ویتالیک بوترین: حمله ۵۱ درصدی و پروژه‌های کوچک

ویتالیک بوترین: حمله 51 درصدی و پروژه‌های کوچک
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1000 نفر

ویتالیک بوترین: حمله ۵۱ درصدی و پروژه‌های کوچک

سوالات بسیار زیادی متممد “چه میشد اگر” در رمزارزها وجود ندارد. یکی از محبوبترین سوال‌ها همیشه در رابطه با جمله ۵۱% مطرح بوده است. اما اینبار ویتالیک بوترین، موسس اتریوم، آخرین نظرات خودش را در رابطه با این سوال مطرح کرده است. او در رابطه با امنیت زنجیره‌های کوچک صحبت کرده است.

همه چیز اندازه یک شبکه نیست

بوترین در یک تاپیک Reddit، مفهوم امنیت مشترک را با این سوال مطرح کرد که آیا یک بازیگر غیرقانونی می‌تواند با خرید بیش از نیمی از توکن‌ها یا توکن‌های استیکینگ، به یک شبکه کوچک حمله کند.

او ادعا کرد که لایه اول‌های مستقل و زنجیرهای جانبی می توانند همه چیز را از دست بدهند.

اما همین زنجیره های جانبی ممکن است از امنیت بهتری برخوردار باشند. از طرف دیگر، بوترین گفت که Rollups بسیار امن‌تر هستند و دارایی‌های آن‌ها را نمی‌توان دزدید، زیرا Rollups از شواهدی برای بررسی اعتبار رویدادها استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، امنیت فقط به اندازه وابسته نیست. بوترین پیشنهاد کرد که دارایی هایی که بر روی یک شبکه استفاده می‌شوند و سپس بر روی یک پلتفرم دیگر استفاده می شوند می توانند خطرات امنیتی بیشتری را متحمل شوند. او گفت:

منظور ما از «امنیت مشترک» همین است. اگر دارایی‌ها را نگه می‌دارید و کارهایی را روی زنجیره کوچک‌تر انجام می‌دهید، آیا به همان اندازه ایمن هستید که گویی این کار را در زنجیره بزرگ‌تر انجام می‌دهید یا امنیت کمتری دارید؟

بنیانگذار اتریوم جدولی را به اشتراک گذاشت که ترکیبات مختلفی را که فکر می کرد بیشترین و کمترین میزان امنیت را برای دارندگان دارایی فراهم می کند را بررسی می کند.

بوترین در ادامه اضافه کرد که اتریوم، Optimism، Arbitrum، ZkSync و StarkEx [حالتی از Rollup] یا قبلاً توسط اتریوم ایمن شده‌اند یا به زودی این امنیت را دریافت خواهند کرد. با این حال، Avalanche و Ethereum Classic در این جدول در «منطقه امنیتی مشترک» قرار نگرفتند.

PoW در کتاب بوترین به Ka-POW تبدیل می شود

در نهایت، بنیانگذار اتریوم اظهارات قدرتمندی برای بیت کوین Satoshi Vision [BSV] داشت. بوترین با «ضعیف» خواندن این زنجیره حتی در تنظیمات امنیتی BSV/BSV، ادعا کرد که مکانیسم اجماع اثبات کار و بلوک‌های بزرگ آن، زنجیره را «به راحتی قابل حمله» می‌سازد.

اما تنها BSV نبوده که تا کنون مورد انتقاد شدید بوترین قرار گرفته اتس. بوترین قبلاً بیت کوین کش (BCH) را نیز مورد انتقاد قرار داده بود و آن را “بیشتر یک شکست” خواند. با این حال، دلیل این امر امنیت BCH نبود بلکه جامعه پروژه بود.

در حالی که کاربران اغلب دارایی‌های خود را بین اکوسیستم‌های DeFi جابه‌جا می‌کنند تا از هزینه‌های بالای تراکنش جلوگیری کنند، پست بوترین ممکن است کاربران را وادار کند که به پیامدهای امنیتی اقدامات خود نیز فکر کنند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx