تحلیل بیت کوین | بررسی قیمت BTC

تحلیل بیت کوین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 499 نفر

بیت کوین پس از ثبت یک رشد قیمتی تا ۲۸ هزار دلار، بدون معطلی، کل مسیر طی کرده در ۲۹ آگوست را بازگشت و در صبح امروز (۱۱ شهریور) به قیمت ۲۵۷۰۰ دلار رسید. در این مقاله با تحلیل بیت کوین و بررسی محدوده‌های حساس آن بر روی نمودار، همراه ما باشید.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین در نمودار روزانه

بیت کوین اخیرا رفتار جالبی را از خود نشان داده است. قیمت معمولا بدون ثبت نوسان خاصی حرکت رنجی را نشان می‌دهد تا خبری مهم منتشر می‌شود، سپس یک پامپ و یا دامپ مطابق با خبر را تجربه می‌کند و بعد دوباره حجم معاملات آن کاهش یافته و مسیر رفته را باز می‌گردد. یکی از دلایل این رفتار عدم ورود عموم معامله‌گران به معاملات بیت کوین است؛ زیرا محدوده فعلی قیمت، از حساسیت بالایی برخوردار است.

خرید بیت کوین

عدم قطعیت در احساسات معامله‌گران

در حال حاضر و از تاریخ ۱۷ آگوست، بیت کوین در یک بازه قیمت حساس معامله شده است. در سمت پایین حمایت اصلی بیت کوین در حدود قیمت ۲۵۰۰۰ دلار قرار دارد. این محدوده (باکس آبی) در گذشته و برای کل سال ۲۰۲۲ مقاومت اصلی BTC بود و همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید در یک الگوی سر و شانه برعکس، این قیمت خط گردن الگو بود. همچنین پس از شکست در ماه مارس ۲۰۲۳، این محدوده به یک حمایت اصلی تبدیل شد و دو بار از ریزش بیشتر قیمت جلوگیری کرد. همچنین با استفاده از ابزار فیبوناچی اصلاحی بر روی نمودار بیت کوین، متوجه می‌شویم که محدوده مذکور در حدود سطح ۰.۳۸ فیب قرار گرفته است. همچنین ۲۵ هزار دلار را می‌توان یک حمایت روانی برای بیت کوین در نظر گرفت.

در سمت بالا، بیت کوین با مقاومت ۲۸۸۰۰ دلاری رو به رو است. یک اوردر بلاک اصلی در حدود این قیمت قرار گرفته است. همچنین محدوده قیمتی ذکر شده (باکس قرمز) مطابق با سطح ۰.۳۸ فیب اصلاحی موج صعودی قبلی بیت کوین است که از ۲۵۰۰۰ دلار آغاز شده و تا ATH بیت کوین در سال ۲۰۲۳ امتداد یافته است. علاوه بر این می‌توان یک خط روند نزولی را بر روی حرکت اخیر بیت کوین رسم کرد که این خط روند نیز یک هم پوشانی را با ۲۸۸۰۰ دلار ایجاد کرده است.

بیت کوین برای ثبت هر حرکت جدی و ادامه داری باید بتواند تکلیف خود را در این محدوده (از حمایت اصلی تا مقاومت ۲۸۸۰۰ دلاری) مشخص کند. با ریزش قیمت و شکست حمایت اصلی در ۲۵ هزار دلار، خرس‌های بیت کوین فعال می‌شوند. حجم فروش احتمالی باعث می‌‌تواند باعث شود که بیت کوین تا حمایت بعدی خود در حدود سطح ۰.۶۱ فیب اصلاحی و قیمت ۲۱ هزار دلار پایین آید. از سوی دیگر با عبور قیمت بیت کوین از مقاومت ۲۸۸۰۰ دلاری، ممکن است که خیال گاوها از ریزش‌های احتمالی جمع‌تر شود و با ورود آن‌ها به پوزیشن‌های لانگ، BTC تا ATH اخیر خود در حدود ۳۰ هزار دلار حرکت کند. 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx