ارزیابی دلایل کاهش درآمد روزانه در شبکه اتریوم

ارزیابی کاهش درامد ماینر های اتریوم
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 422 نفر

داده‌های IntoTheBlock نشان می‌دهد که هزینه‌های پرداخت‌شده برای پردازش تراکنش‌ها در شبکه اتریوم به پایین‌ترین حد یک ساله خود رسیده است. این را می توان در درجه اول به حرکت معاملات نسبت داد. این‌ها قبلاً در راه‌حل‌های مقیاس‌بندی شبکه اصلی اتریوم به لایه ۲  اجرا شده بودند.

در زمان نگارش این مقاله، کل هزینه های پرداخت شده برای استفاده از شبکه اتریوم ۱۴۹۰  بود.که  یک سال پیش، ۵۲۸۰بود. پس از ثبت بالای ۸۱۷۵۰ اتریوم به عنوان کل کارمزد در ۱ می، اتریوم شاهد کاهش هزینه های پرداختی بود.

منبع : Intotheblok

منبع : Intotheblock

 

راه‌حل‌های مقیاس‌بندی لایه دوم  که امنیت خود را از شبکه اصلی اتریوم استخراج می‌کنند، برای جمع‌آوری بسیاری از تراکنش‌های کوچک‌تر و ارسال آن‌ها به شبکه اصلی اتریوم (لایه ۱) طراحی شده‌اند.

با لایه دوم ها، ازدحام در شبکه اصلی اتریوم کاهش می‌یابد و توان عملیاتی تراکنش افزایش می‌یابد.

ازدحام منجر به افزایش هزینه های گاز برای پردازش تراکنش ها می شود. به لطف L2 ها، تراکنش ها نیز در یک تراکنش به شبکه اصلی تبدیل می شوند. در نتیجه کاهش هزینه های گاز برای کاربران.

با وجود ارائه مزایا، فعالیت های لایه دو ها از ابتدای سال تاکنون چه تاثیری بر شبکه اتریوم داشته است؟

جدا از کاهش کل کارمزدهای پرداخت شده برای استفاده روزانه از شبکه اتریوم، میانگین کارمزد پرداختی به ازای هر تراکنش نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

در زمان انتشار، به طور متوسط، هزینه اجرای تراکنش شبکه اصلی اتریوم ۲.۵۵ دلار است. بر اساس سال به تاریخ (YTD)، میانگین کارمزد پرداخت شده به ازای هر تراکنش بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است. از اول ژانویه، این عدد ۲۶.۳۹ دلار بود.

منبع : Intotheblock

منبع : Intotheblock

 

برای پردازش سریع تر تراکنش ها در اتریوم، ماینرها از طریق یک تابع راهنمایی تشویق می شوند تا ترتیب تراکنش ها را اولویت بندی کنند.

این به عنوان هزینه میانگین اولویت شناخته می شود. با انتقال فعالیت بیشتر به L2، کمتر از این هزینه ها از ژانویه پرداخت شده است.

علاوه بر این، در زمان نگارش این مقاله، میانگین هزینه اولویت اتریوم ۰.۰۰۰۰۰۵۵۵۶ دلار بود که ۷۰ درصد از ۰.۰۰۰۰۱۸۶۳۱ دلار پرداخت شده به عنوان میانگین هزینه اولویت به ماینرها در ابتدای سال کاهش داشت.

منبع : Intotheblock

منبع : Intotheblock

 

استخراج کنندگان؟

پاداش ماینرها از ابتدای سال به طور مداوم کاهش یافته است.

این از کارمزد تراکنش و یارانه بلوکی تشکیل شده است. طبق گفته IntoTheBlock، کارمزد تراکنش به کارمزد پویا در انتقال بلاک چین اشاره دارد، در حالی که یارانه بلاک پاداشی است که استخراج کنندگان از صدور توکن بومی بلاک چین به دست می آورند.

هر دوی این موارد از آغاز سال به ترتیب ۸۹ و ۴ درصد کاهش داشته اند.

منبع : Intotheblock

منبع : Intotheblock

 

علاوه بر کاهش پاداش استخراج‌کنندگان، داده‌های Token Terminal نشان داد که در سال گذشته، شبکه اتریوم روزانه حدود ۲۰ میلیون دلار ضرر داشته است.

علاوه بر این، درآمد روزانه در شبکه از ابتدای سال جاری کاهش شدیدی داشته است.

 

منبع: Token Terminal

منبع: Token Terminal

با ادغام تنها چند هفته دیگر، بیشتر تمرکز بر روی استقرار اتریوم با پیش بینی انتقال شبکه به مکانیزم اجماع اثبات سهام قرار گرفته است. در زمان انتشار، داده های گلسنود نشان داد که ۱۳,۳۳۴,۴۴۲ اتریوم تا کنون به اشتراک گذاشته شده است.

منبع: Glassnode

منبع: Glassnode

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx