استخراج دوج کوین چه مدت زمان میبرد ؟

استخراج دوج کوین
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۴ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1349 نفر

استخراج دوج کوین چقدر طول میکشد؟

میزان قدرت هشی که یک ماینر به شبکه کمک می کند در نهایت تعیین می کند که چقدر طول می کشد تا یک دوج کوین استخراج شود. از آنجایی که هر بلوک دارای  ۱۰ هزار پاداش است، استخراج تنها یک دو کوین غیرممکن است. با فرض موفقیت شما، استخراج هر دوج همیشه یک دقیقه طول می کشد.

به طور خاص، شبکه دوج به ازای هر بلوک اضافه شده به بلاک چین، پاداش بلوکی ۱۰ هزار دوج را اعطا می کند. زمان بلوک یک دقیقه است، به این معنی که زنجیره روزانه ۱۴۴۰ بلوک یا به طور متوسط ​​یک بلوک جدید در دقیقه به وجود میاید. در مجموع، روزانه ۱۴۴۰۰۰۰۰ دوج استخراج می شود (پاداش بلوک ضربدر تعداد بلاک های استخراج شده در هر روز).

اینکه چقدر طول می کشد تا یک دوج استخراج شود، به هش استفاده شده در شبکه ارز دیجیتال بستگی دارد. از آنجایی که یک DOGE ارزش نسبتاً کمی دارد، اکثر ماینرها با عملیات گسترده می توانند انتظار داشته باشند که یک Dogecoin را در زمان بسیار کمی استخراج کنند.

شما می‌توانید دوج کوین را را با انواع مختلفی از ریگ‌های استخراج، از جمله ماینرهای ASIC، GPU یا حتی CPU استخراج کنید. با این حال، ماینینگ Dogecoin با ماینرهای ASIC کارآمدترین روش است زیرا این تجهیزات به طور ویژه برای استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از الگوریتم هش DOGE طراحی شده است. از آنجایی که ماینرهای ASIC تنها برای این هدف ساخته شده‌اند، نسبت به CPU و GPU انرژی کارآمدتر و قدرتمندتری دارند.

استخراج دوج کوین با GPU

مدت زمان استخراج ۱ دوج با GPU تا حد زیادی به خود پردازنده گرافیکی بستگی دارد. یک GPU محبوب برای ماینینگ کریپتو، مانند NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti، می تواند ۱ دوج را در ۹.۶ ساعت بر اساس این ماشین حساب استخراج Dogecoin استخراج کند.

این پردازنده گرافیکی پس از بهینه سازی دارای نرخ هش حدود ۶۰MH/s است و TDP 200W (قدرت طراحی حرارتی) پایینی دارد که مدیریت گرمای خروجی و حفظ سطح بالایی از راندمان را آسان تر می کند.

استخراج ارز دیجیتال با واحد پردازش گرافیکی (GPU) احتمالاً شناخته‌شده‌ترین روش است زیرا ساختن راه‌اندازی ماینینگ با پردازنده‌های گرافیکی مقرون به صرفه و مؤثر است. یک دستگاه استخراج معمولی Dogecoin شامل یک مادربرد، یک پردازنده و یک فریم ریگ است که پردازنده‌های گرافیکی را نگه می‌دارد. ماینرهای Dogecoin معمولا از یک یا چند GPU برای فرآیند استخراج خود استفاده می کنند.

هنگام استخراج با GPU، برای ماینرهایی که به دنبال یک جریان درآمد مداوم هستند، پیوستن به یک استخر استخراج بسیار مهم است. در غیر این صورت، یک ماینر انفرادی ممکن است برای حل یک پازل و جمع آوری یک پاداش بلاک زمان بسیار زیادی طول بکشد.

استخراج با CPU

بر اساس یک ماشین حساب استخراج دوج کوین ، یک واحد پردازش کامپیوتری (CPU) متوسط ​​با نرخ هش ۲۰ کیلوهات بر ثانیه و حدود ۱۰۰ وات مصرف انرژی برای کسب یک Dogecoin حداقل به ۱۳۲۵ روز نیاز دارد. زمان ماینینگ برای CPU های قدرتمندتر می تواند کمتر باشد، اما نه به میزان قابل توجهی. در مجموع، واضح است که یک CPU برای استخراج Dogecoin کارآمد نیست.

استخراج با CPU عمل اجرای نرم افزار هش بر روی یک کامپیوتر شخصی بدون GPU است. حدود پنج یا شش سال پیش، استفاده از CPU فعلی خود برای استخراج Dogecoin در صورتی که یک رایانه شخصی قابل اعتماد دارید و نمی‌خواهید پول اضافی خرج کنید، انتخاب معقولی بود.

در حال حاضر، استخراج CPU معمولاً توصیه نمی شود. اگرچه Dogecoin از منابع کمتری نسبت به بیت کوین استفاده می کند، اما همچنان این پتانسیل را دارد که با گرم کردن بیش از حد به CPU شما آسیب برساند.

استفاده از CPU در رایانه شخصی برای استخراج Dogecoin نیز سودآور نیست. کسب سود بسیار چالش برانگیز است و تنها نتیجه آن داغ شدن بیش از حد دستگاه خواهد بود. با این حال، اگر تصمیم دارید به استخراج CPU ادامه دهید، نرم افزار استخراج مخصوص CPU مانند CPU Miner را نصب کنید.

استخراج با ASIC

جدیدترین تجهیزات ماینینگ ASIC به شما این امکان را می دهد که به ازای هر ASIC به طور متوسط هفت دوج کوین در ساعت استخراج کنید. مدارهای مجتمع خاص برنامه یا ASIC اجزای سخت افزاری تخصصی هستند که برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می شوند. به دلیل توانایی محاسباتی بیشتر، استخراج ASIC می تواند دوج کوین بیشتری نسبت به استخراج CPU و GPU ایجاد کند.

برخلاف پردازنده‌های گرافیکی و پردازنده‌های مرکزی، ASICها بسیار تخصصی‌تر و پرهزینه‌تر هستند و بنابراین راه‌اندازی آن‌ها چالش‌برانگیزتر است. اما از آنجایی که ASIC ها به طور خاص برای هش بسیار خوب ایجاد شده اند، استخراج با ASIC کارآمدترین روش برای استخراج Dogecoin است.

مدیریت ماینرهای ASIC به دلیل هزینه بالا، نویز، منابع مورد نیاز و پتانسیل گرمای شدید می تواند چالش برانگیز باشد. همچنین، توجه داشته باشید که استخراج دوج کوین به یک ASIC نیاز دارد که با Scrypt سازگار باشد. DOGE را می توان همزمان با استخراج لایت کوین استخراج کرد.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۴ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

4 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کسری
کسری
2 ماه ها قبل

سلام
من برام یه سواله پیش اومده که هرچی گشتم جوابشو پیدا نکردم
با rtx 3060ti شما گفتید حدود ۹ ساعت ۱ دوج کوین استخراج میشه
منظورتون یدونه دوج کوینه یا یه بلوک ده هزارتایی از دوج کوین ؟
ممنون میشم جواب بدید

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
2 ماه ها قبل
پاسخ دهید  کسری

سلام کسری عزیز، طبق اخرین آپدیت شبکه استخراج دوج کوین با دستگاه مذکور روزانه $۰.۵۱ استخراج میکند اما باید شرایط کارمزد های استخر مد نظر رو نیز در نظر گرفت

کسری
کسری
2 ماه ها قبل
پاسخ دهید  دانیال ده حقی

بنظر شما بهترین گزینه برای ماین با gpu چیه؟

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
2 ماه ها قبل
پاسخ دهید  کسری

سلام و ارادت، اتریوم کلاسیک، دوج کوین و ریون کوین

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

4
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx