حجم معاملات بیت کوین در بیشترین حد سه ماهه اخیر

بیت کوین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 681 نفر

علیرغم ثبت اصلاحات قابل توجه بیت کوین در سال ۲۰۲۲، این دارایی شاهد افزایش فعالیت سرمایه گذاران است. در این راستا، حجم معاملات بیت‌کوین به طور پیوسته افزایش یافته است زیرا به نظر می رسد این ارز دیجیتال پرچمدار انتظارات از خود را بعنوان یک دارایی امنِ ضد تورمی برآورده می کند.

داده های زنجیره ای توسط سنتیمنت نشان می دهد، به طور خاص، از ۲۹ سپتامبر، حجم معاملات بیت کوین به بالاترین سطح خود از اواسط ژوئن و به ۴۲.۶۸ میلیارد دلار رسید.

بیت کوین

حجم معاملات بر قیمت منعکس نمی شود

اگرچه حجم معاملات بیت کوین در حال افزایش است، اما این فعالیت نتوانسته است بر قیمت دارایی که همچنان تحت تاثیر عوامل اقتصاد کلان غالب مانند تورم بالا و افزایش نرخ بهره قرار دارد، اثر بگذارد. در همین زمان، بیشتر ارزهای فیات جهانی در برابر دلار آمریکا افسار گسیخته می شوند. بنابراین، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران عجله دارند تا ارز فیات را کنار بگذارند و بیت‌کوین را به‌عنوان یک پوشش محافظتی در نظر بگیرند. همچنین بخشی از سرمایه گذاران در تلاش هستند تا از آربیتراژ سود ببرند.

فینبولد پیشتر گزارش داده بود که سرمایه گذاران در بریتانیا و اتحادیه اروپا پوند (GBP) و یورو (EUR) خود را برای خرید بیت کوین با اعداد بی سابقه می فروشند. این پس از آن است که پوند به پایین ترین حد تاریخی سقوط کرد و باعث افزایش رکورد در حجم معاملات GBP/BTC شد.

شایان ذکر است که اگر این حجم به دلیل کاهش ارزش ارزهای فیات است، ممکن است سرمایه گذاران قصد نداشته باشند بیت‌کوین را برای مدت طولانی نگه دارند. در بیشتر موارد، زمانی که ارزهای فیات ضعیف عمل می کنند، سرمایه گذاران معمولاً برای خرید دارایی های دلاری و دور زدن سیستم بانکی سنتی به ارزهای دیجیتال روی می آورند.

پتانسیل بیت کوین

علاوه بر این، انفجار حجم معاملات بیت کوین در برابر ارزهای فیات، پتانسیل این دارایی را برجسته می کند. طرفداران ارزهای دیجیتال را به دلیل محدودیت عرضه، جایگزین بهتری برای ارزهای فیات و طلا می دانند. در این بین، بیت کوین در تلاش است تا از سطح حیاتی ۲۰۰۰۰ دلار عبور کند. در زمان انتشار، ارزش این ارز دیجیتال ۱۹۳۰۰ دلار بود که در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱ درصد زیان داشت.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx