چگونه سازمان دائو خود را راه اندازی کنیم؟ (قسمت دوم)

دائو
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 795 نفر

چگونه سازمان دائو خود را راه اندازی کنیم؟ (قسمت دوم)

در قسمت اول به ارائه مطالب مقدماتی و تعریف دائو پرداخته شد. در این قسمت دلایل حضور دائو و عواملی که یک دائو به آن نیاز دارد بررسی می‌شود.

چرا باید یک دائو ایجاد کنم؟

برای پروژه های رمزارزی، DAO دارای مزایای قابل توجهی است. شاید مهمترین آن اتکای این مدل به قراردادهای هوشمند باشد. این کدهای زنجیره‌ای باعث می‌شوند DAO کمتر به ورودی‌های انسانی برای کار کردن وابسته باشند. برای مثال، یک پروپوزال می‌تواند نتایج آن را در زنجیره ارسال کند و به‌طور خودکار تغییر پیشنهادی را آغاز کند. یک پیشنهاد جدید را نمی توان سانسور کرد و از نظر فنی نمی توان در رای گیری‌ها تقلب کرد.

DAO ها راه های مفیدی برای سازماندهی جوامع هستند، به خصوص اگر اغلب افراد ناشناس باشند. اغلب هیچ مسئولیتی در قبال هویت واقعی افراد وجود ندارد و باید به افرادی که نمی‌شناسید اعتماد کنید. یک DAO به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با فناوری‌هایی که یکپارچگی را تضمین می‌کند، خود را به طور مؤثر سازماندهی کنند. همچنین آسان تر از ایجاد یک سازمان یا نهاد سنتی است زیرا بسیاری از پروژه ها دارای تیم های بین المللی هستند. در نهایت، DAO یک گزینه ارزان برای عملکرد آن در سازماندهی افراد است. برای انجام این کار می توانید یکی را به صورت رایگان و یا با هزینه کم راه اندازی کنید.

به دقت درک کنید که یک دائو شما را در قبال تصمیمات خود مسئول خواهد دانست. با تمرکززدایی قدرت، دیگر کنترل کاملی بر پروژه خود نخواهید داشت. اگر تصمیم بگیرید که تصمیم گیری های حاکمیتی را نادیده بگیرید، تقریباً همیشه عواقب منفی وجود خواهد داشت.

یک دائو به چه چیزهایی نیاز دارد؟

یک DAO موفق باید حداقل پنج نکته زیر را پوشش دهد:

  1. یک DAO به هدف نیاز دارد: DAO ها به سادگی راهی برای سازماندهی پروژه ها یا سرمایه ها هستند. بدون یک هدف اساسی و دلیل خوب، DAO شما چیزی برای اجرا نخواهد داشت.
  1. یک DAO به مکانیزم رای گیری نیاز دارد: این بخش، روش اصلی تعامل افراد با DAO و ایجاد تغییرات است. راه های متعددی برای این کار وجود دارد. همانطور که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد، شما می توانید یا مکانیسم رأی گیری خود را ایجاد کنید و یا از یک ارائه دهنده شخص ثالث استفاده کنید. حتی ممکن است DAO شما بعداً به تغییر مکانیسم رأی دهد، اما به هر حال باید با یک مکانیسم شروع کنید.
  1. یک DAO به یک توکن حاکمیتی یا سیستم اشتراک نیاز دارد. چگونه مردم حق خود را برای عقیده در DAO اثبات خواهند کرد؟ توکن حاکمیتی بسیار متداول است و این توکن اغلب ممکن است یک توکن کاربردی نیز باشد. این سیستم سهام بیشتر در صندوق‌هایی رایج است که در آن کاربران ارزهای دیجیتال را نزد DAO برای سرمایه‌گذاری سپرده‌گذاری می‌کنند.
  1. یک DAO به یک جامعه نیاز دارد: با پیوستن و مشارکت افراد بیشتری در حاکمیت DAO شما، تمرکززدایی قوی تر می شود. به این ترتیب، قدرت بین سهامداران بیشتری پخش می شود.
  1. یک DAO به راهی برای مدیریت وجوه خود نیاز دارد: اکثر DAO ها دارای خزانه یا دسترسی به برخی سرمایه گذاری های جمعی هستند و معمولاً در یک کیف پول چند امضایی نگهداری می شود که تنها در صورت موافقت همه شرکت کنندگان کلیدی قابل استفاده است.

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx