آیا SEC صندوق ETF بیت کوین را رد می‌کند؟

صندوق ETF بیت کوین توسط SEC رد شد
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 672 نفر

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، باری دیگر با عدم تأیید صندوق‌های نقدی ETF بیت کوین، غوغایی در بازار ارزهای دیجیتال به پا کرد. این سازمان در روز جمعه ۹ تیرماه ۱۴۰۲، موجی از درخواست‌ها برای تأیید صندوق‌های نقدی ETF بیت کوین را نادیده گرفت و این ایده را رد کرد. این اقدام تأثیر قابل‌توجهی بر بازار بیت کوین داشت و موجب نوسان قیمتی شد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار SEC، علت مخالفت با صندوق ETF را عدم شفافیت در برخی از پرونده‌ها و نبود اطلاعات کافی در آن‌ها شرح داد. درست است که امروزه ارزهای دیجیتال موردتوجه عموم مردم و سرمایه‌گذاران هستند، اما بااین‌حال در پی رد صلاحیت صندوق‌های اسپات ETF بیت کوین (spot Bitcoin ETFs) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار، آینده بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کمی مجهول است.

علت عدم تأیید صندوق ETF بیت کوین توسط SEC

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال (Wall Street Journal)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در روز جمعه ۳۰ ژوئن (۹ تیر)، اعلام کرد اطلاعات پرونده ETFهای بیت کوین ناقص می‌باشد. این در حالی است که موجی از درخواست‌ها برای راه‌اندازی صندوق‌های نقدی بیت کوین مطرح شده است. این اقدام سازمان SEC، تأثیر بسزایی بر قیمت بیت کوین داشت. در حال حاضر قیمت بیت کوین در حدود $ ۶۳,۳۳۱.۹۷ است، این ارز دیجیتال محبوب پس از عدم پذیرش توسط SEC برای مدت کوتاهی به زیر ۳۰.۰۰۰ دلار رسید. سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا درباره تصمیم اخیر خود توضیح داد که اطلاعات ارائه‌شده توسط مدیران این صندوق‌ها از جمله بلک راک و فیدلیتی، به‌اندازه کافی واضح و جامع نیستند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ETF بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در ۹ تیرماه ۱۴۰۲، برای مدت کوتاهی به زیر ۳۰.۰۰۰ دلار رسید.

شرکت‌هایی که خواستار صندوق ETF بیت کوین هستند

علی‌رغم ایجاد چالش‌های اخیر SEC برای صندوق‌های نقدی بیت کوین، همچنان برخی از مدیران دارایی، درخواست خود را مبنی بر ادغام ارزهای دیجیتال در سیستم‌های مالی مطرح کردند. چراکه بیت کوین یک رمزارز مجازی است و نمی‌تواند به طور فیزیکی معامله شود. اما صندوق‌های ETF، می‌توانند این فرایند را محیا کنند و این امر تأثیر شگفت‌انگیزی در آینده بیت کوین و سرمایه‌گذاران دارد. بلک راک(BlackRock)، بزرگ‌ترین مدیر دارایی جهان در روز ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲، درخواست صندوق ETF بیت کوین را ارائه کرد. سپس در تاریخ ۸ تیرماه، فیدلیتی (Fidelity Investments)، درخواست خود را مجدداً برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال کرد. همچنین صرافی Cboe BZX، یکی دیگر از علاقه‌مندان به صندوق‌های نقدی بیت کوین است که فهرستی از صندوق سرمایه‌گذاری قابل‌معامله (Wise Origin Bitcoin Trust)، را به SEC ارائه داد. این یک صندوق ETF بیت کوین است که توسط فیدلیتی پشتیبانی می‌شود.

عدم پذیرش صندوق ETF توسط SEC

کمیسیون بورس و اوراق بهادار اخیرا اعلام کرد درخواست راه‌اندازی صندوق نقدینگی بیت کوین را نمی‌پذیرد.

درست درهمان روز، کمپانی آرک (Ark Investment Management)، درخواستی مشابه را برای صندوق‌های ETF بیت کوین به SEC ارسال کرد. این درخواست به رهبری کتی وود (Cathie Wood) که یکی از حمایتگران مشهور ارزهای دیجیتال است، مطرح شد. از سوی دیگر کشورهایی همچون کانادا، سوئیس و برزیل صندوق‌های قابل‌معامله بیت کوین را پذیرفته‌اند و استفاده از این صندوق‌ها را مجاز اعلام کردند. این درخواست‌ها نشان‌دهنده شروع پذیرش ارزهای دیجیتال و بر کنار رفتن سیستم‌های مالی سنتی است. اما بااین‌حال مخالفت سازمان SEC، با این موضوع می‌تواند چالش‌هایی را بر سر راه این سیستم بگذارد. برخی از افراد برجسته و فعال در عرصه کریپتوکارنسی از جمله برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین بیس، عقیده دارد این سخت‌گیری‌های مربوط به بازار کریپتوکارنسی از سوی رگلاتور آمریکا، می‌تواند در درازمدت برای کشور مشکل‌ساز شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx