استفاده جالب یک رستوران از NFT

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

چند کاربر توییتر پس از توییتی که از آن زمان در فضای مجازی منتشر شد، نشان داد که یک رستوران دهکده گرینویچ، Dame، برای پیوستن به «باشگاه مهمان‌نوازی دوست‌داشتنی»، مبلغ 1000 دلار NFT پیشنهاد می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد از  رزرو خود صرف نظر کنند. مایا کوسف در توییتی نوشت: «با شجاعت این را […]

NFT

چند کاربر توییتر پس از توییتی که از آن زمان در فضای مجازی منتشر شد، نشان داد که یک رستوران دهکده گرینویچ، Dame، برای پیوستن به «باشگاه مهمان‌نوازی دوست‌داشتنی»، مبلغ 1000 دلار NFT پیشنهاد می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد از  رزرو خود صرف نظر کنند.

مایا کوسف در توییتی نوشت: «با شجاعت این را خواهم گفت: فرهنگ رزرو رستوران در نیویورک خیلی فراتر رفته است

Kosoff، یک استراتژیست محتوا، نویسنده و ویراستار، این بررسی را از The Infatuation، یک وب‌سایت توصیه رستوران مستقر در نیویورک، منتشر کرد که جزئیات پیشنهاد عضویت را نشان می‌دهد.

بسیاری از پاسخ‌ها با ایده خرید NFT برای رزرو رستورانی که قبلاً رزرو می‌کند، مخالفت کردند، همچنین به گزینه‌های غذاخوری فراوان در شهر اشاره کردند. یکی از کاربران نوشت: «تمایه‌برانگیز است که ببینید یک رستوران از فناوری استفاده می‌کند، حتی بدتر از منوی کد QR»، و دیگری را بر آن داشت تا به این نکته اشاره کند که منوهای کد QR حداقل دسترسی را برای برخی از مشتریان بهبود می‌بخشد.

جستجوی ناامیدانه برای یک مورد استفاده قانونی برای NFTها ادامه دارد. در این نسخه جایگزین بار رشوه دادن افراد ثروتمند به مایتر می شود .دیدن یک رستوران که از فناوری حتی بدتر از منوی کد QR استفاده می کند، بسیار تاثیرگذار است

فلپ حاصل به سرعت در روزنامه دیلی میل پوشش داده شد.

طبق بررسی Dame در The Infatuation، گرفتن میز در رستوران می تواند چالش برانگیز باشد.

در این پست آمده است: «رزروها 12 هفته قبل از ساعت 12 شب به صورت آنلاین منتشر می‌شوند، اما دوشنبه‌ها فقط حضوری هستند. “اگر حضور در روز دوشنبه بسیار خسته کننده به نظر می رسد، می توانید فقط یک NFT بخرید که امکان رزرو ترجیحی را فراهم می کند.”

وب سایت Dame اشاره ای به NFT ها نکرده است، اما طبق گفته The Infatuation، یک Dame Affable Hospitality Club NFT هر کدام 1000 دلار است و به میزهای اختصاصی دسترسی دارد. بررسی آن خوانندگان را به وب سایت دیگری به نام Front of House راهنمایی می کند که جزئیات بیشتری در مورد NFT با موضوع ماهی و چیپس ارائه می دهد.

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT توکن‌های رمزنگاری منحصربه‌فردی هستند که به محتوای دیجیتال و گاهی فیزیکی مرتبط هستند و اثبات مالکیت را ارائه می‌کنند. NFT ها همچنین می توانند به عنوان کارت های عضویت مجازی برای یک جامعه آنلاین یا آفلاین عمل کنند – مانند طرفداران یک رستوران خاص.

“Dame توانایی پیوستن به Affable Hospitality Club را ارائه می دهد تا اعضا به رزرو مهمانی های 2 و 4 تا سال 2022 دسترسی داشته باشند.” سایت جبهه خانه می خواند. “به سخت ترین میزها در نیویورک و همچنین سایر مزایای بالقوه جامعه Dame & Front of House دسترسی پیدا کنید.”

 

رستوران‌های دیگری که در Front of House فهرست شده‌اند عبارتند از Hanoi House، Emmett’s on Grove، و Wildair Donut Friends، که هر کدام دارای مجموعه‌ای دیجیتالی هستند که مشتریان می‌توانند از طریق کیف پول متامسک، کیف پول کوین بیس یا هر کیف پول دیگری که از پالیگان و WalletConnect پشتیبانی می‌کند، خریداری و مشاهده کنند. Dame NFT  گران ترین است.

استفاده از NFT برای عضویت انحصاری چیز جدیدی نیست. چندین پروژه، از جمله برد ایپ و VeeFriends، به عنوان کارت های عضویت دیجیتال عمل می کنند و به دارندگان امکان دسترسی به امتیازات و امتیازات انحصاری را می دهند.

در واقع، در سال 2023، قهرمان NFT، گری وی، رستوران جدیدی به نام Flyfish Club در نیویورک به عنوان تنها باشگاه غذاخوری خصوصی اعضا افتتاح می کند.

وقتی Decrypt به Dame رسید تا در مورد NFT و عضویت بپرسد، رستوران به سادگی گفت: “بدون نظر.” به نوبه خود، Front of House تایید کرد که Dame هنوز هم یک شریک است.

فیل تورنتو، یکی از بنیانگذاران Front of House، به Decrypt گفت: “بله، Dame درگیر است و آنها اکثر درآمد حاصل از فروش را دریافت می کنند.” “این مجموعه دیجیتال آنها است که با ما، Front of House، با امتیازات مرتبط در سایت ایجاد شده است.”

تورنتو ادامه داد: «هر یک از شرکای ما با ما کار می‌کنند تا کلکسیون‌های خود را به‌طور ایده‌آل با امتیازات حضوری بسازند». “ماموریت ما این است که درآمد اضافی را به رستوران ها برسانیم و در عین حال تجربیات منحصر به فردی را به صاحبان آن ها ارائه دهیم.”

در مورد درآمد سهم، تورنتو در ژوئیه به Saveur گفت که این رستوران 80 درصد از درآمد حاصل از فروش هر NFT را به دست می‌آورد و 20 درصد آن به Front of House تعلق می‌گیرد – از جمله NFT‌هایی که در بازارهای ثانویه معامله می‌شوند.

 

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx