کوین بیس: زمانبندی هاوینگ بیت کوین می‌تواند مانعی برای افزایش قیمت BTC باشد

هاوینگ بیت کوین
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 139 نفر

صرافی کوین‌بیس در گزارش خود هشدار داده است که با نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین (BTC) در اواسط آوریل، هرچند که معامله‌گران انتظار جهش قیمتی دارند، اما زمانبندی این رویداد می‌تواند مانعی برای افزایش قیمت باشد. طبق گزارش تحلیلی بازار که اخیرا منتشر شد، کوین‌بیس بر لزوم یافتن محرک‌های جایگزین برای افزایش قیمت در بازار ارز دیجیتال تاکید می‌کند. هاوینگ بیت‌کوین که در حدود ۱۰ یا ۱۱ روز دیگر اتفاق می‌افتد، اغلب به عنوان محرکی برای افزایش قیمت شناخته می‌شود. با این حال، کوین‌بیس به ضعف تاریخی بازار ارز دیجیتال و سایر دارایی‌های پرریسک در این دوره از سال اشاره می‌کند.

اطلاعات به دست آمده از شرکت تحقیقاتی دارایی‌های دیجیتال، بریو نیو کوین، نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۱، بیت‌کوین به طور متوسط از ماه ژوئن تا سپتامبر، بازدهی ماهانه ۲.۷ درصدی داشته است. در مقابل، در هشت ماه باقیمانده سال، میانگین بازدهی حدود ۱۹.۳ درصد بوده است.

افت حجم معاملات در بازار ارز دیجیتال و نشانه‌هایی از ورود سرمایه‌های جدید

صرافی کوین‌بیس در گزارش خود ضمن اشاره به کاهش تدریجی حجم معاملات در بازار ارز دیجیتال، به دنبال یافتن نیروی محرک جدیدی برای بازار است. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، حجم کل معاملات ارز دیجیتال در هفته گذشته کاهش محسوسی داشته است. با وجود این چالش‌ها، کوین‌بیس نشانه‌هایی را شناسایی کرده که حاکی از ورود سرمایه‌گذاران جدید به بازار ارز دیجیتال است. این صرافی معتقد است که پذیرش روزافزون بیت‌کوین به عنوان «طلای دیجیتال» می‌تواند گروه جدیدی از سرمایه‌گذاران را جذب کند. در زمان نگارش این مقاله، تسلط بیت‌کوین بر کل بازار ارز دیجیتال ۵۴.۵۱ درصد است.

علاوه بر این، کوین‌بیس پیش‌بینی می‌کند که با وجود تداوم نوسانات قیمتی در روند کشف قیمت، افت‌های احتمالی در مقایسه با دوره‌های قبل، با خریدهای تهاجمی‌تری مواجه شود. با ورود سرمایه‌گذاران بیشتر به بازار، افت قیمت‌ها می‌تواند با شیب ملایم‌تری همراه باشد.

رویدادهای هاوینگ بیت‌کوین به طور تاریخی با افزایش قابل توجه قیمت همراه بوده است. پس از رویداد هاوینگ قبلی در می ۲۰۲۰، بیت‌کوین با یک جهش قابل توجه روبرو شد. قیمت بیت‌کوین که در زمان هاوینگ در حدود ۸۷۸۷ دلار بود، تا نوامبر ۲۰۲۱ به نزدیک ۶۹ هزار دلار رسید.

انتظار می‌رود جریان ورودی ETFهای بیت کوین همچنان قوی باقی بماند

شرکت تحلیل بلاکچین سنتیمنت در تحلیل اخیر خود، اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود جریان ورودی به صندوق‌های قابل معامله‌ در بورس بیت‌کوین (ETF) تا زمان هایونگ همچنان قوی باقی بماند. این شرکت اشاره کرد که حجم معاملات ETFهای بیت‌کوین از زمان رسیدن این دارایی به بالاترین حد تاریخی خود در اواسط مارس کاهش نیافته است. سنتیمنت همچنین گفت که فعالیت معامله‌گران همچنان بالاتر از نقطه‌ی عطفی است که در اواخر فوریه و پس از شروع موجی از معاملات خرده‌فروشی آغاز شد.

این شرکت تحلیلی گزارش کرده است که هفت صندوق قابل معامله در بورس (ETF) برتر ارز دیجیتال، حجم معاملات روزانه‌ی ۳.۱۹ میلیارد دلاری را تجربه کرده‌اند. با این حال، این شرکت ابراز تمایل کرده است تا ببیند آیا بلافاصله پس از رویداد هاوینگ بیت‌کوین، حجم معاملات در بازار ETF و تراکنش‌های درون-بلاکچینی (on-chain) کاهش می‌یابد یا خیر.

در همین حال، ماتئو گرکو، تحلیلگر تحقیقاتی در شرکت دارایی‌های دیجیتال Fineqia International، انتظار دارد تا زمان رویداد هاوینگ، بیت‌کوین به ۷۵۰۰۰ دلار برسد. او در یادداشت اخیر نوشت: «به طور تاریخی، رویدادهای هاوینگ بیت‌کوین نقاط عطف قابل توجهی بوده‌اند و به دنبال آن ۹ تا ۱۸ ماه روند صعودی به وجود آمده که با رسیدن به قله‌ای جدید، چرخه به پایان رسیده است.»

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx