فروش بیت کوین ماینرها با سریع ترین نرخ در 7 سال گذشته

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

ماینرهای بیت کوین در حال حاضر روزهای سختی را سپری می کنند. آنها دارایی خود را با شتاب بیشتری می‌فروشند و سهام شرکت های ماینینگ نیز در حال سقوط است. با توجه به اینکه قیمت بیت کوین در 22 نوامبر به یک چرخه نزولی جدید رسیده است، فشار بر ماینرهای بیت کوین هرگز بیشتر از […]

بیت کوین

ماینرهای بیت کوین در حال حاضر روزهای سختی را سپری می کنند. آنها دارایی خود را با شتاب بیشتری می‌فروشند و سهام شرکت های ماینینگ نیز در حال سقوط است.

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین در 22 نوامبر به یک چرخه نزولی جدید رسیده است، فشار بر ماینرهای بیت کوین هرگز بیشتر از این نبوده است. در 21 نوامبر، چارلز ادواردز، بنیانگذار صندوق سرمایه گذاری کاپریول، مشاهده کرد که ماینرهای بیت کوین به شدت درحال فروش هستند. طبق نمودار، میزان فروش در این ماه تا کنون 400 درصد افزایش یافته است. او پیش از این گفت که این تهاجمی ترین فروش ماینرها است که در تقریباً هفت سال گذشته دیده شده است:

اگر قیمت به زودی بالا نرود، ما شاهد خارج شدن بسیاری از ماینرهای بیت کوین خواهیم بود.

فشار بر ماینرهای بیت کوین افزایش می یابد

ماینرهای بیت کوین در حال حاضر با یک ضربه سه گانه روبرو هستند. نرخ هش نزدیک به بالاترین سطح خود است که استخراج بلوک بعدی را دشوارتر می کند. این برای امنیت شبکه خوب است اما برای ماینرها نه. طبق گزارش Blockchain.com، نرخ هش شبکه در حال حاضر 261 EH/s (اگزا هش در ثانیه) است. علاوه بر این، در 2 نوامبر به اوج 273 EH/s رسید.

همچنین قیمت‌های انرژی هنوز در بیشتر مکان‌ها بسیار بالاست و مشکلات را برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین تشدید می‌کند. پرداخت بیش از حد برای انرژی، حاشیه سود را به شدت کاهش می دهد. این منجر به خاموشی بسیاری از ماینرها و یا از کار افتادن آن‌ها می‌شود. جدیدترین شرکت استرالیایی ایریس انرژی (Iris Energy) است. همانطور که توسط BeInCrypto گزارش شده است، ایریس یک بدهی 108 میلیون دلاری داشته و قادر به پرداخت آن نبوده است و از اینرو مجبور شده است سخت افزارهای ماینینگ خود را خاموش کند.

قیمت بیت‌کوین سومین عاملی است که بر ماینرها تأثیر منفی می گذارد. به گفته کوین گکو، در 22 نوامبر، این دارایی به پایین ترین قیمت خود از نوامبر سال 2020 تا کنون سقوط کرد و به 15650 دلار رسید.

همه این عوامل همچنان به ماینرهای بیت کوین فشار می آورند و فروش را تنها گزینه آنان کرده و این مارپیچ نزولی را تشدید می کنند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx