نخست وزیر ویتنام بانک مرکزی این کشور را ملزم به توسعه ارز دیجیتال ملی کرد 

نخست وزیر ویتنام بانک مرکزی این کشور را ملزم به توسعه ارز دیجیتال ملی کرد 
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1305 نفر

نخست وزیر ویتنام بانک مرکزی این کشور را ملزم به توسعه ارز دیجیتال ملی کرد

به گزارش رسانه های خبری محلی، نخست وزیر ویتنام، فام مین چین (Phạm Minh Chính)، بانک مرکزی این کشور را موظف به مطالعه و آزمایش ارز دیجیتال ملی (CBDC) کرده است.

برخلاف سایر کشورها، ویتنام قصد دارد نوعی از ارز دیجیتال ملی را آزمایش کند که بر بستر فناوری بلاکچین توسعه داده شده و یک پروتکل متمرکز نباشد.

بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی زبان ویتنام نیوز، نخست وزیر این کشور، فام مین چین این ابتکار را به عنوان بخشی از استراتژی گسترده توسعه دولت الکترونیکی نام برده است. انتظار می رود که بانک مرکزی ویتنام سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ را صرف توسعه و اجرای طرح پایلوت ارز دیجیتال ملی کند.

ممنوعیت استفاده از BTC

به نظر می رسد که سیاستمداران ویتنامی از فناوری بلاکچین استقبال کرده و خصومت خود را نسبت به ارزهای غیرمتمرکز در عرصه بلاکچین ورود نکرده اند. این کشور در حالی که حقوق افراد و شرکت ها را برای سرمایه گذاری خصوصی در ارزهای دیجیتال به رسمیت شناخته، اما استفاده از بیت کوین در پرداخت را در سال ۲۰۱۸ ممنوع اعلام کرد.

این ممنوعیت بلافاصله با یک دستورالعمل دیگر برای موسسات اعتباری در راستای محدود کردن خدمات ارائه شده به فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتال به منظور کاهش خطرات پولشویی همراه شد. با وجود این دو اقدام، همچنان یک چارچوب قانونی رسمی برای صرافی های ارز دیجیتال در این کشور تعریف نشده است.

از بهار سال ۲۰۲۰، رویکرد خصمانه دولت ویتنام دست خوش تغییراتی شده است. در ماه مه همان سال، وزارت دارایی ویتنام با تشکیل یک گروه تحقیقاتی متعهد به مطالعه و ارایه طرح ها در خصوص ارزها و دارایی های دیجیتال موافقت کرد.

ویتنام نیوز در گزارش خود ادعا کرده که صدور ارز دیجیتال ملی می تواند برای کشورهای کوچک در سیستم جهانی فعلی که تحت سلطه دلار آمریکا و تا حدی یورو و ین قرار دارد، مفید باشد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx