هنگ کنگ می تواند کلیدی برای بازگشت ارزهای دیجیتال به چین باشد

  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 737 نفر

روند صعودی بعدی کریپتو به زمانی بستگی دارد که چین دوباره بازار کریپتو را در آغوش بگیرد

آرتور هیز، مدیرعامل سابق غول مشتقات رمزنگاری BitMEX، معتقد است که روند صعودی بعدی ارزهای دیجیتال با بازگشت چین به بازار آغاز خواهد شد و هنگ کنگ نقشی حیاتی در این فرآیند دارد.

هیز در پست وبلاگ ۲۶ اکتبر خود با عنوان “بازگشت” توضیح داد که چرا فکر می کند اعلامیه دولت هنگ کنگ در مورد ارائه لایحه ای برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال نشانه ای است که چین تلاش می کند راه خود را برای بازگشت به بازار آسان کند. این می تواند به این دلیل باشد که هنگ کنگ به عنوان “نیابتی که چین از طریق آن با جهان تعامل دارد” عمل می کند.

هیز استدلال کرد که هنگ کنگ ممکن است به محل آزمایش پکن تبدیل شود تا بازارهای رمزنگاری را آزمایش کند و به عنوان مرکزی برای سرمایه چینی عمل کند تا راه خود را به بازارهای جهانی ارز دیجیتال پیدا کند.

به گفته هیز، «تغییر جهت گیری هنگ کنگ به عنوان یک مکان طرفدار رمزارزها» یکی از نقاط قوت استراتژی پکن برای کاهش موقعیت خود به گونه ای است که سیستم مالی داخلی آن را بی ثبات نکند.

در تحقیقی که توسط Forex Suggest در جولای ۲۰۲۲ منتشر شد، هنگ کنگ به عنوان آماده ترین کشور برای پذیرش گسترده رمزارزها رتبه بندی شد. این کشور چندین عامل مانند نصب خودپردازهای رمزنگاری، مقررات طرفدار رمزارز و فرهنگ راه اندازی را در نظر گرفت.

چین یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان را دارد اما عمدتاً نسبت به صنعت کریپتو خصمانه بوده است. اولین ممنوعیت این کشور به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد، زمانی که بانک‌ها را از انجام تراکنش‌های بیت‌کوین منع کرد. پکن در سال ۲۰۲۱، زمانی که چندین عملیات نظارتی برای ریشه‌کن کردن استخراج بیت‌کوین از کشور انجام داد و تمام تراکنش‌های رمزارز را غیرقانونی دانست، تلاش‌های سرکوب ارزهای دیجیتال خود را افزایش داد.

با این حال، هیز می‌گوید: «چین کریپتو را ترک نکرده است، بلکه فقط غیرفعال بوده است».

چین در سپتامبر ۲۰۲۲ عملیات استخراج بیت کوین را از سر گرفت و Chainalysis در شاخص پذیرش جهانی کریپتو در سال ۲۰۲۲ اشاره کرد که چین در سال جاری پس از قرار گرفتن در رتبه سیزدهم در سال ۲۰۲۱ دوباره وارد ده کشور برتر شد.

نویسندگان شاخص جهانی پذیرش کریپتو گفتند که با توجه به سرکوب دولت چین در مورد کریپتوها، این توسعه را «بخصوص جالب» می‌دانند، اما طبق داده‌های آنها، «این ممنوعیت یا بی‌اثر بوده یا به‌طور ضعیف اجرا شده است».

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx