سوزاندن ده میلیون اثر هنری برای یک پروژه NFT

توکن غیرقابل تعویض
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 637 نفر

ثروتمندترین هنرمند زنده بریتانیا، دیمین هرست، به عنوان بخشی از پروژه توکن غیرقابل تعویض (NFT) خود به نام کارنسی (The Currency) شروع به آتش زدن آثار هنری خود به ارزش میلیون‌ها دلار کرده است. هرست در جریان پخش زنده ۱۱ اکتبر از گالری لندن خود در ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی، صدها اثر هنری کارنسی خود را سوزاند و اطمینان حاصل کرد که آنها فقط به شکل NFT در دسترس هستند.

کارنسی نامی است که به اولین مجموعه NFT هرست داده شده است که سال گذشته رونمایی شد. این مجموعه متشکل از ۱۰۰۰۰ NFT است که هر کدام به یک نقاشی رنگ روغن فیزیکی گره خورده اند. این پروژه بخشی از آزمایش اجتماعی هرست بوده است که ارزش هنر صرفا دیجیتالی را در مقابل هنر فیزیکی آزمایش می کند.

به مجموعه دارانی که یکی از NFT های ۲۰۰۰ دلاری را خریداری کرده بودند، یک سال فرصت داده شد تا تصمیم بگیرند که آیا NFT را حفظ کنند یا آن را با نقاشی فیزیکی معاوضه کنند. در ماه ژوئیه، آخرین مهلت تصمیم گیری به پایان رسید، به طوری که ۵۱۴۹ نقاشی به عنوان آثار هنری فیزیکی و ۴۸۵۱ نقاشی فقط به صورت دیجیتال وجود دارد. بر اساس گزارشی از بی‌بی‌سی، هرست در پاسخ به سوالی درباره احساس سوزاندن آثار هنری، گفت:

احساس خوبی دارد، بهتر از چیزی که انتظار داشتم.

تا پایان نمایشگاه کارنسی در ۳۰ سپتامبر، بقیه نقاشی‌های رنگ روغن در گالری خیابان نیوپورت سوزانده می‌شوند. هرست یک روز قبل از این رویداد گفت:

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که من میلیون‌ها دلار “هنر” می‌سوزانم، اما اینطور نیست، من با سوزاندن نسخه‌های فیزیکی تبدیل این آثار هنری فیزیکی به NFT را تکمیل می‌کنم. ارزش هنر، دیجیتال یا فیزیکی، که در بهترین زمان ها به سختی می توان آن را تعریف کرد، از بین نمی رود

مجموعه کارنسی هرست در بازار توکن های غیرقابل تعویض اوپن سی با قیمت کف ۵.۱ اتر و ارزش ۶۵۳۹ دلار در زمان نگارش فهرست شده است. آخرین قطعه فروخته شده با نام V-Day of consent، به قیمت ۵.۰۸ ETH فروخته شد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx