گزارش: چین پیشروترین کشور در زمینه ارز دیجیتال ملی نیست

گزارش: چین پیشروترین کشور در زمینه ارز دیجیتال ملی نیست
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1226 نفر

گزارش: چین پیشروترین کشور در زمینه ارز دیجیتال ملی نیست

علیرغم اینکه کشور چین پیشرفت های زیادی در حوزه توسعه ارز دیجیتال ملی خود داشته، اما یک گزارش جدید نشان می دهد که چین پیشروترین کشور در این عرصه نیست.

کشورهای بسیاری در حال توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود هستند. اما چین که اغلب از نظر توسعه CBDC به عنوان پیشرفته ترین کشور شناخته می شود، طبق گزارش PwC اولین کشوری نخواهد بود که CBDC خود را عرضه می کند.

پیشگامی باهاما

گزارشی که Pricewaterhouse Coopers (PwC) منتشر کرده، ادعا می کند که باهاما با عرضه Sand Dollar پیشرفته ترین کشور در حوزه ارز دیجیتال ملی است.

گفته می شود که از سال گذشته، همه ساکنان کشور باهاما از طریق یک اپ تلفن همراه یا کارت پرداخت فیزیکی به کیف پول این ارز دیجیتال ملی دسترسی داشته اند.

اما طبق گزارش PwC، در کشور چین، این پروژه همچنان مراحل آزمایشی خود را طی می کند. و هنوز زمان بندی دقیقی برای عرضه این ارز دیجیتال اعلام نشده است. از طرفی همه شهروندان این کشور به این ارز دسترسی ندارند.

تهدیدی به نام یوان دیجیتال

این موضوع به این معنی نیست که درصورت راه اندازی، یوان دیجیتال چین تأثیرگذارترین CBDC نخواهد بود. باید به این مسئله توجه کرد که اقتصاد چین دومین اقتصاد برتر جهان است. درحالی که باهاما در رتبه ۱۳۰ قرار دارد. از این رو کشورهای بسیاری از جمله ایالات متحده نگران پیشرفت چین در پروژه ارز دیجیتال بومی خود هستند.

سال گذشته، بانک مرکزی ژاپن یکی از دلایل اصلی برای سرعت بخشیدن به پروژه ارز دیجیتال ملی این کشور را وجود یوان دیجیتال چین اعلام کرد. با این حال هفته گذشته، این بانک اعلام کرد که اعتقاد ندارد CBDC چین می تواند تهدیدی برای دلار آمریکا باشد.

به گفته PwC، هم اکنون بیش از ۶۰ بانک مرکزی در حال بررسی CBDC خود هستند و در سال گذشته بررسی و توسعه ها سرعت بیشتری به خود گرفته است. هنری ارسلانیان (Henri Arslanian)، در گزارش PwC در این خصوص گفت:

یکی از بزرگترین ذینفعان CBDC عموم مردم خواهند بود. مردم برای اولین بار امکان دسترسی به شکل دیجیتالی ارز بانک مرکزی را خواهند داشت که یک نقطه عطف بزرگ در تکامل پول است.

طبق این گزارش CBDC ها به دو نوع خرد و بین بانکی تقسیم می شوند. CBDC های خرد به طور مستقیم در دسترس شهروندان خواهند بود و به عنوان مکملی برای پول کاغذی عمل خواهند کرد. در حالی که CBDC بین بانکی، به موسسات مالی برای پرداخت های بین بانکی و فرایندهای تسویه حساب محدود خواهد شد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx