دزدی ۱۰۰ میلیون دلاری در NFT توسط مجرمان سایبری

NFT
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 599 نفر

بر اساس گزارش جدید شرکت تحلیل بلاک چین Elliptic، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار NFT در سال گذشته به سرقت رفته است. گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، «NFTs and Financial Crime»، فعالیت‌های کریپتو پلید را بین جولای ۲۰۲۱ تا ژوئیه ۲۰۲۲ پوشش می‌دهد.

بیش از ۱۰۰ میلیون دلار NFT به طور عمومی به عنوان دزدیده شده از طریق کلاهبرداری بین جولای ۲۰۲۱ تا ژوئیه ۲۰۲۲ گزارش شد که مجرمان به طور متوسط ​​۳۰۰۰۰۰ دلار به ازای هر کلاهبرداری دریافت کردند.

 

به گفته Elliptic، علاوه بر NFT های سرقت شده، بیش از ۸ میلیون دلار وجوه غیرقانونی از سال ۲۰۱۷ با استفاده از NFT ها شسته شده است. توکن‌های غیرقابل تعویض، که بیشتر به عنوان NFT شناخته می‌شوند، توکن‌های رمزنگاری منحصربه‌فردی هستند که به محتوای دیجیتالی و فیزیکی مرتبط هستند و اثبات مالکیت را ارائه می‌کنند.

Elliptic می گوید که مجرمان سایبری به طور متوسط ​​۳۰۰۰۰۰ دلار در هر کلاهبرداری به دست آورده اند. گزارش آن اشاره می کند که ۲۴ میلیون دلار NFT تنها در ماه مه ۲۰۲۲ از طریق کلاهبرداری به سرقت رفته است که ژوئیه ۲۰۲۲ بالاترین ماه ثبت شده برای تعداد NFT های سرقت شده با ۴۶۰۰ بوده است.

Elliptic می‌گوید: «تعداد واقعی احتمالاً بیشتر است، زیرا سرقت‌ها همیشه به صورت عمومی گزارش نمی‌شوند. این شرکت می‌گوید این سرقت‌های گزارش‌نشده معمولاً NFT‌هایی با قیمت پایین‌تر هستند.

بر اساس این گزارش، ۲۳ درصد از کل NFT های سرقت شده در سال ۲۰۲۲ از پلتفرم های رسانه های اجتماعی در معرض خطر مانند دیسکورد و پیام های فیشینگ ارسال شده به اعضا بوده است.

 

تصویر: Elliptic

تصویر: Elliptic

سایر روش‌های حمله که توسط Elliptic ردیابی می‌شوند عبارتند از ایمیل‌های فیشینگ، وب‌سایت‌های مخرب، و – مانند مورد هک سولانا، در اوایل این ماه – یک سوء استفاده در کیف پول تلفن همراه.

به گفته این شرکت، با ارزش‌ترین NFT سرقت شده CryptoPunk بود که در نوامبر ۲۰۲۱ ۴۹۰۰۰۰ دلار به دست سارقان زد. در از دست دادن ۱۶ تراشه آبی NFT به ارزش ۲.۱ میلیون دلار در دسامبر ۲۰۲۱.

 

Bored Apes یکی از گران‌ترین NFT‌های موجود است

برد ایپ و Mutant Ape Ethereum NFTهای «دزدیده شده» اکنون بالغ بر ۱۸.۵ میلیون دلار هستند.
یکی از کاربران Dune Analytics تعداد NFT‌های مجموعه‌های برتر را که به‌عنوان سرقتی یا مشکوک علامت‌گذاری شده‌اند و در نتیجه در OpenSea منجمد شده‌اند، محاسبه کرده است و اعداد خیره‌کننده هستند. مطابق با…

Elliptic می‌گوید عمده NFT‌های از دست رفته در اثر کلاهبرداری شامل Bored Apes، Mutant Apes، Azuki، Otherside و CloneX است.

Elliptic می گوید: «این پنج مجموعه با هم بیش از دو سوم ارزش NFT سرقت شده از جولای ۲۰۲۱ را تشکیل می دهند.

جای تعجب نیست که NFT های Bored Ape Yacht Club بیشتر مورد توجه مجرمان سایبری هستند. طبق گفته Elliptic، سرقت  ۴۳.۶ میلیون دلار از NFT های برد ایپ سرقت شده است.

در ماه ژوئن، ستاره Family Guy، ست گرین، ۳۰۰۰۰۰ دلار برای بازیابی  NFT  های برد ایپ دزدیده شده خود پس از قربانی شدن یک حمله فیشینگ پرداخت کرد.

تصویر: Elliptic

تصویر: Elliptic

این گزارش همچنین به هک پل زنجیره جانبی رونین اتریوم اکسی انفینیتی در مارس ۲۰۲۲ توسط گروه لازاروس کره شمالی اشاره می کند. همچنین اشاره شد که اخیراً سرویس اختلاط نقدی تورناندو تحریم شده است و گفته است که دارایی‌های دیجیتالی به ارزش بیش از ۱۶۰۰۰۰ دلار از نهادهای تحریم شده برای خرید NFT استفاده شده است.

Elliptic می‌گوید: «اگرچه جرم و جنایت بخش کوچکی از معاملات کلی NFT را نشان می‌دهد، اما تأثیر نامتناسبی بر شهرت صنعت دارد و کیفیت تجربه کاربران قانونی را تضعیف می‌کند».

 

دریایی از تقلب؟ مبارزه با NFT های تقلبی در OpenSea

بازار توکن های غیرقابل تعویض چقدر بزرگ است؟ تنها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، کلکسیونرهای رمزنگاری ۱۱ میلیارد دلار NFT خرید و فروش کردند

Elliptic می‌گوید که مجرمان سایبری پیچیده‌تر می‌شوند و پروتکل‌های تأیید هویت مانند برنامه «تأیید شده توسط Civic Pass» شرکت غیرمتمرکز تأیید هویت سیویک را که اکنون از بین رفته است، دور می‌زنند. در ژانویه، کلاهبرداران علیرغم اینکه “تأیید شده” بودند، با ۹۱۳۶ SOL، حدود ۱.۳ میلیون دلار در آن زمان، دست به کار شدند.

NFT های تقلبی نیز نگرانی بزرگی هستند. Elliptic اشاره کرد که در ژانویه، اوپن سی گزارش داد که بیش از ۸۰ درصد از NFT هایی که به دلیل تخلفات از پلتفرم خود حذف کرده است – از جمله “آثار سرقت ادبی، مجموعه های جعلی و هرزنامه” – با ابزار تنبلی آن ایجاد شده اند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx