پیش بینی قیمت بیت کوین با استفاده از ChatGPT

پیش بینی قیمت بیت کوین با ChatGPT
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1066 نفر

هوش مصنوعی، یکی از نوآوری‌هایی است که نه تنها دامنه تکنولوژی‌ها را به شکوه جدیدی رسانیده، بلکه در عصر ما نقشی انقلابی را در تحولات فرهنگی و اقتصادی بازی نموده است. فرایند تکامل هوش مصنوعی تا به امروز توسط شرکت‌های بزرگ مانند OpenAI، که تجربیات خود را در چت جی پی تی (ChatGPT) منعکس کرده است، به اوج خود رسیده است. این هوش مصنوعی ابزاری چندگانه است که توانایی‌های بی‌شماری از تولید کدهای کامپیوتری تا ارائه کمک به تریدرهای بازار ارزهای دیجیتالی را به خود اختصاص داده است.

آشنایی مختصر با ChatGPT

پیش بینی ChatGPT برای قیمت بیت کوین

چت بات ChatGPT یک مدل هوش مصنوعی مبتنی بر زبان می‌باشد. در قالب یک صفحه گفتگو، کاربران می‌توانند سؤالات خود را با استفاده از زبان دلخواه خود مطرح کنند. سپس، هوش مصنوعی با بهره‌گیری از اطلاعاتی که در طول سال‌ها جمع‌آوری و پردازش نموده است، پاسخ مناسبی ارائه می‌دهد. این مدل هوش مصنوعی از توانایی یادگیری برخوردار است و می‌تواند با بررسی اطلاعات مختلف، جمع‌بندی مناسبی از موضوعات را ارائه دهد. سپس با توجه به سؤال کاربر، پاسخی مناسب و مرتبط را می‌نویسد.

پیش بینی قیمت بیت کوین با استفاده از ChatGPT

شرکت OpenAI برای مدل هوش مصنوعی خود محدودیت‌هایی را تعیین نموده است. این محدودیت‌ها باعث می‌شوند که چت بات قادر به ارائه پاسخ دقیق به تمامی سؤالات نباشد. به‌عنوان مثال، زمانی که از این چت بات سؤال می‌کنیم “پیش بینی قیمت بیت کوین در ده سال آینده چیست” پاسخ دقیقی دریافت نمی‌کنیم.

با این حال، روش‌هایی برای دور زدن محدودیت‌های چت جی پی تی وجود دارد. با تغییر شکل یا نحوه‌ی ارائه سؤالات، ممکن است بتوان به نتایج دقیق‌تری دست پیدا کرد.

چه زمانی بیت کوین به قیمت ۳۰ هزار دلار خواهد رسید؟

همانطور که در بالا ذکر شد، ChatGPT نمی‌تواند پیش بینی های آینده را انجام دهد. برای اینکه جواب سؤالمان را بدهد، تصمیم گرفتیم با استفاده از روش Do Anything Now (DAN) محدودیت‌های آن را دور بزنیم. با استفاده از این روش از هوش مصنوعی ChatGPT سؤال کردیم که:

“بیت کوین به یک کف جدید سقوط کرد و به زیر ۲۶ هزار دلار رسید، به نظر تو دوباره چه زمانی به روی ۳۰ هزار دلار بازمی‌گردد؟”

در جواب کلاسیک، این هوش مصنوعی بیان کرد که عبور قیمت بیت کوین از ۳۰ هزار دلار به عوامل مختلفی بستگی دارد و…، همان جواب‌های معمول و تکراری. اما جواب Jailbreak (روش دور زدن بات) واقعاً کار کرد! طبق این جواب، ChatGPT می‌گوید که عبور بیت کوین از مرز ۳۰ هزار دلار ممکن است ۴ تا ۶ هفته طول بکشد.

پیش بینی قیمت بیت کوین ChatGPT

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط ChatGPT

پیش بینی قیمت بیت کوین بین سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ توسط ChatGPT

با پاسخ جالب و جدیدی که برای سؤال قبل گرفتیم، از این هوش مصنوعی سؤال کردیم که ” قیمت بیت کوین بین سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ ” چقدر خواهد بود؟

قیمت بیت کوین بین سال های 2023 و 2024

پیش بینی قیمت بیت کوین بین سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ توسط ChatGPT

پیش بینی ChatGPT برای قیمت بیت کوین در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ شگفت انگیز بود. این ربات هوش مصنوعی نوشت که تا آخر سال ۲۰۲۳ قیمت بیت کوین را در حدود ۷۵ تا ۹۰ هزار دلار می‌بیند و ادامه داد که در پایان سال ۲۰۲۴ ممکن است قیمت BTC تا حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دلار افزایش یابد.

قیمت بیت کوین در زمان نگارش این مقاله در حدود قیمت ۲۶ هزار دلار معامله می‌شود. با وجود فاد (FUD)های مختلف، مانند خبر فروش بیت کوین توسط اسپیس اکس، و مشکلات نظارتی برای شرکت‌های کریپتویی در آمریکا و سایر کشورهای پیشرفته، بیت کوین همچنان ۲۵ هزار دلار را حفظ کرده و از آن پایین‌تر نرفته است.

این موضوع نشان دهنده افزایش توان بیت کوین در مقابله با اخبار و جو منفی است که گاه و بی گاه در بازار رمزارزها نمایان می‌شود. بنابراین با افزایش تقاضا برای بیت کوین و رمزارزها و اقدام شرکت‌های سرمایه گذاری بزرگ، مانند بلک راک، برای کسب مجوز ETF بیت کوین، می‌توان انتظار داشت که پیش بینی قیمت بیت کوین توسط ChatGPT خیلی دور از ذهن نباشد.

سخن پایانی

ChatGPT پیش بینی می‌کند که بیت کوین به قیمت‌های شگفت انگیزی خواهد رسید. انتظار می‌رود که بیت کوین به دلیل افزایش پذیرش (توسط شرکت‌ها و مؤسسات) و با افزایش جذابیت آن به عنوان محافظی در برابر تورم، به بالاترین حد خود در طول سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ برسد. ربات هوش مصنوعی اوپن ای آی انتظار دارد که بیت کوین در طی سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به حدود قیمت ۷۵ تا ۱۲۰ هزار دلار برسد. با این حال به خاطر داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال بازاری بسیار پویا است. عوامل مختلفی می‌تواند بر روی قیمت رمزارزها تأثیر بگذارد. بنابراین درست است که با افزایش پذیرش بیت کوین قیمت آن نیز احتمالاً به سطوح بسیار بالاتری دست می‌یابد، اما در این مسیر قطعاً قله و دره‌های زیادی را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx