ماجرای پیتزا ۹۰۰۰ میلیارد تومانی ! 🍕

روز پیتزا بیت کوین
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۱۵ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2023 نفر

روز پیتزا بیت کوین یک رویداد تاریخی در دنیای ارزهای دیجیتال است که در تاریخ ۲۲ می ۲۰۱۰ (۲ خردادماه ۱۳۸۹) اتفاق افتاد. در این روز، لارنس لوی، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار، دو عدد پیتزا با ارزش ۱۲ دلار آمریکا را با استفاده از ۱۰.۰۰۰واحد بیت کوین خریداری کرد. این اولین خرید واقعی با استفاده از بیت کوین بود و به همین دلیل، هر سال تاریخ ۲۲ می به عنوان روز پیتزا بیت کوین جشن گرفته می‌شود.

بیت کوین چیست ؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در سال ۲۰۰۹ توسط فردی یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. این ارز دیجیتال بر اساس فناوری بلاکچین کار می‌کند که یک سیستم ثبت دیجیتال غیرمتمرکز است.در سال ۲۰۱۰، بیت کوین هنوز یک ارز نوظهور بود و ارزش آن بسیار پایین بود. در آن زمان، هر واحد بیت کوین حدود ۰.۰۰۲۵ دلار آمریکا ارزش داشت.

  • از یک معامله ساده تا نماد انقلابی در دنیای کریپتوکرانسی

روز پیتزای بیت کوین

  •  داستانی از اشتیاق، پشیمانی و درس

هر ساله، ۲۲ می سالگرد روزی است که یک مرد اهل فلوریدا، دو پیتزا را در اولین تراکنش بیت کوین خریداری کرد. این روز به یک روز افسانه ای تبدیل شده است، نه به این دلیل که اولین استفاده تجاری از بیت کوین بود، بلکه به دلیل ارزش بیت کوین در سال های بعد. این مرد در ازای دو پیتزا، ۱۰,۰۰۰ بیت کوین پرداخت کرد که تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۳ بیش از ۲۵۰ میلیون دلار ارزش دارد.

  •  یک پیتزا به مبلغ ۹۰۰۰ میلیارد تومان

در آن روز، Laszlo Hanyecz، یک برنامه نویس اهل فلوریدا، در انجمن Bitcoin Talk اعلام کرد که حاضر است ۱۰,۰۰۰ بیت کوین برای دو پیتزای پاپا جان پرداخت کند. او در پست خود نوشت:

“من ۱۰,۰۰۰ بیت کوین برای دوتا پیتزا پرداخت می کنم … ترجیحا دوتا پیتزای بزرگ باشد تا بتوانم مقداری از آن را برای فردا نگه دارم”

Hanyecz در آن زمان به دنبال یک راه آسان برای خرج کردن بیت کوین خود بود. او می دانست که بیت کوین یک ارز دیجیتال جدید و ناشناخته است، و می خواست به دیگران نشان دهد که می توان از آن برای خرید کالاهای واقعی استفاده کرد.

یک معامله خوب برای هر دو طرف

روز پیتزا بیت کوین کی

یک مرد انگلیسی به نام جرمی استردیونت پیشنهاد لازلو هانیچ را پذیرفت. او دو پیتزای پاپا جان را برای او سفارش داد و در ازای آن ۱۰,۰۰۰ بیت کوین دریافت کرد. حتی در آن زمان، این یک معامله خوب برای هر دو طرف بود. بیت کوین هنوز ارزش زیادی نداشت، و Sturdivant تنها ۲۵ دلار برای پیتزاها پرداخت کرد.

پیتزاهای میلیون دلاری

از آن زمان تاکنون، ارزش بیت کوین به طور چشمگیری افزایش یافته است. در ۲۲ می ۲۰۲۳، بیت کوین کمی بیش از ۲۶,۸۵۰ دلار بود. این بدان معناست که پیتزاهای Hanyeczs بیش از ۲۶۰ میلیون دلار یا بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان ارزش داشت!

پشیمانی یا رضایت؟

روز پیتزا بیت کوین

Hanyecz بارها گفته است که از معامله خود پشیمان نیست. او می گوید که در آن زمان، بیت کوین هیچ ارزشی نداشت، بنابراین ایده معامله آنها برای پیتزا بسیار جالب بود.با این حال، برخی از افراد معتقدند که Hanyecz می توانست با سرمایه گذاری در بیت کوین، ثروت زیادی به دست آورد. اگر او پیتزاها را نگه می داشت، اکنون میلیاردر بود.

درسی از تاریخ

روز پیتزای بیت کوین یک درس مهم از تاریخ ارزهای دیجیتال است. این واقعه نشان می دهد که ارزش بیت کوین می تواند به سرعت تغییر کند، همچنین نشان می دهد که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال پرریسک است، اما درعین حال می تواند بسیار سودمند باشد.

آینده بیت کوین

بیت کوین یک ارز دیجیتال محبوب و پرطرفدار است. این ارز دیجیتال برای خرید انواع مختلف کالاها و خدمات و همچنین برای انتقال ارزش بین افراد در سراسر جهان استفاده می شود. آینده بیت کوین نامشخص است؛ برخی از افراد معتقدند که این ارز دیجیتال به یک ارز جهانی تبدیل خواهد شد. برخی دیگر معتقدند که بیت کوین یک حباب است و در نهایت ارزش خود را از دست خواهد داد،تنها زمان مشخص خواهد کرد که آینده بیت کوین چیست.

با این حال، یک چیز مسلم است: روز پیتزای بیت کوین یک نقطه عطف مهم در تاریخ این ارز دیجیتال است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۱۵ دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

15 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا عارفیان
رضا عارفیان
6 ماه ها قبل

بیت کوین به لازلو حرامه حرام تا آخر عمرش لب به پیتزا نمیزنه 🤣

صادق
صادق
6 ماه ها قبل

ممنونم از مطلب مفیدتون !

marloo
marloo
6 ماه ها قبل

حالا خوبه پیتزا رو آورده و روز پیتزا بیت کوین به یه رویداد تاریخی نام گرفته اگر به یه ایرانی میداد هم اون ۱۰ هزارتا بیت کوین رو میگرفت هم پیتزاشو برای بنده خدا نمیبرد 😁

atii
atii
6 ماه ها قبل

نمیدونستم یک روز داریم به عنوان روز پیتزا بیت کوین خیلیییی جذاب بود

علیرضا
علیرضا
6 ماه ها قبل

روز پیتزا بیت کوین جالب بود ممنونم 🌺

جاوید
جاوید
6 ماه ها قبل

اگر جرمی تا حالا نفروخته بود جزو میلیاردرا بود
فقط هولد هولد هولد کنید !

asal
asal
6 ماه ها قبل

برای ما روز پیتزا بیت کوین برای لازلو بدترین روز عمرشه …..

raha
raha
6 ماه ها قبل

روز پیتزا بیت کوین خیلی موضوع جذابی بود ممنونم از سایت خوبتون

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

15
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx