نیم میلیون از کاربران توییتر به جایگزین غیرمتمرکز آن،Mastodon، رفتند

ماستودون
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 467 نفر

در میان عدم قطعیت و انتقادات از غول رسانه‌های اجتماعی توییتر، پس از تصاحب آن توسط ایلان ماسک، نزدیک به نیم میلیون کاربر به ماستودون (Mastodon)، یک جایگزین غیرمتمرکز، هجوم آورده‌اند.

ماستودون توسط موسسه غیرانتفاعی آلمانی gGmbH در سال ۲۰۱۶ ایجاد شد و یک شبکه منبع باز متشکل از هزاران سرور است که به عنوان پلتفرم رسانه های اجتماعی فردی عمل می کنند.
این شبکه می گوید از زمانی که ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس رسماً توییتر را به دست گرفت، میانگین کاربران ماهانه آن بیش از دو برابر شده و به ۸۶۰۰۰۰ نفر رسیده است که باعث ایجاد یک رشته جنجال و اخبار در مورد سیستم‌های پرداخت آینده و تغییرات دیگر شده است.
سرورهای ماستودون ، مانند mastodon.social، mastodon.online و mstdn.social دارای طرح‌بندی‌هایی مشابه توییتر هستند که به کاربران اجازه می‌دهند با استفاده از هشتگ‌ها، پست‌های مجدد و لایک‌ها در فیدهای خبری، مطالب را پست کنند.
با این حال، ماستودون به دنبال متمایز کردن خود از توییتر و سایر سایت های رسانه های اجتماعی است. این شبکه خود را «سرور شبکه اجتماعی که برای فروش نیست» می‌نامد و پلتفرمی بدون الگوریتم یا تبلیغات را ارائه می‌کند. علاوه بر این، طبق گفته ماستودون ، سازمان‌ها و افراد مستقلی که سرپرستی بیش از ۳۶۰۰ سرور مجزای شبکه را بر عهده دارند، وظیفه ایجاد قوانین و اعتدال برای سایت‌ها را بر عهده خواهند داشت.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx