سرمایه گذاران ۴.۶ میلیارد دلار روی توکن های پامپ و دامپ سرمایه گذاری کردند

پامپ و دامپ
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 460 نفر

سرمایه‌گذاران کریپتو در سال گذشته ۴.۶ میلیارد دلار برای خرید توکن‌های پامپ و دامپ هزینه کردند

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲، حدود ۴.۶ میلیارد دلار را به توکن‌های رمزنگاری که مشکوک به استفاده طرح‌های پامپ و دامپ هستند، وارد کردند. گزارش ۱۶ فوریه از شرکت تحلیل بلاک چین Chainalysis “تمام توکن های راه اندازی شده” را در سال ۲۰۲۲ بر روی زنجیره هوشمند BNB و بلاک چین اتریوم تجزیه و تحلیل کرد و نشان داد که بیش از ۹۹۰۰ توکن دارای طرح پامپ و دامپ هستند.

یک طرح پامپ و دامپ معمولا شامل سازندگان می شود که کمپینی از اظهارات گمراه کننده، هیاهو و ترس از دست دادن (FOMO) را برای ترغیب سرمایه گذاران به خرید توکن ها در حالی که مخفیانه سهام خود را در این طرح با قیمت های صعودی می فروشند، سازماندهی می کنند. Chainalysis تخمین زده است که سرمایه گذاران ۴.۶ میلیارد دلار ارز دیجیتال را برای خرید بیش از ۹۹۰۰ توکن مشکوک متقلبانه مختلف که شناسایی کرده است، خرج کرده اند. محبوب‌ترین سازنده پامپ و دامپ  توسط Chainalysis شناسایی شده، که نامش فاش نشد، مشکوک به راه اندازی ۲۶۴ توکن از این دست در سال گذشته است، با توضیح این شرکت:

تیم‌هایی که پروژه‌ها و توکن‌های جدید را راه‌اندازی می‌کنند می‌توانند ناشناس باقی بمانند، که این امکان را برای مجرمان سریالی فراهم می‌کند که چندین طرح پامپ و دامپ را انجام دهند. Chainalysis یک توکن را در صورتی که در هفته پس از راه‌اندازی حداقل ۱۰ سوآپ و چهار روز متوالی در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) داشته باشد، به‌عنوان «ارزش تحلیل» به‌عنوان طرح پامپ و دامپ بالقوه طبقه‌بندی کرد. از ۱.۱ میلیون توکن جدید راه اندازی شده در سال گذشته، تنها بیش از ۴۰۵۰۰ توکن با معیارها مطابقت دارند. اگر توکنی از این گروه در هفته اول ۹۰ درصد یا بیشتر کاهش قیمت داشته باشد، Chainalysis احتمال می‌دهد که توکن پامپ و دامپ باشد. این شرکت دریافت که ۲۴ درصد از ۴۰۵۰۰ توکن تجزیه و تحلیل شده با معیار ثانویه مطابقت دارند.

Chainalysis تخمین زد که فقط ۴۴۵ فرد یا گروه پشت توکن های مشکوک پامپ و دامپ هستند که نشان می دهد سازندگان اغلب پروژه های متعددی را راه اندازی می کنند و می گوید که آنها ۳۰ میلیون دلار در مجموع از فروش دارایی های خود سود به دست آورده اند. این شرکت افزود: «البته ممکن است که در برخی موارد، تیم‌های درگیر با راه‌اندازی توکن تمام تلاش خود را برای ایجاد یک پیشنهاد سالم انجام دهند و کاهش قیمت صرفاً به دلیل نیروهای بازار بوده است». علیرغم آمار نگران کننده، در گزارشی جداگانه، این شرکت اشاره کرد که درآمدهای حاصل از کلاهبرداری های کریپتویی در سال ۲۰۲۲ تقریباً به نصف کاهش یافت که عمدتاً به دلیل کاهش قیمت ارزهای دیجیتال بوده است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx