هش ریت بیت کوین ۳۵ درصد کاهش یافت

کاهش هش ریت بیت کوین
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 351 نفر

کاهش ۳۵ درصدی هش ریت بیت کوین

هش ریت بیت کوین در عرض ۲۴ ساعت ۳۵ درصد کاهش یافته است. این به این دلیل است که چند ماینر در ایالات متحده دستگاه های خود را به دلیل طوفان های سخت زمستانی در این کشور خاموش کردند. طبق گزارش‌ها، هش ریت بیت کوین در ۲۴ دسامبر به ۱۵۶ EH/s کاهش یافت. تنها ۱۴ روز قبل از آن، میانگین هش ۲۳۷ EH/s بود. طوفان های زمستانی در ایالات متحده تاکنون منجر به لغو هزاران پرواز شده است.

اثرات طوفان در آمریکا، مانند قطع برق، همچنین به این معنی است که استخراج کنندگان بیت کوین مجبور به تعطیلی شده اند. ابزار ردیابی وب سایت PowerOutage گزارش داده است که بیش از ۱.۴ میلیون خانه و کسب و کار برق ندارند. با توجه به اصرار تامین کنندگان انرژی برای صرفه جویی در مصرف برق، تعجب آور نیست که استخراج کنندگان بیت کوین نیز در حال خاموش کردن دستگاه‌های خود هستند. با این حال، به نظر می رسد که هش ریت دوباره افزایش یافته است و اکنون در زمان انتشار این مقاله به ۲۳۴.۲۶ EH/s رسیده است.

ماینرهای تگزاس داوطلبانه دستگاه‌های خود را خاموش کردند

اما کاهش قابل توجه هش ریت سوالاتی را در مورد اینکه استخراج بیت کوین تا چه حد متمرکز است و این چه معنایی برای شبکه دارد ایجاد کرده است. مدیر عامل Satoshi Act Fund، دنیس پورتر، خاطرنشان کرد که این شبکه همانطور که طراحی شده است کار می‌کند. او این موضوع را با شرکت های بزرگ فناوری مانند آمازون و گوگل مقایسه کرد و خاطرنشان کرد که اگر یک سوم مراکز داده آنها آفلاین شوند، تأثیر آن بسیار متفاوت خواهد بود. پورتر، با استناد به تصمیم اپراتور مرکز داده Lancium برای تعطیلی فعالیت خود، افزود که این شواهدی است که ماینرها برای شبکه خوب هستند.

از زمانی که چین استخراج بیت کوین را در سال ۲۰۲۱ ممنوع کرد، ایالات متحده نقش مهمی در استخراج بیت کوین ایفا کرده است. چندین ماینر در تگزاس به دلیل برق ارزان و مقررات مطلوب در آنجا مستقر هستند. این شرکت‌های ماینینگ تمایل دارند زمانی که تقاضای شبکه به شدت افزایش می‌یابد دستگاه‌های خود را خاموش کنند. در همین حال، جان استفانوپ، بنیانگذار FutureBit، گفت که آفلاین شدن هش ریت به دلیل ماینرهای بسیار متمرکز است. به گفته وی، شبکه بیت کوین بیش از حد به آب و هوا و اختلالات زمین شناسی وابسته است. تنها به دلیل رویدادهای آب و هوایی در ایالات متحده، تراکنش ها در شبکه بیت کوین ۳۰ درصد کندتر شده است. او افزود:

اگر هش‌ریت به‌جای چند ده شرکت ماینینگ عظیم، توسط ۱۰ میلیون ماینر کوچک در سراسر جهان توزیع می‌شد، این رویداد در شبکه تاثیری نداشت.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx