آنتی ویروس وب ۳ چیست؟ | نحوه کار آنتی ویروس Web3

آنتی ویروس وب 3
  • زمان مطالعه: 12دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 473 نفر

معرفی آنتی ویروس وب ۳

در ماه دسامبر، جامعه وب ۳ از ظهور آنتی ویروس وب ۳ استقبال کرد. راه حلی که هدف آن کمک به کاربران برای جلوگیری از کلاهبرداری های فیشینگ و قراردادهای هوشمند خطرناک است. ما با الکس دولوب، بنیانگذار آنتی ویروس وب ۳ با نام W3A ملاقات کردیم و از او خواستیم جزئیاتی در مورد این پروژه جالب به اشتراک بگذارد.

الکس، لطفاً خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید؟

سلام، از آشنایی با شما بسیار خوشحالم. همانطور که قبلاً اشاره کردید، نام من الکس است و من بنیانگذار آنتی ویروس وب ۳ هستم. من همیشه مجذوب فناوری های پیشرفته ای مانند بلاک چین و هوش مصنوعی بوده ام و البته از علاقه مندان به وب ۳ هستم. این علاقه در نهایت باعث شد تا شرکت توسعه نرم افزار و مشاوره خود، PixelPlex را تأسیس کنم. امسال پانزدهمین سالگرد خود را جشن می گیریم و فکر می کنم راه اندازی آنتی ویروس وب ۳ راهی عالی برای بزرگداشت این نقطه عطف است.

آنتی ویروس وب 3

آنتی ویروس وب ۳

چگونه به ایده ایجاد آنتی ویروس وب ۳ رسیدید؟

خوب، در حین کار بر روی حسابرسی و ساخت قراردادهای هوشمند با تیم من، شاهد تقلب زیادی بودیم که منجر به صررهای زیادی شد. این وحشتناک است که چگونه می توان میلیون ها دلار را تنها با چند کلیک با کلاهبرداری از دست داد.

بدیهی است که نیاز فوری به یک راه حل امنیتی وجود داشت که بتواند تهدیدات خاص وب ۳ مانند قراردادهای هوشمند مخرب، تراکنش های جعلی و فیشینگ را شناسایی کند. همچنین، بسیار خوب خواهد بود که بدون انجام تحقیقات جامع، درک دقیقی از قرارداد هوشمند دقیقی که امضا می‌کنید، داشته باشید. بنابراین فکر کردم، چرا خودم چنین ابزاری را نسازم؟

دانش ارزشمندی از نحوه کار کلاهبرداری های مختلف وب ۳ و راه های شناسایی آنها که طی سال ها کار بر روی پروژه های مبتنی بر بلاک چین به دست آوردم، پایه و اساس آنتی ویروس وب ۳ شد.

W3A چگونه کار می کند؟

W3A یک افزونه مرورگر  است، چیزی شبیه یک لایه محافظ بین کاربر و خطراتی که ممکن است در فضای وب ۳ با آنها مواجه شوند. راه حل یک تراکنش را متوقف می کند، آن را تجزیه و تحلیل می کند و گزارش ارزیابی ریسک را در ۲ ثانیه ارائه می دهد و مشخص می کند که اگر کاربر تراکنش را تأیید کند، چه مشکلی ممکن است پیش بیاید. علاوه بر این، آنتی ویروس وب ۳ قادر به ردیابی است، که به آن اجازه می‌دهد به جای بررسی تنها قراردادی که در حال حاضر با آن تعامل دارید، همه قراردادهای هوشمند مرتبط با تراکنش را بررسی کند.

در نتیجه، کاربران سطح ریسک تراکنش را با لیست تمام خطرات شناسایی شده دریافت می کنند. با داشتن تصویری کامل از آنچه در آینده در انتظار آنها است، کاربران می توانند تصمیم آگاهانه ای در مورد تایید یا رد تراکنش بگیرند. همچنین، این راه حل با استفاده از مقایسه شباهت هوش مصنوعی، نام دامنه ها را در برابر یک پایگاه داده گسترده بررسی می کند و URL های مشکوک را شناسایی می کند. اگر کاربر به یک سایت فیشینگ یا غیرقابل اعتماد مراجعه کند، W3A بلافاصله آنها را مسدود می کند. نکته مهم این است که افزونه نیازی به تنظیم ندارد و هرگز درخواست دسترسی به کیف پول، دارایی یا عبارت اولیه را نمی کند.

برنامه های آینده شما چیست؟

اکنون، ما در حال کار بر روی گسترش دامنه کیف‌پول‌ها و بلاک‌چین‌های پشتیبانی‌شده هستیم و BNB و Solana به زودی عرضه می‌شوند. علاوه بر این، افزونه به زودی یک ویژگی کاملاً جدید، W3A Dashboard را دریافت خواهد کرد. آن را به عنوان یک حساب کاربری در نظر بگیرید که تاریخچه تهدیداتی را که با آنها روبرو شده اید، همراه با لیست دقیق تراکنش ها و حقوق توکن تفویض شده ثبت می کند.

و ما هرگز از ارتقای روش حسابرسی دست نمی کشیم. به زودی علاوه بر گزارش ارزیابی ریسک، کاربران می توانند تمامی مراحل شبیه سازی تراکنش و خطرات مربوط به هر یک از آنها را مشاهده کنند. ما همچنین در حال پیاده‌سازی تجزیه و تحلیل پیشرفته NFT هستیم که داده‌های تاریخی و یک لایه غنی‌شده با یادگیری ماشینی را پوشش می‌دهد که می‌تواند تقلب‌های مالی را شناسایی کند، امتیازدهی ریسک کیف پول، نقض IP، Honeypot و غیره را تعریف کند.

چه کسانی می توانند از آنتی ویروس وب ۳بهره مند شوند؟

مهم نیست که اهداف شما در web3 چیست، چه انجام تراکنش‌ها یا صرفاً کاوش در وب‌سایت‌ها – W3A برای همه کسانی است که وب۳ را می‌پذیرند. همچنین، پروژه‌های وب ۳، مانند مجموعه‌های توکن غیرقابل تعویض (NFT) یا پروتکل‌های DeFi، می‌توانند توسط راه‌حل تأیید شوند. این یک سناریوی برد-برد است زیرا پروژه ها یک “برچسب ایمنی” دریافت می کنند در حالی که ما لایه داده خود را ارتقا می دهیم. هدف ما تبدیل شدن به یک پروژه جامعه محور با اعضایی است که می توانند با تحقیقات و اعتبار قراردادی خود به توسعه W3A کمک کنند و پاداش دریافت کنند. این به برنامه افزودنی اجازه می دهد تا پایگاه داده خود را سریعتر غنی کند و بتواند تقلب را با دقت بیشتری تشخیص دهد.

کاربران Web3 به اعتبار راه حل هایی که استفاده می کنند نیاز دارند. چگونه مطمئن خواهید شد که آنها می توانند به W3A اعتماد کنند؟

آنتی ویروس Web3 هرگز عبارات اولیه یا دسترسی به کیف پول یا دارایی ها را از کاربران درخواست نمی کند. همچنین، راه حل منبع باز است، بنابراین کاربران می توانند کد ما را از GitHub فورک کنند و بررسی کنند که هیچ فرآیند پنهانی در جریان نیست.

چه چیزی W3A را از رقبای خود متمایز می کند؟

مهم ترین تفاوت این است که آنتی ویروس Web3 تجزیه و تحلیل ریسک عمیق را اجرا می کند و به کاربران در مورد سطح ریسک تراکنش کلی و تهدیدات دقیق شناسایی می شود. در این میان، رقبای ما چنین بررسی عمیقی را انجام نمی دهند. W3A به لطف زیرساخت پیچیده‌اش که شامل راه‌حل‌های فنی پیچیده، مانند نمایه‌سازی و ساختار داده‌های مشتق شده مستقیم از شبکه اتریوم است، به این سطح بالایی از جزئیات دست می‌یابد. یک مزیت دیگر این است که W3A دارای تیمی متشکل از توسعه دهندگان و حسابرسان قراردادهای هوشمند است که کلاهبرداری های وب ۳ را به صورت روزانه بررسی می کنند و راه حل را ارتقا می دهند.

منحصر به فردترین خطری که W3A تشخیص می دهد چیست؟

بیایید بگوییم که این توانایی یک قرارداد هوشمند برای تطبیق و تغییر با توجه به تعداد توکن‌هایی است که کاربر دارد. به عنوان مثال، یک قرارداد هوشمند می‌تواند محدودیتی برای معامله یک توکن خاص، معمولاً بسیار ارزشمند، تعیین کند و آن را غیرقابل انتقال کند. بنابراین، آنچه در ابتدا معامله بسیار سودآوری به نظر می رسد، از دست دادن پول است.

آیا می توانید برداشت خود را در مورد راه اندازی آنتی ویروس وب ۳ در Product Hunt به اشتراک بگذارید؟

مطمئنا، این یک تجربه عالی بود! W3A در ۱۰ راه حل برتر روز رتبه بندی شد. ما حمایت زیادی دریافت کردیم و علاقه واقعی به محصول خود را دیدیم. من معتقدم که معرفی آنتی ویروس وب ۳ در آنجا به ما کمک کرد تا آگاهی جامعه وب ۳ را افزایش دهیم و افرادی را که در مورد همکاری در وب ۳ تردید داشتند تشویق کنیم.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx