مایکل سیلور می‌گوید اتریوم و ریپل اوراق بهادار هستند

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

مایکل سیلور می‌گوید اتریوم و ریپل اوراق بهادار هستند مایکل سیلور، به آلت کوین ها، از جمله ریپل (XRP) و اتریوم (ETH) اهمیتی نمی دهد. در جدیدترین پادکست، سیلور در مورد طبقه بندی این ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادار صحبت کرد. سیلور با اشاره به نبرد حقوقی بین آزمایشگاه ریپل و کمیسیون بورس و […]

اتریوم

مایکل سیلور می‌گوید اتریوم و ریپل اوراق بهادار هستند

مایکل سیلور، به آلت کوین ها، از جمله ریپل (XRP) و اتریوم (ETH) اهمیتی نمی دهد. در جدیدترین پادکست، سیلور در مورد طبقه بندی این ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادار صحبت کرد. سیلور با اشاره به نبرد حقوقی بین آزمایشگاه ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اظهار داشت که معتقد است ریپل یک اوراق بهادار ثبت نشده است. مدیر عامل مایکرو استراتژی گفت: «این کاملاً بدیهی است» و ادامه داد:

«این یک شرکت است. این شرکت صاحب یک دسته از رمزارزها است. آن‌ها این ارز را به عموم مردم می‌فروشند، اما هرگز شرکت را عمومی نکردند. هیچ افشاگری وجود ندارد.

او همین نظر را در مورد دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار یعنی اتریوم داشت. به گفته سیلور، ETH یک اوراق بهادار ثبت نشده است زیرا “توسط چند نفر کنترل می شود، یعنی بنیاد اتریوم و کانسنسیس… درست مانند FTT، درست مانند سولانا.”

مدیر عامل مایکرو استراتژی در ادامه توضیح داد و بیان کرد که تقریباً همه آلت کوین ها اوراق بهادار هستند و باید مشمول اجرای قوانین SEC باشند:

«من فکر می کنم بهترین چیز برای جهان این است که SEC تقریباً همه آن‌ها را تعطیل کند. این ارزها همه غیر اخلاقی است»

در حالی که بیت کوین یک کالای اخلاقی است، همه آلت کوین ها فقط توکن های سهامی هستند که توسط یک شرکت برای جلوگیری از IPO صادر می شوند. سایلور گفت: «و آنها مرتکب تقلب در اوراق بهادار می شوند، به خصوص اتریوم.»

این بیت کوینر اشاره کرد که اتریوم 20 میلیارد دلار توکن ETH دارد که در یک قرارداد سپرده قفل شده است و در حال حاضر مشخص نیست که چه زمانی امکان برداشت آن وجود دارد. همانطور که رسانه بیت کوینیست گزارش داد، پس از چندین بار عقب انداختن جدول زمانی، امکان برداشت از قرارداد سپرده ETH 2.0 وجود ندارد. در حال حاضر، بازخریدها برای به روز رسانی شانگهای برنامه ریزی شده است، که به روز رسانی بزرگ بعدی پس از ادغام خواهد بود.

با اشاره به این موضوع، سایلر از این واقعیت انتقاد کرد که گروه کوچکی از افراد وجود دارند که تصمیم می‌گیرند که آیا بازخرید از قرارداد سپرده مجاز است یا نه. حال، آیا این تعریف قرارداد سرمایه گذاری نیست؟ اگر بانکی 20 میلیارد دلار از دارایی های شما را گرفت، آن را مسدود کرد و گفت “شاید در سال 2024 پول خود را پس بگیرید. ما مطمئن نیستیم!” این دقیقا تعریف اوراق بهادار است.

سیلور بحث را تعمیم داد و گفت که اگر قرار است یک دارایی رمزنگاری یک کالا باشد، نمی‌توانید به چند مهندس، یک شرکت یا یک مدیر عامل اعتماد کنید. وی نتیجه گرفت:

«این سرمایه گذاری پول در یک شرکت مشترک است که به تلاش های دیگران در انتظار سود متکی است. اگر فردی بتواند تصمیمی بگیرد، این یک کالا نیست.»

ریپل در تلاش است تا کاربرد همین تعریف برای XRP را در دعاوی خود با SEC به چالش بکشد. هشدار عادلانه و همچنین استدلال مشترک سازمانی از جمله امیدوارکننده‌ترین استدلال‌ها برای پیروزی ریپل هستند.

CFTC و SEC اشاره ای به مقررات محکم دارند

شایان ذکر است، سیلور اخیراً گزارش Fortune را در مورد ارزیابی کمیسیون معاملات آتی کالا به اشتراک گذاشته است. در یک رویداد، رئیس هیئت مدیره روستین بهنام اظهار داشت که تنها ارز دیجیتالی که باید به عنوان یک کالا در نظر گرفته شود بیت کوین است. با انجام این کار، آژانس تحت رهبری بهنام به طور کامل از ارزیابی های قبلی که در آن آژانس از ETH به عنوان یک کالا یاد می کرد، عقب نشینی کرد. تنها یک ماه قبل، بهنام برای مرکز حقوق و حاکمیت شرکتی راتگرز سخنرانی کرد و موضع مخالفی داشت.

نظر مایکل سیلور نیز با نظرات اخیر گری جنسلر مطابقت دارد. رئیس SEC پیشنهاد کرد که اثبات سهام اتریوم می تواند منجر به این شود که توکن به عنوان یک اوراق بهادار در نظر گرفته شود.

در زمان انتشار، قیمت ETH شاهد کاهش 3.5 درصدی بود و به 1226 دلار سقوط کرد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx