یوان دیجیتال برای اولین بار در معاملات بورس استفاده شد

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

بر اساس گزارش یک نشریه مالی دولتی چین، یک شرکت اوراق بهادار چینی به نام Soochow Securities، پرداخت‌های یوان دیجیتال (e-CNY) را در برنامه تلفن همراه خود در روز دوشنبه فعال کرد و اولین مورد استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی در تجارت بازار اوراق بهادار را رقم زد. عملکرد پرداخت الکترونیکی Soochow Securities که […]

یوان دیجیتال

بر اساس گزارش یک نشریه مالی دولتی چین، یک شرکت اوراق بهادار چینی به نام Soochow Securities، پرداخت‌های یوان دیجیتال (e-CNY) را در برنامه تلفن همراه خود در روز دوشنبه فعال کرد و اولین مورد استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی در تجارت بازار اوراق بهادار را رقم زد.

عملکرد پرداخت الکترونیکی Soochow Securities که با همکاری بانک چین راه اندازی شد، به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا محصولات مالی مانند سهام مختلف را با یوان دیجیتال خریداری کنند. بانک مرکزی چین (PBOC) از پایان سال 2022، e-CNY را در محاسبات M0 (کل ارز در گردش از جمله ذخایر بانکی) خود گنجاند.

PBOC در 11 ژانویه گفت، حدود 13.61 میلیارد یوان (2 میلیارد دلار) e-CNY در شهرهای آزمایشی در پایان سال گذشته در گردش بود که حدود 0.13 درصد از عرضه M0 در آن زمان را تشکیل می داد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx