پولشویی ۵۴۰ میلیون دلاری از طریق پل میان زنجیره ای RenBridge

پل میان زنجیره ای
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 433 نفر

 پل میان زنجیره ای RenBridge حدود ۵۴۰ میلیون دلار پولشویی کرده است

پل های میان زنجیره ای در سال جاری هدف بیش از چند مورد هک قرار گرفته‌اند، اما داده‌های جدید ارائه‌دهنده آنالیزهای کریپتویی Elliptic ادعا می‌کند که یکی از آنها برای شست‌وشوی بیش از نیم میلیارد دلار از ارزهای دیجیتال غیرقانونی از جمله بیت کوین و اتریوم استفاده شده است.

بر اساس گزارشی در ۱۰ اوت، پل میان زنجیره ای RenBridge  از سال ۲۰۲۰ حداقل ۵۴۰ میلیون دلار درآمد حاصل از هک و کلاهبرداری های مختلف را پولشویی کرده است. این بریج از طریق فرآیندی به نام جهش زنجیره ای و تبدیل یک شکل از ارزهای دیجیتال به دیگری و انتقال آن به چندین بلاک چین، این کار را انجام داده است.

Elliptic  گفت که پل میان زنجیره ای غیرمتمرکز “یک جایگزین غیرقابل پیگیری قانونی برای مبادلات رمزاری بین بلاک چین ها” است.

سو استفاده گروه های هکری

در بیشتر موارد، پل‌های بلاک چینی برای اهداف قانونی استفاده می‌شوند و کاربران را قادر می‌سازد تا ارزهای دیجیتال را به‌طور یکپارچه در شبکه‌های بلاک چین جابجا کنند.کاربران معمولاً توکن‌های خود را از یک زنجیره به پروتکل پل میان زنجیره ای واریز می‌کنند; که در یک قرارداد قفل شده است، سپس معادل یک توکن موازی در زنجیره دیگر برای کاربر صادر می‌شود.

با این حال،Elliptic  خاطرنشان کرد که این پل‌ها توسط باج‌افزارها، مجرمان و هکرها برای شستشوی عواید ناشی از کلاهبرداری و هک ها نیز استفاده شده‌اند; به طوری که RenBridge از سال ۲۰۲۰ حداقل ۵۴۰ میلیون دلار از پولشویی ها را به خود اختصاص داده است.طبق گفته این شرکت، اخیراً، حداقل ۲.۴ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال سرقت شده در جریان هک پل Nomad  در ۲ آگوست از این پل میان زنجیره ای برای پولوشویی استفاده کرده است.

Elliptic همچنین خاطرنشان کرد که  دارایی های هک شده از اکوسیستم های دیفای; به ارزش حداقل ۲۶۷.۲ میلیون دلار با استفاده از RenBridge در دو سال گذشته شسته شده است. همچنین بخشی از ۸۰ میلیون دلار سرقت شده از صرافی Liquid Global در سال گذشته; از پل میان زنجیره ای RenBridge برای پولشویی استفاده شده است. گروه باج افزار Conti که در ماه ژوئن به دولت کاستاریکا حمله کرد; تاکنون بیش از ۵۳ میلیون دلار از طریق RenBridge پولشویی کرده است.

نگرانی های مقامات قضایی

Elliptic  خاطرنشان کرد که پل‌های بلاک چینی مانند RenBridge; مقاماتی را که تلاش می‌کنند افراد و گروه‌هایی را که از فناوری نوظهور برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌کنند سرکوب کنند، با چالش مواجه می‌کند. در این بیانیه آمده است; «پل‌های بلاکچینی مانند RenBridge چالش‌هایی را برای رگولاتورها ایجاد می‌کنند. زیرا هیچ ارائه‌دهنده خدمات مرکزی وجود ندارد که این تراکنش‌های زنجیره‌ای را کنترل کند».

گزارش سازمان بین دولتی گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، در ۳۰ ژوئن; خطرات فزاینده مرتبط با “پرش زنجیره ای” را به ویژه در فضای دیفای برجسته کره است;

رشد و تکامل سریع بخش دیفای باعث نگرانی است زیرا می‌تواند باعث تسریع و افزایش خطرات شود.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx