ارزش سرمایه قفل شده در دیفای به کف ۲۰ ماهه خود رسید

دیفای
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 424 نفر

افت شدید بازار دیفای

بازار دیفای شاهد کاهش بیش از ۱۰ درصدی ارزش کل قفل شده (TVL) آن در ۲۴ ساعت گذشته بوده است. TVL اکنون به ۴۴.۳۶ میلیارد دلار رسیده است، رقمی که آخرین بار در مارس ۲۰۲۱ رخ داده است. پایین ترین سطح ۲۰ ماهه نشانه دیگری از این است که بازار ارزهای دیجیتال به دنبال فروپاشی FTX در وضعیت بدی قرار دارد.

TVL تقریباً ۷۵ درصد از بالاترین رکورد خود کاهش یافته است و تقریباً همان رقم با توجه به مقایسه سال به سال و سال تا به امروز است. این یک سقوط بزرگ برای فضای دیفای است، که همیشه یک ستون محکم در بازار بوده است.

بعید است که این اعداد برای مدت طولانی تری باقی بمانند، زیرا فضای دیفای معمولاً بسیار قوی است و شکوفا می شود. علاوه بر این، یکی از موارد استفاده خلاقانه تر و مفیدتر از فناوری غیرمتمرکز محسوب می شود و توجه بسیاری از نهادهای برجسته را به خود جلب کرده است. با این اوصاف، اکوسیستم‌های منفرد همگی در حال نابودی هستند و اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس و بسیاری دیگر ضربه‌های عظیمی می‌بینند.

TVL اتریوم به ۲۵.۳۶ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافته و به همان میزان از بالاترین رکورد خود کاهش یافته است. میکر دائو در حال حاضر با ۱۴.۸۵٪ تسلط بر فضای دیفای تسلط دارد و پس از آن لیدو  قرار دارد. سرمایه قفل شده بایننس اسمارت چین ۵.۱۳ میلیارد دلار است و این مقدار برای چند ماه تقریبا ثابت بوده است.

ترون یکی از استثناها است که ارزش آن در مقایسه با آن کمتر کاهش می یابد. TVL آن ۴.۵۷ میلیارد دلار است که در ۲۴ ساعت گذشته ۷.۹۴ درصد افزایش داشته است. این رقم با بالاترین رقم تاریخی خود که نزدیک به ۷ میلیارد دلار است فاصله چندانی ندارد.

ترون شاهد افزایش ۴۸۰ درصدی در تعداد دارندگان USDD و افزایش ۷۱ درصدی در TVL در سه ماهه سوم بود. این قبل از وقوع حادثه FTX بود، اما به طور کلی، ترون به نظر نمی رسد که تحت تأثیر قرار گیرد. بر اساس گزارش DappRadar، کیف پول‌های دی‌فای نیز در ماه اکتبر رشد زیادی داشتند و تعداد کیف‌پول‌های فعال در ماه از مرز ۵۰۰۰۰۰ گذشت.

TradFi اکنون جذاب تر به نظر می رسد

با سقوط بازار، بازیکنان دیفای به سمت TradFi یا امور مالی سنتی متمایل می شوند. میکر دائو که اخیرا دارایی های مالی سنتی را وارد اکوسیستم خود کرده است، اکنون نیمی از درآمد خود را از این دارایی ها تولید می کند.

میکر دائو نیز در میانه مشکلات خود است، زیرا سرمایه گذار a16z با اعتقاد بنیانگذار Rune Christensen مبنی بر اینکه پروتکل باید به واحدهای کوچکتر تقسیم شود موافق نیست. A16z بخش بزرگی از MKR و بنابراین قدرت حاکمیتی را در اختیار دارد.

همه اینها زمانی اتفاق می‌افتد که اوراق قرضه بر دارایی‌های کریپتو غلبه می‌کنند و سرمایه‌گذاران جذابیت بیشتری را در TradFi مشاهده می‌کنند. سال ۲۰۲۲ برای رمزارزها بسیار عجیب بود، اما بیشتر علاقه مندان مطمئن هستند که بازار باز خواهد گشت.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx