بانک‌های سنتی در حال ورشکستگی هستند

بانک
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 601 نفر

اعتماد به بانکداری سنتی در حال کاهش است

بانک های سنتی با ناتوانی در انعکاس تغییرات تورمی در نرخ‌های سود حساب پس‌اندازی که ارائه می‌کنند، مشتریانی کم‌تغییر هستند. به طور متوسط، این حساب ها در ایالات متحده ۰.۳٪ هستند که یک نرخ اسمی در زمینه چشم انداز اقتصادی امروز است.

برخی ممکن است به یاد داشته باشند که در طول قرنطینه، خانوارهای بریتانیا ۱۹۰ میلیارد پوند اضافی پس انداز کردند، اما ارزش این وجوه نقدی در روزهای بارانی به دلیل تورم به سرعت از بین رفته است. تورم یک «دزد خاموش» است و تأثیر آن به این معنی است که پس‌اندازکنندگان به کاهش ارزش پس‌اندازهایی که به سختی به دست آورده‌اند، ادامه خواهند داد، یا می‌توانند به دنبال جایگزین‌هایی با ذخیره بلندمدت ارزش باشند.

همچنین زمان آن رسیده است که گزینه های سرمایه گذاری جایگزین و طبقات دارایی را بررسی کنیم که از نوسانات تورمی جدا شده اند و به ویژه در برابر تهدید تحقیر دولت در زمان آشفتگی های سیاسی یا اقتصادی مقاوم هستند. بیت کوین، زمانی که برای پس انداز بلندمدت استفاده می شود، یکی از این گزینه ها است و افراد بیشتری به عنوان بخشی از یک سبد گرد شده طراحی شده برای غلبه بر تورم و همچنین عدم اطمینان ژئوپلیتیکی در نظر خواهند گرفت.

سرمایه گذاران با پس انداز با بانک های سنتی ضرر می کنند

غول‌های بانکی وقتی سرمایه‌گذاران روزمره را با وجود افزایش نرخ‌های پایه بانک‌های مرکزی نمی‌توانند نرخ بهره را افزایش دهند، فریب می‌دهند. به عنوان مثال، بانک مرکزی انگلستان نرخ پایه خود را در آگوست ۲۰۲۲ به ۱.۷۵ درصد افزایش داد.

مشکل دیگر پس‌انداز و سرمایه‌گذاری از طریق بانک‌های سنتی این است که ارز صادر شده توسط دولت با ریسک طرف مقابل همراه است و علاوه بر آن، ارزش ذاتی آن صفر است. بانک‌های مرکزی دولتی بر اساس تقاضا چاپ می‌کنند و خطر از دست دادن ارزش به دلیل تورم یا بی‌ارزش شدن در هنگام وقوع ابر تورم وجود دارد. از سوی دیگر، بیت‌کوین دارای عرضه محدود و سیاست پولی سخت‌افزاری است که به این کالا جنبه‌های ضد تورمی و ذخیره‌سازی ارزش مشابه طلا می‌دهد.

بیت کوین به طور سنتی در محیط های با بهره صفر یا کم برتری داشته است. از دهه ۱۹۹۰، بانک‌های مرکزی در سراسر جهان نرخ‌های بهره پایین یا منفی را تعیین کرده‌اند و این احتمال وجود دارد که شاهد بازگشت به این استراتژی برای مبارزه با رکودهای در حال وقوع باشیم.

یکی از درس‌های مهمی که سرمایه‌گذاران در این محیط‌های کم بهره به اشتراک می‌گذارند این است که هر گونه خیال باطل در مورد افزایش نرخ بهره را فراموش کنند و پول خود را بر این اساس تخصیص دهند. به همین دلیل، بیت کوین یک انتخاب منطقی است زیرا ویژگی های غیرمتمرکز و محدود آن عملا تحت تأثیر تورم و نرخ های بهره تعیین شده توسط بانک های مرکزی قرار نمی گیرند.

از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸، بانک‌ها برای بسیاری از سرمایه‌گذاران تا حدودی به یک معرکه تبدیل شده‌اند. افراد در اتحادیه اروپا کمتر به موسسات بانکی سنتی اعتماد می‌کنند و نظرسنجی YouGov نشان می‌دهد که تنها برخی بریتانیایی‌ها هنوز به بانک‌های سنتی اعتماد دارند و ۳۶ درصد معتقدند که این موسسات در راستای منافع آنها عمل می‌کنند.

جای تعجب نیست که از هر چهار هزاره، یکی از سرمایه گذاران نسل X و نسل Z به ارزهای دیجیتال به عنوان کلاس دارایی انتخابی خود روی می آورند. این نسل‌ها به دلیل بی‌ثباتی اقتصادی مستمری که در طول عمر خود تجربه کرده‌اند، ایمان به نهادهای متمرکز مانند بانک‌ها را کاهش داده‌اند. علاوه بر این، بیت‌کوین به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا از حضانت شخصی سود ببرند، جایی که تنها آنها مالکیت و کنترل دارایی‌های خود را دارند. این مورد برای بانک‌های سنتی صدق نمی‌کند و می‌تواند باعث شود مردم در هنگام عدم اطمینان اقتصادی یا بدتر از آن در طول یک سقوط مالی احساس عدم کنترل کنند.

این سطح فزاینده بی اعتمادی به موسسات بانکی سنتی همزمان با کاهش اعتماد به ارزهای ملی است. کشورهایی مانند ترکیه، لبنان یا آرژانتین نمونه‌های واقعی هستند که چگونه تورم می‌تواند از کنترل خارج شود و چگونه مردم در نهایت اعتماد خود را به ارزهای محلی خود از دست می‌دهند. یک ارز دیجیتال جهانی، بدون مرز و بدون ملیت، مانند بیت کوین، به عنوان وسیله ای برای ذخیره ثروت جذاب تر می شود.

حساب های پس انداز بیت کوین برای افراد مبتدی و ریسک گریز طراحی شده است

تحقیقات نشان می‌دهد که ناامنی مالی ناشی از هزینه‌های زندگی به این معناست که ۴۶ درصد از بریتانیایی‌ها پرداخت به نوعی وسیله پس‌انداز را کاهش داده یا آن را متوقف کرده‌اند. چیزی که اکنون داریم این است که بسیاری از افراد ریسک گریز از سرمایه گذاری دوری می کنند یا به دنبال راه هایی برای پس انداز منفعلانه هستند.

در Relai، ما یک طرح پس‌انداز بیت‌کوین را پیشنهاد می‌کنیم که برای افرادی مناسب است که یک رویکرد دست‌آمیز خودکار را برای پس‌انداز در بیت‌کوین ترجیح می‌دهند.

سرمایه گذاری منفعلانه و منظم در بیت کوین همچنین به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا استراتژی به نام «میانگین سازی هزینه» را به کار گیرند. اینجاست که افراد به طور مرتب بیت کوین را خریداری می کنند، در حالی که شرایط بازار و نوسانات را نادیده می گیرند. افراد با سرمایه سرمایه گذاری اندک به طور بالقوه می توانند از طریق این استراتژی در دراز مدت سود قابل توجهی کسب کنند.

وضعیت اقتصادی کنونی در سرتاسر جهان، ضعف ارزهای فیات و نیاز به گزینه‌های جایگزین دراز مدت ذخیره ارزش مانند بیت کوین را برجسته کرده است. با این حال، قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و بررسی کنید که آیا انتخاب برای شما مناسب است یا خیر.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx