خرید زمین در متاورس | آموزش گام به گام خرید زمین در متاورس

آموزش خرید زمین در متاورس
  • زمان مطالعه: 17دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 657 نفر

 آموزش خرید زمین در متاورس

زمین متاورسی قطعه ای از ملک مجازی است که توسط یک NFT نشان داده می شود. بسته به پلتفرم، مالک می تواند از زمین خود برای معاشرت، تبلیغات، کار، بازی و موارد دیگر استفاده کند. شما می توانید زمین متاورسی را از طریق فروش زمین یک پروژه یا استفاده از بازار NFT برای دریافت مستقیم از مالکان خریداری کنید. برای خرید زمین به یک کیف پول دیجیتال و ارز دیجیتال نیاز دارید. زمین متاورسی می تواند در پلتفرم های مختلف به کاربران دیگر فروخته شود و در آینده مکانیسم اجاره نیز به آن افزوده خواهد داشت. هنگام خرید زمین در متاورس، همیشه آن را از پروژه اصلی یا از طریق یک صرافی قابل اعتماد NFT خریداری کنید. مطمئن شوید که پروژه مرتبط با زمین را کاملاً درک کرده اید و ریسک مالی مربوطه را در نظر بگیرید.

مقدمه

متاورس به طور فزاینده ای در بین طرفداران فناوری، سرمایه گذاران و علاقه مندان به ارزهای دیجیتال محبوب شده است. تقاضا برای زمین مجازی در دنیای دیجیتال سه بعدی به شدت افزایش یافته است و  این بازار شباهت هایی با بازار املاک دنیای واقعی دارد. خرید و فروش زمین متاورسی فرآیند نسبتاً ساده ای است که می توانید در این مقاله با آن آشنا شوید.

زمین متاورسی چیست؟

زمین متاورسی یک قطعه فضای دیجیتال قابل خرید در یک پروژه متاورس است. مالک زمین (که به صورت یک NFT است) می تواند از زمین برای اهداف مختلف یا صرفاً برای سود کردن استفاده کند. به طور معمول، یک پروژه متاورسی نقشه خود را به مناطق کوچکتر تقسیم می کند و آنها را در یک یا چند پیشنهاد زمین به فروش می رساند. پرداخت ها معمولاً با ارز دیجیتال انجام می شود، اما برخی از پروژه ها ارز فیات را نیز می پذیرند.

پس از خرید زمین در متاورس، معمولاً به مالک و بازدیدکنندگان امکان جست‌وجو و گشت و گذار در متاورس داده می‌شود. از آنجایی که زمین های متاورسی بصورت NFT هستند، اثبات اصالت و مالکیت این دارایی های دیجیتال آسان است. مالک می تواند زمین خود را در بازار آزاد یا از طریق خود اکوسیستم پروژه متاورس بفروشد.

موارد استفاده از زمین متاورسی

در حالی که برخی از سرمایه گذاران ممکن است زمین متاورسی را برای سود خریده باشند، خریداران دیگر ممکن است بخواهند از زمین برای هدف های متفاوت دیگر استفاده کنند. پروژه ای که انتخاب می کنید دقیقاً بر کارهایی که می توانید با زمین خود انجام دهید تأثیر می گذارد. اگر زمین به اندازه کافی کاربر داشته باشد، معمولاً فضاهایی برای میزبانی رویدادها، کنفرانس ها و حتی اجاره فضای تبلیغاتی هستند. برخی از شرکت ها از جمله PwC نیز زمین خود را در خدمات ارائه شده خود پیاده سازی کرده اند. اگر زمین متاورسی را از یک بازی NFT خریداری کرده‌اید، احتمالاً مزایای درون بازی را از طرح دریافت خواهید کرد.

نحوه خرید زمین در متاورس

خرید زمین در متاورس مانند خرید یک NFT است. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید یک کیف پول و مقداری ارز دیجیتال است. مانند هر سرمایه‌گذاری، قبل از ریسک کردن، حتما تحقیقات خود را انجام دهید.

مرحله ۱: یک پلت فرم متاورس را انتخاب کنید

قبل از خرید زمین در متاورس، باید یک پلتفرم متاورس مناسب را انتخاب کنید. دلایل شما برای خرید زمین بر روی پروژه انتخابی شما تأثیر می گذارد که در ادامه در بخش نکات به آن خواهیم پرداخت. ما از متاورس سندباکس برای این آموزش استفاده خواهیم کرد، اما متاورس دسنترالند یکی دیگر از گزینه های محبوب است.

مرحله ۲: کیف پول خود را راه‌اندازی کنید

شما باید کیف پولی بسازید که به شما امکان دسترسی به ارزهای دیجیتال را بدهد. بسته به اولویت خود می توانید از کیف پول موبایل یا کیف پول مبتنی بر مرورگر استفاده کنید. با این حال، استفاده از کیف پول مبتنی بر مرورگر معمولاً با مشکلات کمتری مواجه می شود. متامسک یا بایننس چین والت هر دو گزینه های مناسبی هستند زیرا از چندین بلاک چین پشتیبانی می کنند، اما همیشه بررسی کنید که کیف پولی که استفاده می کنید از بلاک چین زمینی که می‌خواهید بخرید پشتیبانی می کند.

هنگامی که کیف پول خود را تنظیم می کنید، یک رشته از کلمات به نام عبارت seed خود را دریافت خواهید کرد. آن را در مکانی امن نگه دارید، زیرا در صورت از دست دادن دسترسی، می توانید کیف پول خود را بازیابی کنید. بهتر است آن را در جایی که همیشه آفلاین است ذخیره کنید.

مرحله ۳: کیف پول خود را به بازار سندباکس (SandBox) متصل کنید

در نقشه سندباکس می‌توانید قطعه‌های زمینی را که با قیمت‌های مختلف در دسترس هستند، مشاهده کنید. برخی از این موارد را می‌توانید مستقیماً از طریق بازار سندباکس انجام دهید، در حالی که برخی دیگر در صرافی‌هایی مانند اوپن سی (OpenSea) برای فروش قرار دارند. بیایید به یکی از مواردی که می توانیم از طریق سندباکس  بخریم با هم بررسی کنیم.

قبل از اینکه بتوانید برای خرید زمین در متاورس پیشنهادی ارائه دهید، باید کیف پول خود را وصل کنید. در نقشه سندباکس، روی [Sign In] در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. اطمینان حاصل کنید که کیف پول شما نیز روی بلاکچین صحیح پروژه تنظیم شده است، در این مورد، اتریوم شبکه موردنیاز ما است.

خرید زمین در متاورس سندباکس

سپس، روی [MetaMask] کلیک کنید.

کیف پول متامسک

کیف پول متامسک یک پاپ آپ نمایش می دهد که از شما می خواهد وصل شوید. روی [Next] کلیک کنید.

کیف پول متامسک 2

برای ادامه اتصال کیف پول خود، روی دکمه [Connect] کلیک کنید.

کیف پول متامسک 3

اکنون سندباکس از شما می خواهد که یک آدرس ایمیل اضافه کنید و یک نام مستعار برای خود انتخاب کنید. برای پایان راه‌اندازی حساب خود، روی [Continue] کلیک کنید. همچنین اگر می‌خواهید از ویرایشگر سندباکس استفاده کنید، می‌توانید یک رمز عبور دلخواه انتخاب کنید.

برای تکمیل حساب خود، روی درخواست امضای متامسک روی [Sign] کلیک کنید.

کیف پول متامسک 4

پس از اتصال موفقیت آمیز، موجودی حساب و تصویر نمایه خود را در سمت راست بالای وب سایت خواهید دید.

مرحله ۴:  خرید ارز دیجیتال سند باکس یا اتریوم از صرافی ارزینجا

برای خرید زمین در متاورس، به ارز دیجیتال سندباکس یا اتریوم در کیف پول خود نیاز دارید. خرید اتریوم احتمالا مفیدتر خواهد بود زیرا اکثر فروش های زمین سندباکس فقط اتریوم را می پذیرند.

 خرید زمین متاورسی

هنگامی که رمز ارز خود را خریداری کردید، باید آن را به کیف پول کریپتویی خود منتقل کنید. آدرس عمومی را از کیف پول کریپتویی خود کپی کنید و از آن به عنوان آدرس برداشت خود استفاده کنید. برای اطلاع از مراحل دقیق، راهنمای نحوه برداشت از صرافی ارزینجا را مشاهده کنید.

خرید زمین در متاورس

 

مرحله ۵: یک قطعه زمین را انتخاب کنید

می‌توانید به راحتی زمین‌های موجود برای فروش در متاورس سندباکس را با فیلترهای زیر مرتب کنید. بیشتر زمین های سندباکس قبلا خریداری شده اند، به این معنی که شما معمولاً فقط زمین های موجود در اپن سی (Open Sea) را پیدا خواهید کرد. با این حال، همچنان می‌توانید از طریق نقشه سندباکس برای خرید برخی زمین‌ها پیشنهاد خود را ثبت کنید. نقشه سندباکس همچنین بهترین راه برای تأیید این است که شما یک طرح NFT قانونی خریداری کرده اید.

پس از یافتن زمینی که می‌خواهید بخرید، می‌توانید روی دکمه [Bid] برای ارائه پیشنهاد کلیک کنید یا با کلیک بر روی مقدار اتریوم، آن را با قیمت ثابتی خریداری کنید. بیایید با کلیک بر روی [Bid] به ارائه پیشنهاد نگاهی بیندازیم.

خرید زمین در متاورس سندباکس با متامسک

اکنون یک پنجره بازشو می بینید که به شما امکان می دهد یک پیشنهاد ارائه دهید. قبل از تأیید تراکنش با کیف پول خود، مبلغ پیشنهاد را وارد کنید و روی [Place Bid] کلیک کنید. اگر فروشنده پیشنهاد شما را رد کند یا فروش به پایان برسد، رمز ارز به کیف پول شما بازگردانده می شود.

زمین در متاورس

اگر روی قیمت ثابت کلیک کنید، برای تکمیل تراکنش به اپن سی منتقل خواهید شد. قبل از خرید زمین، باید کیف پول خود را به بازار وصل کنید. اگر نمی‌خواهید از طریق سندباکس آن را انجام دهید، می‌توانید از اپن سی برای ارائه پیشنهاد استفاده کنید.

تایید خرید زمین در متاورس

نحوه فروش زمین در متاورس

معمولاً برای فروش زمین در متاورس دو گزینه وجود دارد. شما می توانید آن را از طریق بازار خود متاورس یا در بازار ثانویه بفروشید. با سندباکس، در حال حاضر فقط بازارهای شخص ثالث می توانند برای فروش استفاده شوند.

اگر می خواهید زمین خود را در اپن سی بفروشید، به سادگی به نمایه خود بروید و روی دکمه [Sell] در NFT خود کلیک کنید. سپس می توانید یک قیمت ثابت یا حراج زمان‌دار ایجاد کنید.

نحوه اجاره زمین در متاورس

برخی از پروژه‌ها، مانند سندباکس، این فرصت را برای صاحبان زمین فراهم می‌کند تا زمین خود را به اشخاص ثالث اجاره دهند. با این حال، هیچ سیستم رسمی برای انجام این کار وجود ندارد. اگر تصمیم دارید زمین را به شخصی اجاره دهید، باید به صورت خصوصی کار کنید، که این روند را نسبتاً خطرناک می کند. هنگام اجاره، هرگز نباید مالکیت NFT خود را به مستاجر منتقل کنید. ایمن تر است که منتظر راه اندازی یک سیستم اجاره ای ایمن و رسمی باشید.

نکاتی قبل از خرید زمین در متاورس

هنگام خرید زمین در متاورس درست مانند هر سرمایه گذاری دیگری همیشه باید از بهترین شیوه ها پیروی کنید. مطمئن شوید که از پیوند رسمی پروژه برای خرید زمین استفاده کنید یا یک بازار ثانویه معتبر را انتخاب کنید. قبل از خرید، پلتفرمی را که روی آن سرمایه گذاری می کنید به دقت تحقیق کنید و ویژگی‌های آن را بررسی کنید. و فراموش نکنید، خرید تنها گزینه نیست، شاید بتوانید در آینده در صورت نیاز به آن برای هدف خاصی، زمینی را اجاره کنید.

سخن پایانی

خرید زمین در متاورس محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همانطور که می بینید، خرید و فروش زمین نسبتا آسان است. با این حال، قیمت های فعلی گاهی اوقات آن را گران تر از سرمایه گذاری واقعی در املاک می کند. اگر قصد خرید زمین در متاورس را دارید، مطمئن شوید که خطرات آن را در نظر گرفته و از روش های امن نگه‌داری آن مطلع هستید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx