چارلز هاسکینسون بنیانگذار کاردانو از توسعه دهندگان تورنادو کش دفاع می کند

تورنادو کش
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 372 نفر

تورنادو کش یک میکسر رمزنگاری است که اخیراً توسط دولت ایالات متحده تحریم شده است. دلیل ارائه شده برای این واقعیت این بود که پروتکلی بود که توسط مجرمان برای پنهان کردن منشاء وجوه خود استفاده می شد. مهمترین آنها توسط هکرهای کره جنوبی استفاده شده است که در چند سال گذشته میلیون ها دلار را در هک سرقت کرده اند.

اخیراً علنی شده است که مقامات هلندی مردی را دستگیر کرده اند که گمان می رود یکی از توسعه دهندگان تورنادو کش باشد. همانطور که پرونده ادامه دارد، برخی در دفاع از توسعه دهندگان صحبت کرده اند، و یکی از آنها چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو است.

بنیانگذاران تورنادو کش فقط کد نوشتند

در مورد تحریم تورنادو کش احساسات متفاوتی وجود داشته است. در حالی که برخی این حرکت را ستایش کرده‌اند، برخی دیگر آن را نشانه‌ای واضح می‌دانند که دولت برای همه بازارهای کریپتو آمده است. عمدتاً، سرمایه‌گذاران در این فضا نسبت به معنای این امر برای پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز در آینده محتاط بوده‌اند.

با این حال، چارلز هاسکینسون مسیر دیگری را برای نزدیک شدن به این موضوع در پیش گرفته است و در عوض از توسعه دهندگان پشتیبانی کرده است. به گفته بنیانگذار کاردانو، توسعه‌دهندگان می‌توانند کد بنویسند و با کد منبع باز، همیشه نمی‌توانند کنترل کنند که مردم پس از نوشتن کد چه می‌کنند.

او استدلال کرد که تمام توسعه دهندگان تورنادو کش کد را برای میکسر نوشته بودند و وقتی دیگران رفتند، از آن برای فعالیت های شرورانه استفاده کردند.

او ادامه داد که این دستورالعمل‌ها برای کسی نیست که آن را انجام دهد، و نویسندگان نمی‌توانند نحوه استفاده مردم از این اطلاعات را کنترل کنند و گفت: «در بیشتر موارد، این فقط کلمات است. شما به مردم نمی گویید که این کار را بکنند.»

 

به نظر می رسید که بنیانگذار کاردانو  واقعاً از توسعه دهندگان این پروتکل که در معرض چنین رفتاری هستند، دفاع کرده است. او افزود: «تا زمانی که در اجرا و استفاده از آن کد برای مقاصد دخالت نکنیم، فقط آن را می نویسیم. مثل نوشتن یک کتاب است.»

 

هاسکینسون استدلال خود را با گفتن این جمله پایان داد: «آنها فقط کدی را نوشتند که از نظر فنی می‌توان از این طریق استفاده کرد.»

تورنادو کش تنها میکسر مورد هدف دولت ایالات متحده نبوده است. میکسر دیگری به نام Blender نیز توسط مقامات تحریم شده بود و تعامل ساکنان ایالات متحده با آن را غیرقانونی می کرد. این به این دلیل است که هکرهای رونین ۶۰۰ میلیون دلاری را که در ماه مارس متوقف کرده بودند، از طریق میکسر پولشویی کرده بودند.

بازار کریپتو هنوز از در فضای تحریم ها است و هنوز مشخص نشده است که این واقعا چه معنایی برای فضای دیفای در آینده خواهد داشت. با این حال، تأثیرات در حال حاضر احساس می شود زیرا پروتکل هایی مانند Aave قبلاً شروع به ممنوع کردن کیف پول های مرتبط با میکسرهای رمزنگاری از پلتفرم خود کرده اند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx