آیا سم بنکمن قیمت لونا و TerraUSD را دستکاری کرده است؟

لونا
  • زمان مطالعه: ۴دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 537 نفر

نیویورک تایمز گزارش داد که دادستان های ایالات متحده در حال بررسی این موضوع هستند که آیا سم بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیر عامل سابق FTX قیمت ارزهای دیجیتال TerraUSD و لونا را در اوایل سال جاری به نفع کسب و کار خود دستکاری کرده است یا خیر. این گزارش به نقل از دو نفر از آشنایان با موضوع گفت:

«دادستان ها در حال بررسی این موضوع هستند که آیا بنکمن-فرید قیمت های استیبل کوین الگوریتمی TerraUSD (UST) و توکن مرتبط با آن لونا (LUNA) را “هدایت کرده است یا خیر»

این دو ارز دیجیتال در ماه می، حدود شش ماه قبل از سقوط صرافی FTX و بسیاری دیگر از شرکت های ورشکسته از بین رفتند. یکی از این نهادها، شرکت تجاری آلامدا ریسرچ، خواهر FTX، بود که پس از گزارش وال استریت ژورنال و رویترز مبنی بر اینکه FTX میلیاردها دلار به مشتریان وام داده است، مجبور به توقف معاملات شد و اکنون موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

نیویورک تایمز گزارش داد که تحقیقات در مورد فعالیت تجاری TerraUSD و لونا بنکمن-فرید هنوز ایتدای راه است و اشاره کرد “مشخص نیست که آیا دادستان ها تخلفی از سوی SBF را تشخیص داده اند اما بازرسان شروع به بررسی معاملات TerraUSD و لونا شرکت وی کردند.”

این گزارش به بیانیه ای از بنکمن-فرید اشاره می کند که می گوید او “از هیچ گونه دستکاری در بازار آگاه نبوده و قطعاً هرگز قصد دستکاری در بازار را نداشته است.”

تحقیق در مورد اینکه آیا بنکمن-فرید می‌توانست این بازارهای ارز دیجیتال را دستکاری کند یا خیر، تنها یکی از جنبه‌های تحقیقات در حال انجام است که توسط مقامات ایالات متحده، علیه شرکت‌های بنکمن فرید درحال انجام است. وال استریت ژورنال فاش کرد که وزارت دادگستری (DOJ) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نیز در حال بررسی FTX در روزهای قبل از سقوط آن هستند و بلومبرگ گزارش داد که دادستان های فدرال ماه ها قبل از تشکیل پرونده در حال بررسی این شرکت بودند. همچنین مقامات باهاما در حال بررسی شرکت تابعه FTX Digital Markets هستند که مقر آن در آنجا بود.

در همین حال، قانونگذاران ایالات متحده همچنین از بنکمن-فرید می خواهند تا در مورد چگونگی ورشکستگی شرکت هایش قبل از پایان سال شهادت دهد. کمیته بانکی سنای ایالات متحده روز چهارشنبه از بنکمن-فرید خواست تا خود را در ۱۴ دسامبر معرفی کند. در همین حال، اعضای ارشد کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در حال بررسی صدور احضاریه ای هستند که وی را ملزم به شهادت می کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx