشاره کرد. وی اظهار داشت که ونزوئلا به دنبال راه های جدیدی برای تامین مالی صنعت کشاورزی خود است و همچنین اظهار داشت که این وام ها دارای نرخ بهره پایین برای کشاورزان خواهند بود. مادورو در توضیح این طرح به وزرای خود خاطر نشان کرد:

من شخصاً از شما درخواست می کنم که بخش بانکداری دولتی را هدایت کرده و از بانک های خصوصی برای ارائه وام و تامین مالی همه تولیدکنندگان مواد غذایی در کشور با بهترین شرایط دعوت کنید.

در این طرح همچنین ایده اعطای وام در قالب چندین ارز فیات مانند یورو و حتی یوان چین مطرح شده است. در حالی که مادورو از ارز دیجیتال رسمی خود ونزوئلا به نام پترو نام برد، او همچنین اظهار داشت در این طرح همه رمزارزها وجود خواهند داشت.

فرار از بولیوار

تغییر رویکرد نیکولاس مادورو به سمت ارزهای دیجیتال بیانگر ضعف ارز فیات ونزوئلا به نام بولیوار است، که به سرعت در برابر دلار، که به عنوان یک ارز واقعی در این کشور تثبیت شده است، در حال از دست دادن ارزش خود است. همین اواخر، در ۲۰ ژوئن، بولیوار بیش از ۱۰٪ از ارزش خود را از دست داد و اکنون کاهش ارزش این  ارز به ۲۰٪ دیگر نزدیک شده است.

به همین دلیل دولت مادورو در حال بررسی ایجاد تغییراتی در ارز ملی این کشور است و قصد دارد شش صفر را از رقم فعلی حذف کند. انتظار می رود که این مهم باعث تسهیل محاسبه مالیات و پرداخت های کلان شود، که با تعداد صفرهای فعلی امر بسیار دشواری است.

این اولین بار نیست که دولت ونزوئلا برای بهبود وضعیت اقتصادی خود به ارزهای دیجیتال روی آورده است. ونزوئلا یکی از اولین کشورهایی بود که فعالیت های قابل توجهی در زمینه استخراج بیت کوین انجام داد. همچنین، این کشور با راه اندازی یکی از اولین رمزارزهای تحت حمایت دولت، به نام پترو، در پذیرش ارزهای دیجیتال پیشگام بود.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx