تحلیل و بررسی وضعیت بایننس کوین

تحلیل و بررسی وضعیت بایننس کوین
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 342 نفر

قیمت بایننس کوین (BNB) وارد یک الگو مثلث متقارن شده است و روندهای متضاد سرنوشت آلتکوین را در حالی که نزدیک به ۲۸۰ دلار می جنگد، تعیین می کند. BNB، توکن اصلی زنجیره بایننس، در ۱۰ آگوست، زمانی که برای اولین بار با خط روند نزولی در مقاومت ۳۳۵ دلار روبرو شد، وارد یک مثلث متقارن شد. پنج هفته بعد، تقلای دقیقی بین دو الگوی صعودی و نزولی متضاد در حدود ۲۸۰ دلار بود.

تحلیل و بررسی وضعیت بایننس کوین

انتظار می رود تا ۳۰ سپتامبر، زمانی که از خطوط روند عبور می کنند، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا مثلث متقارن به سمت بالا یا نزول شکسته خواهد شد سخت است . بایننس کوین که در حال حاضر دارای ارزش کل بازار ۴۵ میلیارد دلاری است، در سه ماه گذشته ۱۵ درصد از بازار گسترده تر آلتکوین پیشی گرفته است.

آخرین پیشرفت در توسعه زنجیره بایننس در ۷ سپتامبر اعلام شد، پس از این که پروژه فناوری حریم خصوصی مقیاس‌پذیری اثبات شده با دانش صفر (ZK) را معرفی کرد. انتظار می رود شبکه آزمایشی برای ماه نوامبر با هدف نهایی شدن سریع تر و کاهش هزینه تراکنش ها انجام شود. ویتالیک بوترین، مغز متفکر اتریوم نیز می خواهد راه حل مشابهی را برای شبکه اتریوم پیاده سازی کند. او اهمیت ZK را در اواخر سال ۲۰۲۱ برجسته کرد. شبکه سازگار با اتریوم بایننس چین کاملاً کاربردی است و میزبان برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)، از جمله صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، بازی‌ها، خدمات وام وثیقه‌ای، شبکه‌های اجتماعی، جمع‌آوری سود و بازارهای NFT است.

کاهش سپرده ها می تواند یک پرچم قرمز باشد

علیرغم اینکه بایننس کوین در حال حاضر ۶۰ درصد کمتر از بالاترین حد خود است، اما این کوین سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر رتبه بندی ارزش بازار است،البته به استثنای استیبل کوین ها. علاوه بر این، این شبکه دارای ۶.۶ میلیارد دلار سپرده قفل شده در قراردادهای هوشمند است، اصطلاحی که به عنوان ارزش کل قفل شده نیز شناخته می شود. علیرغم افزایش ۲۶.۵ درصدی قیمت BNB در ۳ ماه گذشته، TVL شبکه در توکن‌های BNB در مدت مشابه ۱۲.۵ درصد کاهش یافت. معمولاً این داده ها نگران کننده است، اما بستگی به عملکرد سایر رقبا دارد.

تحلیل و بررسی وضعیت بایننس کوین

در واقع، کاهش سپرده‌های قراردادهای هوشمند در سراسر صنعت کریپتو عادی بوده است. به عنوان مثال، ارزش کل قفل شده سولانا (SOL) 27.5٪ در ۳ ماه کاهش یافت، و آوالانچ (AVAX) 36٪ کاهش یافت. حتی اتریوم نیز شاهد کاهش ۲۹ درصدی در سپرده های ETH بود که از ۳۴ میلیون در ۱۷ جولای به ۲۴.۲ میلیون کاهش یافت. از نظر دلاری، ارزش کل قفل شده فعلی بایننس چین با ۶.۶ میلیارد دلار در سه ماه منتهی به ۱۶ سپتامبر، ۱۲ درصد افزایش یافته است. طبق داده های DeFi Llama، این رقم نسبت به سایر رقبا، مانند آوالانچ (۲.۲ میلیارد دلار) یا سولانا (۱.۳ میلیارد دلار)، بسیار برتر است.

استفاده از DAppها در حال افزایش است

برای تأیید اینکه آیا کاهش ارزش کل قفل شده (TVL) زنجیره بایننس با کاهش کاربران همراه است یا خیر، سرمایه گذاران باید معیارهای استفاده از برنامه های غیرمتمرکز (DApp) را تجزیه و تحلیل کنند. برخی از برنامه‌های کاربردی، مانند بازی‌ها و کلکسیون‌ها، به سپرده‌های زیادی نیاز ندارند، بنابراین معیار TVL در این موارد بی‌ربط است.

تحلیل و بررسی وضعیت بایننس کوین

پنکیک سواپ، صرافی غیرمتمرکز زنجیره بایننس، دارای ۱.۷۵ میلیون آدرس فعال است و پیشرو مطلق در تمام شبکه های قرارداد هوشمند است. در همین حال، شبکه اتریوم تنها دارای سه اپلیکیشن غیرمتمرکز با بیش از ۳۵۰۰۰ آدرس فعال است، یعنی ی.نی سواپ، اوپن سی و متامسک سواپ. مهمتر از آن، سه اپلیکیشن غیرمتمرکز از زنجیره بایننس ۱۹۰٪ یا بیشتر رشد کردند، که “گامتا” با بیش از ۹۰۰۰۰۰ آدرس فعال امیدوارکننده ترین آنها بود. اگر برنامه دیگری به غیر از پنکیک سواپ رهبری خود را در تمام شبکه های قراردادهای هوشمند تثبیت کند، انتقاد از زنجیره بایننس کار سختی خواهند داشت.

با قضاوت بر اساس اعداد، یعنی کاهش ۱۲.۵ درصدی TVL در توکن های BNB و کاهش ۱۴ درصدی آدرس های فعال در DApp پیشرو بایننس چین، می توان به اشتباه نتیجه گرفت که بایننس کوین برای اصلاح آماده شده است. با این حال، تجزیه و تحلیل دقیق تر، از جمله مقایسه با رقبا، نشان می دهد که عبور از الگوی مثلث متقارن در ۲۸۰ دلار در ۳۰ سپتامبر احتمالاً یک محرک صعودی برای قیمت بایننس کوین است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx