ادامه سانسور حساب های اجتماعی مرتبط با ارزهای دیجیتال در چین

سانسور حساب های اجتماعی ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 422 نفر

سانسور ارزهای دیجیتال در چین

سانسور اینترنت در چین دوباره شدت گرفته است. گفته می شود که دولت چین پس از بستن هزاران حساب رسانه های اجتماعی مرتبط با بیت کوین ارزهای دیجیتال و دستور حذف ده ها هزار پست با مضمون کریپتو، به سرکوب ملی رمزارزها ادامه خواهد داد.

پر ییکا، سانسورکننده و مدیر فضای سایبری چین، می‌گوید که حدود ۱۲۰۰۰ حساب کاربری را بسته است (عمدتاً در پلتفرم  Weibo).  و حدود ۵۱۰۰۰ پست حذف شده و ۱۰۵ وب سایت از کار انداخته شده اند.

این سایت‌ها شامل سایت‌هایی مانند Bi Toutiao بودند که طبق گزارش‌ها مطالبی در مورد «بازاریابی ارزهای دیجیتال» بودند. این وبسایت آموزش‌هایی را منتشر کردند که توضیح می‌داد چگونه شهروندان چینی می‌توانند با وجود سرکوب‌ها تراکنش‌های فرامرزی انجام دهند، و حتی به خوانندگان چینی توصیه می کردند که ارزهای دیجیتال استخراج کنند و نحوه راه اندازی دستگاه های استخراج را به آن ها آموزش می دادند.

هرچند تصور می‌شود تعداد زیادی از ماینرهای بیت کوین همچنان فعالیت خود را در چین انجام می‌دهند، پکن به دنبال متوقف کردن این استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال است.

با این حال، دولت اعلام کرد که به همینجا بسنده نخواهد کرد و برای ادامه سرکوب فعالیت‌های مالی غیرقانونی مرتبط با رمزارز عزم خود را جزم کرده است. این سازمان افزود که برای رسیدن به هدف خود با سایر ارگان های دولتی همکاری خواهد کرد.

علیرغم سرکوب سال ۲۰۲۱، پست ها و چت های مرتبط با ارزهای دیجیتال روی ویچت و سایر پلتفرم های اجتماعی چینی همچنان رو به افزایش است.

کلاهبرداری های کریپتویی

کلاهبرداری‌های کریپتویی نیز در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی چین بسیار رواج دارد. این گونه کلاهبرداری ها با وجود سرکوب‌های دولتی ارزهای دیجیتال همچنان قربانی می‌گیرند. چندین اداره پلیس و سازمان های دولتی با کمپین های آموزشی سعی در مقابله با این موضوع داشته اند. افراد مسن با سطح اطلاعات پایین تر در مورد رمزارزها اغلب درگیر چنین کلاهبرداری هایی می شوند. اکثر کلاهبرداری ها عموعا به سرمایه گذاران وعده سود بالا را در زمان کم می دهند.

روز چهارشنبه، چندین رسانه گزارش دادند که ۹ نفر در هایکو، استان هاینان; پس از کلاهبرداری از ۱۰۰ نفر که عمدتا مستمری بگیران و افراد میانسال بودند، دستگیر شدند.  ادعا شده این کلاهبرداران با طرح بین المللی پانزی OneCoin اقدام به کلاهبرداری از این افراد کرده اند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx