تحلیل آنچین بیت کوین

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

بزرگترین ارز رمزنگاری شده در جهان، بیت کوین ، در چند هفته گذشته دچار مشکل شده است گلسنود در گزارشی جدید دریافت که با ضعف کوتاه‌مدت در برخی از معیارهای زنجیره‌ای قابل توجه ، قیمت بیت‌ کوین حتی با کاهش فشار فروش ، همچنان به کاهش خود ادامه می‌دهد. طبق گزارش گلس‌نود، تمام بازارهای دارایی، […]

بیت کوین

بزرگترین ارز رمزنگاری شده در جهان، بیت کوین ، در چند هفته گذشته دچار مشکل شده است

گلسنود در گزارشی جدید دریافت که با ضعف کوتاه‌مدت در برخی از معیارهای زنجیره‌ای قابل توجه ، قیمت بیت‌ کوین حتی با کاهش فشار فروش ، همچنان به کاهش خود ادامه می‌دهد. طبق گزارش گلس‌نود، تمام بازارهای دارایی، از جمله بیت‌کوین، سهام، فارکس و بازارهای اوراق قرضه، در هفته گذشته کاهش داشته‌اند.

تحت تأثیر کاهش در بازارهای مالی عمومی، تداوم کاهش قیمت بیت کوین، علیرغم فشار فروش بسیار اندک، نشان دهنده کاهش تقاضا برای دارایی کریپتو و خروج از بازار به هر قیمتی است.

بیت کوین به کمک نیاز دارد

اولین متریک بنیادی گلسنود که در نظر گرفته شد، میانگین طول عمر خروجی صرف شده (ASOL) بود. این معیار بینشی از طول عمر کوین ها بر اساس خروجی هر تراکنش که روزانه خرج می‌شود، ارائه می‌کند.

وقتی این متریک مقدار بالایی را ارسال می‌کند، به این معنی است که تعداد زیادی از کوین های قدیمی در حال مشاهده عملکرد هستند. آنها می توانند سود شناسایی کنند،  در بازار صعودی نقد کنند، یا اعتقاد به نگه داشتن کوین را کاهش داده باشند.

از سوی دیگر، زمانی که ASOL یک مقدار کم را ثبت می‌کند، به این معنی است که کوینهای جدیدتر بر فعالیت‌های روزانه شبکه تسلط دارند و خروجی‌های تراکنش‌های قدیمی‌تر را خاموش می‌کنند و اعتقاد به ادامه نگه‌داشتن کوین خاص زیاد است.

طبق گزارش جدید خود، گلسنود دریافت که ASOL  از ابتدای سال گذشته به تدریج در حال کاهش بوده است. گلسنود دریافت که اگرچه در هفته‌های اخیر با خرج شدن گروهی از کوین های قدیمی‌تر افزایش یافت، اما این صرفاً زودگذر بود.

با کاهش مداوم قیمت بدون ارزش بالا در ASOL، گلاسنود به این نتیجه رسید که «تقاضای موجود به سختی می‌تواند فشار روز به روز سمت فروش را نگه دارد، چه رسد به اینکه هزینه‌های اضافی توسط سودجویان و/یا رویدادهای کاپیتولاسیون  اتفاق بیوفتد.”

 

منبع: Glassnode
منبع: Glassnode

 

Coin Days Destroyed شاخصی است که به کوین هایی که برای مدت طولانی خرج نشده اند وزن بیشتری می‌دهد

در مورد CDD ،کوین را در 365 روز گذشته جمع می کند.

وقتی این متریک ارزش بالایی دارد و در یک روند صعودی قرار دارد، ممکن است به این معنا باشد که کوین هایی که برای مدت طولانی خرج نشده نگه داشته شده‌اند، در نهایت عمل می‌کنند. این ممکن است منجر به افزایش عرضه سکه مایع شود.

هنگامی که این معیار کاهش می یابد، به این معنی است که دارندگان طولانی مدت سکه های کمتری خرج می کنند. و علاقه به دارایی در حال کاهش است. این منجر به بدتر شدن فعالیت تراکنش های زنجیره ای می شود.

بر اساس گزارش گلس‌نود، CDD365 بیت‌کوین همچنان در حال کاهش است و این نشان می‌دهد که بازار نزولی به پایان خود نزدیک نیست.

منبع: Glassnode
منبع: Glassnode

علاوه بر این، با تضعیف پایه‌ها، گلسنود دریافت که معیار موجودیت‌های فعال بیت‌کوین در حال حاضر در انتهای پایین کانال قدیمی بازار خرسی قرار دارد. بر اساس این گزارش، این بدان معناست که

“رشد کمی در پایگاه کاربر فعال وجود دارد، و شبکه در حال حاضر توسط حداقل پایگاه کاربری که ما آن را در “محدوده های تاریخی” می دانیم، مبادله می شود. پایگاه کاربر و وارد منطقه ای از ضعف مجموع که سال هاست دیده نشده است.»

 

منبع: Glassnode
منبع: Glassnode
این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx