۵ بازار رایگان برای ساخت NFT

بازارهای برتر NFT
  • زمان مطالعه: 13دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 904 نفر

۵ بازار رایگان برای ساخت NFT

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به شما مالکیت آثار هنری، موسیقی، ویدیوها و سایر مجموعه‌های آنلاین را می‌دهند. آنها روی بلاک چین ها ثبت می‌شوند. بلاک چین فناوری نوآورانه ای است که زیربنای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین است. طبق گزارش بازار NFT که توسط شرکت داده بلاک چین Chainalysis منتشر شد، با افزایش محبوبیت NFT ها، ارزش بازار NFT به بیش از ۴۰ میلیارد دلار رسیده است. در اینجا تعدادی از محبوب ترین و با رتبه بندی بازارهای NFT وجود دارد که می توانید این دارایی های دیجیتال را بخرید و بفروشید.

بازار NFT چیست؟

بازار NFT یک پلت فرم دیجیتال برای خرید و فروش NFT است. این پلتفرم‌ها به افراد اجازه می‌دهند تا NFTهای خود را ذخیره و نمایش دهند و به‌علاوه آن‌ها را برای ارز دیجیتال یا پول به دیگران بفروشند. برخی از بازارهای NFT همچنین به کاربران اجازه می دهند NFT های خود را بر روی خود پلتفرم مینت کنند. در ازای دریافت هزینه، بازار NFT معمولاً انتقال یک NFT از یک طرف به طرف دیگر را انجام می دهد. هر بازار NFT سیستم خاص خود را برای نحوه عملکرد خود دارد. انواع NFT های موجود، کارمزدها، گزینه های پرداخت، بلاک چین های مجاز و سایر قوانین به این بستگی دارد که از کدام یک استفاده می کنید.

بازارهای NFT

بازارهای NFT چگونه کار می کنند؟

وقتی یک حساب کاربری با یک بازار NFT ایجاد می‌کنید، می‌توانید همه گزینه‌های موجود برای فروش را جستجو کنید. همچنین می‌توانید یک روش پرداخت اضافه کنید، و برخی از آنها از شما می‌خواهند که یک کیف پول ارز دیجیتال را برای پرداخت با رمزارزها متصل کنید، در حالی که برخی دیگر به شما اجازه می‌دهند از کارت اعتباری استفاده کنید. برخی از سایت‌ها به شما اجازه می‌دهند NFTها را مستقیماً با قیمت ثابت خریداری کنید. اگر تراکنش را کامل کنید، بازار NFT آن را در بلاک چین خود ثبت می کند که تغییر مالکیت را نشان می دهد.

بازار های برتر NFT در ۲۰۲۳

بازار NFT اوپن سی (Open Sea)

اوپن سی (Open Sea) یکی از بازارهای NFT قدیمی است و در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد و همچنین یکی از بزرگترین بازارهای NFT  فعال امروزی است. میزبان بسیاری از NFT های محبوب، از جمله هنر، موسیقی، عکاسی، کارت های تجاری و دنیای مجازی است. ارزهای دیجیتال اصلی مورد استفاده در اوپن سی اتریوم، سولانا و USDC هستند و گزینه‌های پرداخت دارای سایر رمزارزها هستند. فقط توجه داشته باشید که نمی توانید از ارزهای فیات مانند دلار آمریکا یا یورو استفاده کنید. از طرف دیگر، اپن سی برای مبتدیان بسیار کاربرپسند است. می‌توانید در عرض چند دقیقه یک حساب کاربری رایگان راه‌اندازی کنید و بلافاصله جستجوی NFT‌ها را شروع کنید، و حتی می‌توانید NFT‌ها را در پلتفرم آن‌ها ایجاد کنید. اوپن سی هزینه ای معادل ۲.۵ درصد از هر تراکنش دریافت می کند. همچنین باید هزینه تراکنش را برای تکمیل تراکنش های NFT با اتریوم بپردازید. کارمزد تراکنش، کارمزد معاملاتی است که به ماینرها پرداخت می شود. اگر به دنبال اجتناب از پرداخت هزینه گس هستید، می توانید NFT ها را با پالیگان خریداری و بفروشید. اما باید مطمئن شوید که آیتم مورد علاقه NFT آرم پالیگان را نمایش می دهد. به طور خلاصه، اوپن سی یک انتخاب خوب برای مبتدیانی است که می خواهند با یک بازار ساده شروع کنند و تا آنجا که ممکن است گزینه های بیشتری را برای NFT می خواهند.

بازار NFT اوپن سی

رریبل (Rarible)

رریبل (Rarible) به کاربران امکان خرید و فروش آثار هنری، کلکسیونی، دارایی های بازی های ویدیویی و NFT را می دهد. می‌توانید با اتریوم، فلو و تزوس در بازار NFT رریبل خرید و معامله کنید. از نظر کارمزد در فروش در بازار، رریبل ۱ درصد از طرف خریدار و ۱ درصد از طرف فروشنده دریافت می کند. یک نکته جالب از رریبل به جای تصمیم گیری مدیریت داخلی، رریبل توکن بومی خود را به نام RARI ایجاد کرد. دارندگان RARI می توانند در مورد تصمیمات شرکت مانند تغییرات خط مشی شرکت رای دهند. در سال ۲۰۲۱، رریبل اعلام کرد که با Adobe همکاری می کند تا تأیید و محافظت از ابرداده برای محتوای دیجیتال، از جمله NFT ها را آسان تر کند. برای کسانی که می خواهند به یک شبکه بزرگ و قوی دسترسی داشته باشند، رریبل می تواند بهترین بازار NFT باشد. در عین حال، همچنان از یک ذهنیت غیرمتمرکز پیروی می کند.

NBA Top Shot

اگر از طرفداران پروپاقرص بسکتبال هستید، بازار NBA Top Shot به شما امکان می دهد NFT لحظات عالی در تاریخ بسکتبال را خریداری کنید. می‌توانید برای NBA و WNBA کلیپ‌های ویدیویی بخرید، نکات برجسته و هنری را پخش کنید. اما برخی از این NFTها ارزان نیستند. یک ویدیوی اسلم دانک لبرون جیمز در فوریه ۲۰۲۱ به قیمت ۲۰۸۰۰۰ دلار فروخته شد. NBA  این بازار NFT  را ساخته و مدیریت می کند، و آنها حقوق انحصاری این کلیپ های ویدیویی را دارند. به علاوه، می دانید که با یک سازمان بزرگ و معتبر سر و کار دارید. بازار NBA Top Shot یکی از نمونه‌های شرکت‌های بزرگ است که در این روند قرار گرفته‌اند. سایر موارد عبارتند از بازار DraftKings  و بازار NFT Associated Press. حتی GameStop نیز در نظر دارد امسال یک بازار NFT راه اندازی کند. کاربران می‌توانند  Moment NFT‌ها را با کارت‌های اعتباری یا ارزهای دیجیتال انتخابی مانند بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین کش، DAI یا USDC خریداری کنند.

بازار NFT بایننس

بایننس، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال، در سال ۲۰۲۱ یک بازار NFT اضافه کرد. صرافی بین‌المللی کریپتو یکی از بسیاری از بازیگران صنعت دیگری است که وارد بخش NFT می‌شود، مانند Crypto.com NFT، که خود را به عنوان یک بازار NFT با نظارت بالا معرفی می‌کند. Binance NFT دارایی های دیجیتال معمولی موجود در دیگر پلتفرم های اصلی را ارائه می دهد: آثار هنری، اقلام بازی و کلکسیون. مزیت اصلی Binance NFT این است که هزینه های بسیار پایینی را دریافت می کند. این پلتفرم فقط یک درصد کارمزد معامله را کسر می کند. همچنین یک پلتفرم کاربر پسند است که با استفاده از فناوری و طرح‌بندی مشابه به عنوان صرافی آنها ساخته شده است. بایننس به عنوان یک بازیکن بزرگ در فضای کریپتو، بر روی بلاک چین خود نیز اجرا می‌کند که به آن مزیت بیشتری می‌دهد.

بازار NFT بایننس

بازار NFT Nifty Gateway

Nifty Gateway به‌خاطر میزبانی فروش‌های گران‌قیمت و انحصاری NFT، از جمله «ادغام» هنرمند دیجیتالی Pak، که به قیمت ۹۱.۸ میلیون دلار فروخته شد، شناخته شده است. زمانی که این پلتفرم در اواخر سال ۲۰۱۹ توسط جمینی خریداری شد، که توسط دوقلوهای  وینکلواس اداره می شود، خبرساز شد. این بازار بر روی آثار هنری، به ویژه آثار هنری افراد مشهور و هنرمندان برتر تمرکز دارد. برای افزایش تقاضا، Nifty Gateway  از سیستم “نسخه های باز” استفاده می کند. هنگامی که نوع جدیدی از NFT منتشر می شود، فقط می توانید نسخه های آن را برای مدت محدودی خریداری کنید. این بازار به شما امکان می دهد با کارت اعتباری خود خرید کنید. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بزرگ در NFT هستید و می‌خواهید به گزینه‌های سطح بالاتر دسترسی داشته باشید، Nifty Gateway  می‌تواند راه مناسبی باشد.

بازار NFT سوپرریر (SuperRare)

سوپرریر (SuperRare) یک بازار هنری پیشرفته NFT است که خود را در اکوسیستم NFT به عنوان یک گالری هنری قرار می دهد. این بازار NFT های «سبک میم» را نمی پذیرد برای تایید NFTها بسیار انتخابی عمل می‌کند. با توجه به اینکه سوپرریر زمان زیادی را صرف بررسی کار قبل از عرضه آن می‌کند، سرمایه‌گذاران می‌توانند از کیفیت آن اطمینان بیشتری داشته باشند. برای خدمات خود، SuperRate  برای اولین بار که یک NFT در بازار اولیه فروخته می شود، ۱۵٪ هزینه دریافت می کند. همچنین ۳ درصد از هر تراکنش ثابت است که خریدار آن را پرداخت می کند. سوپرریر می تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که به دنبال آثار هنری NFT سطح بالا هستند، به خصوص قطعاتی با سبک کلاسیک تر.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx