سقوط بیت کوین به زیر ۲۲ هزار دلار؛ وضعیت تقاضا چگونه است؟

بیت کوین، بزرگترین رمزارز جهان
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 486 نفر

بیت کوین، بزرگترین رمزارز جهان، در چند هفته گذشته اراده ای قوی برای ایستادن روی پای خود را نشان داده است. با این حال، بیت کوین اخیراً به زیر ۲۲۰۰۰ دلار سقوط کرد و باعث یک زیان سریع برای معامله گران شد.

دریای قرمز رمزارز ها

در سراسر بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته به سرعت حساب های زیادی لیکوئید شدند. داده‌های کوین گلس نشان می‌دهد که تقریباً ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز های مختلف و ۱۶۸۵۸۶ معامله در دوره فوق لیکوئید شده است. بیت کوین که هفته گذشته قصد داشت از سطح مقاومت ۲۵۰۰۰ دلاری عبور کند، به زیر ۲۲۰۰۰ دلار سقوط کرد تا به کمترین میزان خود در دو هفته اخیر یعنی ۲۱۷۴۷ دلار برسد. در زمان انتشار، BTC در نمودارهای قیمت ۱٪ کاهش یافت.

نه تنها رمزارز ها، بلکه حتی محصولات مرتبط نیز به شدت آسیب دیدند. صندوق های بیت کوین و ETF ها از زمان فروش در اواسط ژوئن همچنان کمبود تقاضا را نشان می دهند. قتل عام کریپتو، یک ETF معروف بیت کوین را که اساساً سودآورترین صندوق دارایی تاریخ بود را به یکی از بزرگترین ضررها برای صادرکننده تبدیل کرد. یان واستنفلد، تحلیلگر محبوب بیت کوین اخیراً این مطلب را در توییتر با دنبال کنندگان خود به اشتراک گذاشته است. در ۱۷ ژوئن، دارایی ETF کانادایی بیت کوین Purpose Spot از ۴۷.۸k به ۲۳.۳k BTC کاهش یافت. دارایی ها از آن زمان تاکنون ثابت مانده اند (در حال حاضر ۲۳.۶ هزار بیت کوین).

 بیت کوین، بزرگترین رمزارز جهان

صندوق‌های اختصاصی بیت‌کوین، با قیمت بسته شدن کندل روزانه، شاهد تقاضای نسبتاً نزولی از طرف علاقه‌مندان بودند. یان واستنفلد افزود: “فقط ورودی و خروجی جزئی در هفته های گذشته وجود داشته است”. همچنین، طبق داده‌های ByteTree، کل دارایی‌های صندوق هیچ حرکت عمده‌ای را نشان نداد.

 بیت کوین، بزرگترین رمزارز جهان

طبق نمودار، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذارانی که از این صندوق استفاده می‌کنند، در مورد افزایش قرار گرفتن در معرض بیت‌کوین «بسیار محتاط» هستند. با حرکت به سمت داده های زنجیره، پلتفرم داده‌های درون زنجیره ای Santiment نشان داد که نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) در موقعیت مناسبی برای کسب سود سرمایه‌گذاران نیست.

سخن پایانی

آیا بیت کوین می تواند از اصلاحات جاری جان سالم به در ببرد؟ مطمئناً بله، همانطور که می‌توان برای شواهد به اقدام/بازگشت قیمت BTC در گذشته رجوع کرد. به عنوان مثال، در ماه جولای، بیت کوین از همان محدوده حمایتی که اکنون در آن قرار دارد، بازگشت. بنابراین، تنها زمان نشان خواهد داد که آیا این رمزارز این بار دوباره به همان شیوه عمل خواهد کرد یا خیر.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx