تبلیغ یک طرح کلاهبرداری ارز دیجیتال توسط کاندیدای ریاست جمهوری آرژانتین

ارز دیجیتال آرژانتین
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 750 نفر

کاندید ریاست جمهوری آرژانتین یک طرح کلاهبرداری را تبلیغ کرده است

خاویر مایلی، یکی از رقبای اصلی برای انتخابات رئیس جمهوری جدید آرژانتین، به دلیل تبلیغات پلتفرم سرمایه گذاری ارز دیجیتال CoinX مورد سرزنش قرار گرفته است. این شرکت به سرمایه گذاران وعده سود کلان داد، اما پس از اینکه کمیسیون ملی اوراق بهادار اعلام کرد مجوز قانونی برای فعالیت در کشور را ندارد، فعالیت های خود را متوقف کرد.

به دنبال عواقب نامطلوب پس از بسته شدن این پلتفرم، گروهی از سرمایه گذاران زیان دیده قصد داشتند علیه مایلی شکایتی را تنظیم کنند. به گفته آنها، تعامل او با این پلتفرم منجر به ضرر بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون پزو (نزدیک به ۳۰۰۰۰۰ دلار) شده است.

شروع بد برای کمپین ریاست جمهوری مایلی

انتخابات ریاست جمهوری بعدی آرژانتین روز ۲۹ اکتبر ۲۰۲۳ است، اما در حال حاضر توجه جامعه را به خود جلب کرده است. سیاستمدار و اقتصاددان آزادیخواه، خاویر مایلی که شانس زیادی برای تبدیل شدن به رهبر بعدی کشور را دارد، دچار یک رسوایی مرتبط با ارزهای دیجیتال شده است.

در دسامبر سال گذشته، او یک پلتفرم ارز دیجیتال مشکوک به نام CoinX را در اینستاگرام تبلیغ کرد.

در طول مدت فعالیت خود، این صرافی ارز دیجیتال اظهار داشت که تیمی از متخصصان را جمع آوری کرده است که می توانند بهترین توصیه ها را به سرمایه گذاران ارائه دهند. همچنین وعده بازده قابل توجهی را برای همه کاربران، داده است.

تعطیلی پلتفرم ارز دیجیتال CoinX

با این حال، در ژوئن ۲۰۲۲، کمیسیون ملی اوراق بهادار آرژانتین (CNV) به CoinX دستور داد تا فعالیت‌های خود را تعطیل کند. زیرا این پلتفرم ارز دیجیتال مجوز فعالیت در آرژانتین را نداشت. نیازی به گفتن نیست که این شرکت بازده هنگفتی که سرمایه گذاران انتظار داشتند را پرداخت نکرد. و چندین مشتری مبالغ قابل توجهی را به دلیل بسته شدن شرکت از دست دادند.

بر اساس یک گزارش داخلی، گروهی از مشتریان آسیب دیده حتی قصد دارند از خاویر مایلی شکایت کنند و ادعا می کنند که توصیه های او باعث شده به CoinX بپیوندند. زیان آنها تقریباً ۳۰۰۰۰۰ دلار است و آنها از نامزد ریاست جمهوری می خواهند که این مبالغ را جبران کند.

به جرات می توان گفت که اگر مایلی در انتخابات سال آینده پیروز شود، به عجیب ترین رئیس جمهور تاریخ آرژانتین تبدیل خواهد شد. نام مستعار او “ال پلوکا” (کلاه گیس) به دلیل مدل موهای عجیب و غریبش است. جدای از این رسوایی، او به عنوان طرفدار حقوق سقط جنین و مخالف افزایش مالیات نیز شناخته می شود. علاوه بر این، او پنج سگ دارد که از آنها به عنوان فرزندان خود یاد می کند و یک مربی تانترا است.

آرژانتین، تورم و ارز دیجیتال

آرژانتین چندین دهه است که با تورم بالا و بحران های سیاسی دست و پنجه نرم می کند. این شرایط نامطلوب باعث شد که برخی از مردم محلی دید خود را به ارزهای دیجیتال و به طور خاص تر، تتر معطوف کنند.

صرافی های ارز دیجیتال متعددی از جمله بایننس و لمون کش فاش کردند که میزان خرید بیت کوین پس از استعفای وزیر اقتصاد سابق، مارتین گوزمان در ماه گذشته افزایش یافته است.

تبدیل پزوهای رو به کاهش آنها به یک استیبل کوین وابسته به ارزش دلار آمریکا روشی است که توسط بسیاری از افراد دیگر که تحت تأثیر تورم تاریک و هرج و مرج سیاسی قرار گرفته اند استفاده می شود.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx