CZ کار روی ایده های “CEX ایمن” ویتالیک بوترین را آغاز کرد.

ویتالیک بوترین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 429 نفر

فروپاشی بسیاری از اکوسیستم‌های رمزنگاری بزرگ در سال ۲۰۲۲ نیاز فوری به اصلاح شیوه عملکرد صرافی‌های کریپتو را آشکار کرد. ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، به کاوش فراتر از روش‌های «فیات» برای اطمینان از ثبات مبادلات کریپتو، از جمله فن‌آوری‌هایی مانند برهان دانش مختصر غیرتعاملی (zk-SNARKs) اعتقاد داشت.

پس از گفتگو با سرمایه گذار بالاجی سرینیواسان و صرافی های رمزنگاری مانند کوین بیس، کراکن و بایننس، بوترین گزینه هایی را برای ایجاد مدارک رمزنگاری وجوه درون زنجیره ای پیشنهاد کرد که می تواند در صورت لزوم بدهی های سرمایه گذار را پوشش دهد، همچنین به عنوان صرافی های متمرکز امن (CEX) شناخته می شود.

ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین

بهترین سناریو، در این مثال، سیستمی است که به صرافی‌های رمزنگاری اجازه نمی‌دهد وجوه سپرده‌گذار را بدون رضایت برداشت کنند.

چانگ پنگ ژائو کارآفرین ارزهای دیجیتال، که در مورد هدف بایننس برای شفافیت کامل صحبت کرده است، اهمیت توصیه های بوترین را تصدیق کرد و اظهار داشت:

ایده های جدید ویتالیک! در حال کار روی این موضوع هستیم

اولین تلاش برای اطمینان از ایمنی، صندوق اثبات پرداخت بدهی بود، که در آن صرافی‌های رمزنگاری فهرستی از کاربران و دارایی‌های مربوطه آنها را منتشر می‌کنند. با این حال، نگرانی های حفظ حریم خصوصی در نهایت باعث ایجاد تکنیک درخت مرکل (Merkle ) شد؛ که نگرانی های مربوط به نشت حریم خصوصی را کاهش داد. بوترین ضمن توضیح عملکرد درونی اجرای درخت مرکل، توضیح داد:

تکنیک درخت مرکل اساساً به همان خوبی است که یک طرح اثبات بدهی می تواند باشد، اگر فقط دستیابی به اثبات بدهی ها هدف باشد. اما ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی آن هنوز ایده‌آل نیستند.

در نتیجه، بوترین شرط های خود را روی رمزنگاری از طریق zk-SNARK ها قرار داد. برای شروع، بوترین توصیه کرد که سپرده های کاربران را در درخت مرکل قرار دهید و از zk-SNARK برای اثبات ارزش واقعی ادعا شده استفاده کنید.

بوترین همچنین درباره اجرای اثبات دارایی‌ها برای تایید ذخایر یک صرافی و در عین حال سنجش مزایا و معایب چنین سیستمی بحث کرد، با توجه به اینکه صرافی‌های رمزنگاری دارای ارزهای فیات هستند و این فرآیند مستلزم تکیه صرافی‌های کریپتو بر مدل‌های اعتمادی است که برای اکوسیستم فیات مناسب‌تر است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx